Nuffnang

PIALA SUMBANGSIH 2012 : KELANTAN 1 - 2 NEGERI SEMBILAN. GOL-GOL YANG DIJARINGKAN


Tahniah Negeri Sembilan.

Negeri sembilan menjulang trofi Piala Sultan Ahmad Shah apabila mengejutkan Kelantan 2-1 dalam aksi pembuka tirai Liga Malaysia 2012 di Stadium Nasional Bukit Jalil malam ini.

Wira Hoben Jang Hoben dalam perlawanan itu adalah penggempur import dari Cameroon, Jean Emmanuel Effa Owona yang menjadi pemusnah Kelantan dengan dua jaringan pada minit ke-31 dan 63 walaupun Red Warriors memimpin perlawanan terlebih dahulu melalui pemain paling bernilai tahun lalu, Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-22.

Awang import mewarnai kembali liga bolasepak Malaysia!!!.

Untuk melihat gol-gol yang dijaringkan dalam perlawanan ini sila layari Blog illustrasiku
read more...

Nazmi Faiz Harimau Muda Telah Berpunya?


Gambar ini BB dapat dari laman Oh!Artis yang baru-baru ini menyiarkan berita tentang Kaka Malaysia ini yang dikatakan telah memiliki teman istimewa. Tetapi sejauh mana kebenarannya tidak dapat disahkan. Tak kisahlah, janji jangan terus tenggelam dengan dunia glamer sudahlah. Zaman sekarang, budak sekolah rendah pun dah ada teman istimewa.



....................................

Oh! Artis


Siapa tidak kenal dengan Nazmi Faiz atau nama sebenarnya, Muhamad Nazmi Faiz Mansor. Nazmi Faiz dilahirkan pada 16 Ogos 1994 dan kini berusia 18 tahun merupakan salah seorang dari wira negara yang telah mengharumkan nama Malaysia semasa di Sukan Sea Indonesia.

Selepas kebangkitan skuad Harimau Muda negara, nama Nazmi Faiz mula menitip di bibir peminat bola sepak negara terutamanya kaum wanita yang teruja dengan kekacakan Nazmi Faiz yang dikatakan mempunyai mirip seperti pemain terkemuka Brazil iaitu Kaka sehinggakan Nazmi Faiz mula diberi gelaran sebagai Kaka Malaysia.

Itu sedikit kisah mengenai siapa Nazmi Faiz dan kami pasti gambar ini tidak mahu dilihat oleh ramai gadis yang meminati Nazmi Faiz di luar sana.

Gadis ini bernama Tengku Fiella dan menurut maklumat yang kami terima, Tengku Fiella merupakan kekasih hati terbaru Nazmi Faiz. Kepada gadis-gadis yang terjerit-jerit nama Nazmi Faiz tu, janganlah kecewa pula. Baru kekasih hati je kot? Bukan isteri lagi. Apa yang paling penting teruskan sokongan untuk Harimau Malaya dan Harimau Muda kita.

Sumber : Oh!Artis
read more...

TUN M : GOLONGAN MUDA PERLU BIJAK BUAT PILIHAN

SHAH ALAM – Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menasihati golongan muda supaya bijak membuat pilihan dalam memburu ilmu pengetahuan untuk mengelak menjadi mangsa eksploitasi pada era maklumat yang penuh mencabar ini.

Gambar hiasan

Bekas Perdana Menteri itu berkata, kini, kemahiran bukan saja diperlukan dalam memperoleh pengetahuan, tetapi juga dalam mencari dan mengamalkan sesuatu pengetahuan dengan cara yang sewajarnya untuk mencapai kejayaan.

"Hari ini, kita didatangi pelbagai jenis ilmu pengetahuan dan maklumat yang sesetengahnya boleh menimbulkan bahaya serta kekeliruan, dan sekiranya kita tidak berhati-hati dalam membuat pemilihan, kita akan terpengaruh olehnya.

