Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

VIRAL!!!! "Astro Buat Hal Lagi" Mendapat Perhatian Netizen


Astro buat hal lagi. Orang tengah rancak tengok Euro 2016, pelan-pelan dia hantar notis naik RM8 untuk pakej sukan. Saya pun dapat notis yang sama, esoknya jugak 29.6.2016 terus telefon Astro nak tukar pakej. Nak tukar pakej kena caj penalty RM120, dalam 4 tahun lepas RM20 je rasanya. Saya tukar fikiran, nak terminate terus. Lama operator buatkan saya tunggu, lepas tu dimaklumkan kena bayar lebih kurang RM360 untuk terminate. Saya tanya apa detail RM360 tu?
RM120 penalti
RM80 penalti
RM88 bil bulanan
RM70 1 bulan notis.

1 bulan notis pun ada cas jugak? Lepas tu saya kata ini unfair, dalam perjanjian takde pun. Selamba je operator tu jawab dengan gelak2 ramai dah orang komplen benda ni. Kalau encik tak puas hati encik boleh komplen dalam facebook. Ok fine, I take your challenge. Saya bayar RM360 skang saya nak tulis ni dalam facebook.

Jadi soalnya sampai bila kita nak biarkan Astro sentiasa buat hal? Kita plak cuma boleh jadi Pak Pandir. Orang kata bayar, kita pun bayar. Orang kata hari ni takde siaran sebab hujan, kita pun cakap ye lah, kami akur. Mana maruah kita selama ni? Ni bukan sekali dua ye, kalau ikut rekod entah berapa kali dah dia cari pasal. Time nak terminate bukan main susah, time hujan line tak dapat, bayar lambat dia potong, nak sambung balik punya lembap, bila telefon jawab lebih kurang. Apa lagi? Enough is enough la.

Cuba pegi tengok dalam fb rasmi Astro tu, berapa ramai yang komplen dan macam mana cara Astro jawab? Irritating. Macam tu ke cara dia layan kita sedangkan dia perlukan duit kita untuk dia sendiri survive. Kenapa dia boleh pijak kepala kita sedangkan sepatutnya kita yang boleh pijak kepala dia? Kenapa? Sebab kita mungkin sudah faham hak pengguna, tapi kita tak pernah bersatu. Cuba kalau kita bersatu, korang tak teringin ke tengok ego Astro ni terjatuh macam Maxis dulu?

Rasanya kalau sebahagian besar pengguna Astro boikot untuk bayar bil Astro selama 3 bulan, katakan la JULAI, OGOS dan SEPTEMBER 2016 saya rasa cashflow diorang mungkin akan terganggu. Bila dah geng kapitalis yang hidup bertuhankan duit ni tak dapat sumber ‘oksigen’ macam biasa, baru la masa tu kau nak tergedik-gedik macam cacing kepanasan. Tak payah tengok contoh jauh2, sebab kita rakyat Malaysia pernah secara tak sengaja ‘memalukan’ Maxis dulu. Ye betul, diorang akan potong line.

Anak-anak dan bini kita mungkin komplen boring takde tv, tapi kita kena sabar. Cakap kat diorang yang kita buat ni untuk masa depan semua jugak. Sekali kita tak pernah cuba, sampai bila-bila pun Astro tetap akan buli kita. Jadi selama Astro takde tu layan la youtube ke, tv biasa ke tak pun rival Astro tak kira yang halal atau haram, pandai2 le korang pilih. Katakan dalam tempoh 3 bulan ni Astro degil jugak, sekurang-kurangnya kita dah terbiasa hidup tanpa Astro 3 bulan, so lepas tu dah tak rasa apa-apa. Boleh jugak jimat bil bulan-bulan kalau macam saya ni RM80 sebulan, setahun dah RM960 tu.

Mari kita bersatu. Kalau dulu kita pernah ‘jatuhkan’ Maxis tanpa sengaja, kali ni kita bersatu pulak dengan sengaja untuk jatuhkan Astro. Biar kali ni golongan kapitalis akan sentiasa beringat bahawa kita bukanlah pengguna yang boleh dijadikan seperti lembu untuk dicucuk hidung dan dibawa ke sana sini sesuka hati. Kali ni, kita buat sampai Astro melutut depan kita. Saya dah tutup Astro, skang nak pakai Njoi je. Hati senang, tak payah nak marah2 lagi.


Share this article

48 Komen:

  1. SKMM buat apa eek? Ngangkang kat ofis je ke?...cukup bulan ambik gaji.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SKMN DUK MAIN TELOQ SAJA.DEPA PUN MAKAN SAMA KUT.

