Nuffnang

#MH17 : Nak Tunjuk HERO - Keluhan Wartawan Kita Di Kiev



Terbaca satu status seorang wartawan di Facebook. Tidak hairanlah media Malaysia kurang mendapat gambar-gambar yang berkualiti di lokasi nahas MH17 hanya kerana seorang wartawan dari satu stesen tv swasta ini. Jika dibaca kenyataan wartawan ini, rasanya boleh tahu siapa kan?

Berikut luahan hati wartawan berkenaan:

Kerja sebagai 'Press' yang bertugas di luar negara terutama di kawasan 'disaster' lagi 'hostile' tidak boleh main redah saja.

Baru mendapat perkhabaran berkaitan sikap rakus seorang wartawan TV swasta (stesen berbayar) yang tidak ada nama dalam senarai rombongan rasmi Majlis Keselamatan Negara, cuba main redah. 

Akibatnya, rakan wartawan media rasmi dari RTM dan BERNAMA terus dibatalkan 'access' masuk oleh pihak pemberontak. 

Ini bukan soal nak cari scoop, ini soal mensabotaj usaha media rasmi mendapatkan bahan berita tepat untuk tatapan semua lapisan rakyat terutama keluarga mangsa MH17. 

Semua orang tunggu berita RTM dan BERNAMA, dari budak tadika, budak sekolah, orang perseorangan, pemimpin tempatan, menteri, Perdana Menteri hinggalah taraf Sultan dan YDP Agong. - PENGADU

Kalau ikutkan pemerhatian My Media, ini kes kedua selepas kes yang pertama di mana Sharnaaz maki pembaca berita Astro Awani pasal MH17.
Share this article

1 Komen:

  1. Wartawan Astro awani memang Senegal Dan bodoh sombong dash lams dash.wartawan take ada Klaus.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top