"Contohnya, propaganda dicipta bagi memutarbelitkan ilmu pengetahuan untuk meraih kelebihan tertentu, dan ia tidak selalunya baik.

"Akibatnya, orang akan tersilap membuat keputusan sekiranya mereka tidak cukup berhati-hati dalam memilih pengetahuan yang dicari,” kata beliau ketika menyampaikan ceramah pada Forum Pengurusan Ilmu di sini hari ini.

Forum sehari itu dianjurkan Fakulti Pengurusan Perniagaan, Universiti Teknologi Mara (UiTM). – BERNAMA
read more...

SURAT TERBUKA KEPADA REDTMA MELAKA

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Kami ingin menyuarakan ketidakpuasan hati kami tentang layanan terhadap kami di wall Tasik Ayer Keroh yang dijaga oleh pihak Redtma Melaka. Baru-baru ini kumpulan kami telah dihalau dan di "ban" dari wall berkenaan atas alasan yang tidak munasabah langsung.
Team kami telah lama memanjat di  Redtma, boleh dikatakan hampir 5 tahun. Team kami jugalah yang maintain wall berkenaan, membetulkan hanger untuk runner, memasang handhold, setup route, membantu orang bila mereka tidak mempunyai pekerja yang cukup.
Setiap kali kami ke situ kami juga terpaksa membayar 3 ringgit sebagai entry fees. Kami sebagai customer di situ juga tidak diberi layanan yang bagus. Sudahlah disuruh untuk membayar, lepas itu kami perlu membuat kerja juga, sedangkan pekerja Redtma hanya duduk bergoyang kaki.  Safety wall berkenaan juga menjadi satu masalah, hanger untuk meletakkan runner kebanyakannya longgar, berpusing dan berkarat.  Pada wall tersebut ada terikan satu tali nylon yang digunakan untuk menarik tali climbing ke atas, sudahlah tali berkenaan reput, oleh kerana kami tidak memberitahu pihak Redtma dan tidak mengikat tali berkenaan pada wall tersebut kami terus dihalau.
Antara alasan lain yang diberikan adalah kerana sampah di situ tidak dikutip dan rumput tidak dicabut. Kami sebagai customer di situ pun kena buat kerja ???? Habis itu, apa guna pihak Redtma mengambil pekerja?? Bukannya kami memanjat tanpa bayar. Wall Ayer Keroh itulah satu-satunya wall di Melaka. Mana lagi kami mahu pergi kalau bukan di situ.
Sikap manager di Redtma itu pula sangat tidak professional. Hanya mahu mencari masalah kami sahaja. Kami berharap sangat supaya ada pihak yang sanggup mengambil tidakan terhadap pihak Redtma ini. Dan bukankah wall KBS tidak perlu dibayar?? Keadaan panel wall yang baru pula sangat tidak selamat, panelnya  lembik senang pecah dan tiada unsur-unsur keselamatan di situ, handhold di wall tersebut pula sangat senang untuk berpusing dan sangat membahayakan.
Diharapkan ada pihak yang boleh mengambil perhatian dan tindakan yang sesuai  dalam menyelesaikan isu ini demi pembangunan belia negara.
Sekian.
P/s : BB hanya mengetengahkan isu yang disampaikan oleh pembaca.
read more...

PANAS!!! TOK PA TERKEJUT DISERBU MAHASISWA DI KOTA BHARU




Mahasiswa Kelantan hari ini berhimpun secara aman untuk menyambut kepulangan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di sini.

Perhimpunan yang dihadiri kira-kira 300 pelajar itu adalah untuk menyatakan sokongan terhadap Kerajaan Pusat yang ditunjangi oleh Barisan Nasional (BN).

Kumpulan tersebut terdiri daripada mahasiswa daripada Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Universiti Tun Abdul Razak (Unitar).
Mereka mula berkumpul pada pukul 2.15 petang untuk menyambut kepulangan Mustapa ke negeri ini memegang sepanduk yang tertulis ‘Kami Sokong Tok Pa’ dan ‘Mahasiswa Kelantan Menyokong Gagasan 1Malaysia’.