      Padam
    2. PENIPU BESAR ni menyebuk apahal,org citer psl ASTRO lah setan

      Padam
    3. Setan,bodoh kalau boleh ambil duit alam gaib dah lama rakyat indonesia hidup kaya...setan..bodoh..kau sutuh bapak presiden setan

      Padam
    4. Knp mesti ngangkang. Duduk elok2 x blh ke

      Padam
    5. Sape nak beli ANDROID TV BOX, DECODER SKYBOX, OPENBOX, CLOUDHD....
      Harga murah kasi.
      Boleh pos@COD di Sunway,PJ.
      Jika nak langgan MYIPTV, HDTV, HUAT88TV, CLINE/ CCCAM....
      Whatsapp sy 013-3332502

      Padam
  2. Dah lama tak langgan Astro. Saya tgk tv online. Buat apa nak terus kan org yg menipu. Guna kan lah hak kita sebaiknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak online pun mahu juga keluar duit beratus ringgit.. Sama juga tu

      Padam
    2. Same la..dah lame potong astro...mmg penipu...

      Padam
    3. Same la..dah lame potong astro...mmg penipu...

      Padam
  3. Kesian...saya memang tak langgan.langsung astro pertama memang tak sempat nak tengok tv dan satu lagi saya rasa membazir sbb kat tV dah ada mcm2 dan yang penting duit tu boleh buat menabung utk kegunaan waktu sesak kan

    BalasPadam
  4. Saya punya bil, tiap² bulan bayar (walaupun lewat 2-3hari dr due date)... Sehingga ke hari ini, bil saya da tunggakan sampai rm3++.. Rasa x puas hati betol ngn pihak Astro ni..!!! Itu bab bil..belum lg bab rancangan² yang berulang kali, sampai naik jemu menonton benda yg sama..

    BalasPadam
  5. Tanpa Astro anda jimat duit, dapat banyakkan masa ke masjid untuk solat berjemaah(dll), banyak masa untuk ngaji dan tgk tafsir Quran setiap hari, tak buang masa tengok bola, movie, kartun, hiburan merapu dan melalaikan, mudah mendidik anak2 utk bykkan masa buat perkara berfaedah, kurang dosa, lebih byk masa bermasyarakat, dll.. Alhamdulillah aku tak pernah langgan Astro. Hidup happy, sihat, tak membazir... tak rasa bodoh pun tanpa astro tu...

    BalasPadam
  6. Sesiapa yg rasa tertipu tu...buatlah report kat tribunal pengguna...heret ke mahkamah...baru dorang rasa nanti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak herat ke mahkamah..astro ini kebal..banyak complain tapi dia buat bodoh jer

      Padam
  7. NJOI pun astro punya jgak..

    BalasPadam
  8. Njoi takde crita yg menarik dah naik fedap ku tgk....adohhh apalah nak jadi sistem penyiaran negara yg tercinte nie...

    BalasPadam
  9. dah 10 thn takda astro takda masalah pun.. sbb aku tak percaya pd keling sori lah ye keling2 kat luar sana tu...

    BalasPadam
  10. Astrok ke, njoi ke ape ke aku dh menyampah, takde faedah, rncgn bosan....kalo setakat tgk sukan bola, pegi je kedai mamak....lagi pon skrg zmn kerja makin sibuk, bile masa korang tgk TV....elok terminate je....kalo nk amik jgk, better amik Stremyx siap TV...siaran dpt, internet pon dpt....hujan pon steady je

    BalasPadam
  11. Astrok ke, njoi ke ape ke aku dh menyampah, takde faedah, rncgn bosan....kalo setakat tgk sukan bola, pegi je kedai mamak....lagi pon skrg zmn kerja makin sibuk, bile masa korang tgk TV....elok terminate je....kalo nk amik jgk, better amik Stremyx siap TV...siaran dpt, internet pon dpt....hujan pon steady je

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. Bagus pakai internet tengo tv. Astro ni tipu je.. banyak kali da kena ..

    BalasPadam
  14. xda pesaing tu yg besar kepala

    BalasPadam
  15. Tu memang betul la
    .
    Astro cuba nk psikologi netizen sebb mereka pkir yg kita ni ttp akn langgan astro ,pertama kos..mereka mbndingkan kos internet gan pack diorng dan cube selarinkan agk pack diorng sentiase di bawh skit ikut percen yg diorng nak.jdi mereka ni kukuh..bukan di malaysia saja..bnyak negara mgunakan siaran astro dn memerlukan astro untuk perniagaan,contoh kat malaysia artis klw tak klua astro ,sapa yg kenal..itu bru bidang lakonanan,klw bidang periklanan produk lagi bnyak...so kita perlukan satu compny lain untuk mnubuhkan saru saluran yg setnding astro,sekian.

    BalasPadam
  16. Tu memang betul la
    .
    Astro cuba nk psikologi netizen sebb mereka pkir yg kita ni ttp akn langgan astro ,pertama kos..mereka mbndingkan kos internet gan pack diorng dan cube selarinkan agk pack diorng sentiase di bawh skit ikut percen yg diorng nak.jdi mereka ni kukuh..bukan di malaysia saja..bnyak negara mgunakan siaran astro dn memerlukan astro untuk perniagaan,contoh kat malaysia artis klw tak klua astro ,sapa yg kenal..itu bru bidang lakonanan,klw bidang periklanan produk lagi bnyak...so kita perlukan satu compny lain untuk mnubuhkan saru saluran yg setnding astro,sekian.