Mustapa dalam ucapan ringkasnya di lapangan terbang tersebut berkata, perhimpunan ini membuktikan majoriti mahasiswa menyokong Kerajaan Pusat. “Dengan sokongan yang diberikan oleh pelajar Kelantan kepada Kerajaan Malaysia, jelas membuktikan majoriti pelajar mahukan kemananan, sopan, tertib dan beradab, yang hendak huru hara dan kaki ‘gedebe’ ini adalah kumpulan kecil sahaja.

“Kita mahu majoriti senyap ini bangkit menentang kumpulan yang mahu menimbulkan huru hara dan sedang dipergunakan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta pihak-pihak lain.
“Saya sebagai bekas Menteri Pengajian Tinggi tahu majoriti mahasiswa kita menolak golongan yang menggangu keamanan.

“Sebagai contoh di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) ada 20,000 penuntut, yang buat kecoh baru-baru ini 70 orang sahaja, ia tidak menggambarkan keadaan sebenar,” katanya.
Katanya, perjuangan untuk membela Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tidak bermakna sama sekali.
“Mahasiswa perlu sedar perjuangan PKR hanya untuk seorang individu, tetapi demi Anwar seorang keamanan dan kenteteraman awam negara tergugat.

“Kalau ada masalah jangan turun ke jalan raya jumpa menteri, gunakan saluran yang betul dan kita bukan kuku besi atau autokratik, kita sebuah negara demokrasi dan kena hormati institusi demokrasi,” katanya.

Sumber : Khabar KB
read more...

1Malaysia Paling Popular




RAWANG 6 Jan. — Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, berdasarkan satu kajian, jenama 1Malaysia adalah yang paling popular kini.

Perdana Menteri berkata, ia menunjukkan bahawa rakyat menerima jenama berkenaan yang bukan hanya satu gagasan tetapi juga satu falsafah yang boleh menjadikan sebuah negara yang kukuh dalam ikatan yang tidak mungkin terungkai.

"Apabila kita menyebut 1Malaysia ia bukan hanya satu ungkapan yang ceremonial sahaja.

"Bila kita sebut 1Malaysia ia menggambarkan kita ada satu keluarga besar dan kita ada kekuatan yang lebih,” katanya semasa melancarkan program Komuniti 1Malaysia di Bukit Sentosa, yang dihadiri kira-kira 50,000 orang, hari ini.

Katanya, falsafah 1Malaysia adalah inklusif dan tidak melupakan mana-mana golongan di dalam negara dan ia dengan sendiri memahami keperluan rakyat berdasarkan slogannya “Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan”. Najib turut mengumumkan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) bakal diwujudkan di kawasan Parlimen Hulu Selangor. — BERNAMA

Dipetik daripada Panglima Perang
read more...

Keikhlasan dan Pengorbanan Hasan Ali Demi Anuar




Jika penulis kata Anwar tak bermoral, siapa dikalangan balaci nak percaya ye tak?  Tapi bila Hasan Ali yang kata, nak percaya ke tidak?  Tak payah penulis sebut siapa Hasan Ali sekarang dan kedudukkannya dalam Pas dan kerajaan Pakatan Selangor.

Tapi sejarahnya Hasan Ali dan Anwar pada satu ketika ibarat belangkas – tidak boleh dipisahkan.

Pada yang hijau pasal politik ni, penulis nak ingatkan, antara orang pertama yang berpaling tadah sebaik Anwar dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri ialah Hasan Ali.

Waktu itu PKR belum wujud, yang ada hanya ADIL yang lebih bertaraf Badan Bukan Kerajaan (NGO).  Sebab itulah pada pendapat penulis, Hasan Ali memilih untuk menyertai Pas sebab Anwar tidak ada platform politik yang boleh disertainya.

Pilihanraya umum tahun berikutnya Hasan Ali menang 2 kerusi sekaligus, Parlimen Parti Buntar dan DUN Sg Burong, menjadikan Hasan Ali makin selesa dengan Pas.