    BalasPadam
  17. Asyik nk kena langgan mcm2..siaran asyik ulang je..jemu beb..

    BalasPadam
  18. ASTRO..Alat Sebagai Tempat meRugikan Orang..dlu kini & selamanya.. bersatu boikot Astro

    BalasPadam
  19. Kami berpuas hati dengan Rtm.. Dh mcm2 siaran sampai jemu tgok drama. Asatro?? Sorry.. Xminat la.. Bazir duit sy jak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat.... Masalah nya orang kita sendiri yang POYO sangat, kalau tak de ASTRO tak kelas lah.....
      Bagi yang dah terkena tu...
      Aku ucapkan... Ha ha ha.... Padan Muka Lu.....

      Padam
  20. Eloklah tutup astro tu...saya waktu nak tutup tu kena charge sampai 450.. Tapi x boleh tengok sebab tunggakkan tapi bil bulan jalan...siaran x boleh tengok.

    BalasPadam
  21. Eloklah tutup astro tu...saya waktu nak tutup tu kena charge sampai 450.. Tapi x boleh tengok sebab tunggakkan tapi bil bulan jalan...siaran x boleh tengok.

    BalasPadam
  22. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  23. Kawan2..beli aje android box dalam 300..siap2 seller install plug in..haa tgk je channel bola puas2 secara online..nak apa semua ada..movie..drama..semua free streaming..syarat kena ada streamyx min 4mb tu je.hujan pun boleh tengok...berbaloi2 dari bayar astro+ channel sukan

    BalasPadam
  24. Buat apa pakai njoi. Sama jugak entiti dlm astro. Lebih baik pakai skybox atau pakai digital receiver n aerial digital receiver utk dpt siaran berkualiti. Astro bkn pilihan terakhir sbb kita ada pilihan lain yg lbh baik.

    BalasPadam
  25. Buat apa pakai njoi. Sama jugak entiti dlm astro. Lebih baik pakai skybox atau pakai digital receiver n aerial digital receiver utk dpt siaran berkualiti. Astro bkn pilihan terakhir sbb kita ada pilihan lain yg lbh baik.

    BalasPadam
  26. Terminated Asstro. Football via acestream. Best decision of my life.

    BalasPadam
  27. Cam kat perdalaman,kitorang guna parabola yg telah d haramkn kerjaan malaysia,dh la free bnyak siaran plak tu haha

    BalasPadam
  28. Saya dah lama tak pakai astro..
    Tenang jer jiwa ni.
    Dah nak muntah aku layan astro

    BalasPadam
  29. Tengok wayang kulit lagi bagus.astro p campak dalam hutan jer.goreng ayam pakai kawah astro

    BalasPadam
  30. Saya pun kena sebiji cam ni. Memamdangkan pihak berkuasa kita sama jer korup dgn kjaan. Aku bayor 360 tu... Dari buang masa dan lagi byk duit...

    BalasPadam
  31. Kesian.... Hampir semua yang terkena tu melayu, Aku tak pernah teringin nak langgan Astro, Astro tu bukan satu keperluan... Itu hanya keinginan manusia yang besar nafsunya....

    Biasanya yang melalak melaung kat Astro nie yang tak mampu pun sebenarnya nak langgan Astro...
    Kalau amalkan hidup sederhana dan ukur baju dibadan sendiri... semua masalah dengan Astro atau dengan mana mana pihak pun tak akan berlaku...
    Anda semua yang kayakan Astro dan beri kesempatan kepada Astro untuk menipu anda....
    Kesian nya aku tengok dan dengar masalah manusia yang sengaja mengayakan Astro dan beri peluang Astro tipu mereka...
    Dalam ertikata lain yang lebih mudah untuk difahami kesimpulannya ialah....
    Ha ha ha Padan Muka Lu...... Dah terkena baru nak salahkan orang lain.....

    BalasPadam
  32. itu la caye sangat kat keeling. Tengok tu Hosp Pantai Sg Petani amek keling pompuan Ratness buat sale dia wat side income kebas duit derma msk poket, wat claim mileage dr kompeni pegi buat promotion hari hari konon,balik tido kat rumah sape pun tak kesahhhh.

    BalasPadam
  33. Sape nak beli ANDROID TV BOX, DECODER SKYBOX, OPENBOX, CLOUDHD....
    Harga murah kasi.
    Boleh pos@COD di Sunway,PJ.
    Jika nak langgan MYIPTV, HDTV, HUAT88TV, CLINE/ CCCAM....
    Whatsapp sy 013-3332502

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top