Pendek kata, Hasan Ali bermula dalam politik setelah Anwar dipecat dari jawatannya.  Sukar rasanya nak mengatakan tindakan Hasan Ali terjun ke dunia politik pada 1998, tidak berkaitan langsung dengan hal pemecatan Anwar Ibrahim.

Tapi kini Hasan Ali kata Anwar tak bermoral dan perjuangan mempertahankannya pada 9 Januari ini sebagai memualkan!!!

Penulis ketawa melihat kebodohan Pas membiarkan Hasan Ali sewenang-wenangnya merosakkan parti tersebut dari dalam dan kini mencemarkan imej Anwar pulak.  Baguslah tu, buatlah selalu sampai parlimen dibubarkan besok.

Penulis tak rasa UMNO ada peranan dalam hal terbaru Hasan Ali ini.  Dosa Hasan Ali kepada UMNO terlalu banyak, terlalu besar untuk dimaafkan begitu sahaja.

Bak kata seorang rakan, kalau Hasan Ali kencing atas kepala Nik Aziz sekalipun, masih lagi tidak mampu untuk menebus dosanya kepada UMNO.

Jadi apa pun yang dikatakan Hasan Ali ini memang benar-benar dari hatinya.

Dibanding dengan macai-macai pembangkang hari ini yang hanya kenal Anwar dari penulisan, Hasan Ali kenal Anwar luar dan dalam.  Siapa balaci nak dbandingkan dengan Hasan Ali ya?  Justeru kita tahulah nak lebih percaya siapa.

Dia sudah bakar jambatan dengan Pas, sekarang dia mahu bakar jambatan dengan PKR dan Anwar pula.

Macam mana UMNO nak gunakan peluang ini penulis tidak pasti tapi kalau dibiarkan sahaja beruk-beruk ini bergaduh sesama sendiri pun elok juga.

Sumber : mykmu.net
read more...

AWAS!! JANGAN GUNA DUREX BEGINI







 Terpulang bagaimana anda menerimanya.............
read more...

Nik Aziz Nasihat Apek Harimau Muda Cepat Kahwin




KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menasihati penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat cepat mendirikan rumah tangga supaya kehidupannya lebih sempurna.

Nik Abdul Aziz berkata, Islam menggalakkan orang yang mampu supaya cepat berkahwin.

“Ini penting untuk mengawal kita daripada melakukan dosa dan apabila berkahwin, ia lebih selamat untuk menjaga masuah.

“Khairul Fahmi merupakan penjaga gol terbaik Asia menjadi idola rakyat Kelantan, saya juga berbangga dengannya apatah lagi dia berada dalam kawasan pilihan raya saya,” katanya.


Khairul Fahmi yang mesra dikenali sebagai Apex berkata, beliau menyerahkan soal jodoh kepada Allah SWT dan tidak mahu terlalu memikirkannya.

“Soal jodoh ni kena tengok 'rezeki' la, kalau tahun ni (kahwin) maka tahun ni la, kalau tahun depan atau tiga tahun lagi pun saya terima,” katanya.

Sementara itu, bapa Apex, Che Mat Hussin, 59, ketika ditemui berkata, dia menyerahkan soal perkahwinan sepenuhnya kepada penjaga gol Kelantan itu.

Katanya, Apex mungkin mahu menumpukan perhatian kepada karier terlebih dauhulu.

“Saya sedia menerima siapa saja wanita pilihan dia, yang penting ialah matlamatnya dalam bidang sukan tidak terganggu kerana dia masih muda,” katanya.

Apex yang menerima anugerah Pemain Muda Terbaik dan Penjaga Gol Terbaik pada Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 100Plus-FAM 2011 November lalu tersenarai bersama Fadhli Shas dan Safee Sali dalam kesebelasan terbaik Asia pilihan laman web terkenal dunia, Goal.Com.

Sumber : sinar harian
read more...

222 BELIA BAKAL DIPILIH AHLI PARLIMEN BELIA



PUTRAJAYA: Kementerian Belia dan Sukan (KBS) sedang mengkaji kaedah pemilihan 222 wakil Parlimen Belia untuk memastikan kesaksamaan gender dan kumpulan etnik.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan Senator Gan Ping Sieu berkata, kementerian mencadangkan agar permohonan untuk menjadi wakil belia dilaksanakan secara talian berdasarkan kawasan parlimen di seluruh negara.

Cabaran besar proses ialah memastikan kesaksamaan gender dan semua kumpulan etnik, termasuk kumpulan minoriti mempunyai wakil di Parlimen Belia, katanya kepada pemberita, di sini Selasa.
“Proses pemilihan wakil belia dijangka akan dimuktamadkan dalam tempoh satu atau dua bulan yang akan datang,” katanya yang sebelum itu mengadakan dialog dengan National Young Lawyers Committee yang diketuai Presidennya, Richard Wee.

Gan berkata, mereka yang berusia di bawah 30 tahun layak untuk memohon menjadi wakil Parlimen Belia namun mereka perlu mendapatkan pencalonan daripada Majlis Belia Malaysia (MBM).
Parlimen Belia dijangka akan bersidang pada penghujung tahun ini atau awal tahun 2013 dan KBS serta MBM akan mengadakan satu persidangan percubaan pada Mac atau April ini, katanya.
“Persidangan percubaan ini adalah untuk memastikan persidangan Parlimen Belia nanti berjalan dengan lancar,” katanya.

Penubuhan Parlimen Belia merupakan satu daripada enam perkara utama dalam pelan pembangunan belia yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa Himpunan Satu Juta Belia sempena Hari Belia Negara 2011 pada Mei lepas.

Mengenai kejadian mahasiswa ditahan kerana menyertai demonstrasi di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) pada awal pagi Ahad lepas, Gan berkata timbul beberapa tanda tanya dalam insiden tersebut.

“Saya hanya menonton klip video lapan minit itu. Banyak persoalan yang timbul…buat sementara ini biar siasatan diteruskan dan kita tunggu laporan,” katanya. - BERNAMA

Dipetik daripada http://www.suaragenerasibaru.com/?p=5368
read more...

BANTUAN YANG BELIA MAHUKAN

Satu dapatan kajian yang dilakukan oleh Institut Penyelidikan dan Pembangunan Belia Malaysia (IPPBM) ke atas 3573 orang belia telah menggariskan bahawa bentuk bantuan yang amat-amat diperlukan oleh para belia ialah bantuan berbentuk kewangan (25%). Bantuan ini berupa modal perniagaan, bantuan peribadi serta peningkatan dalam gaji pekerja.



Seterusnya, 23 peratus pula golongan belia yang ditemui mahukan kerajaan membuka atau menyediakan peluang pekerjaan yang lebih banyak dan diikuti dengan penurunan harga barang serta pemberian bantuan pendidikan yang masing-masing 16 %.

Maklumat lanjut di http://www.ippbm.gov.my/v2/infograf/02.grafbentuk.html

read more...

PARLIMEN BELIA RANGSANG KEUPAYAAN KEPIMPINAN DAN KEUSAHAWANAN

KUALA LUMPUR: Parlimen Belia yang bakal diwujudkan ini (2012)  mampu merangsang pembangunan belia terutama daripada segi kepimpinan dan keusahawanan, kata Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM) Mohamed Maliki Mohamed Rapiee.


Beliau berkata ini kerana Parlimen Belia memberi ruang kepada belia mengutarakan pendapat dan isu berkenaan golongan itu di negara ini.

"Bila belia diberikan peluang mengutarakan semua ini, sifat kepimpinan dalam diri mereka dapat dipupuk dalam jati diri mereka. Ini juga mendidik mereka menjadi seorang yang lebih bertanggungjawab," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Penubuhan Parlimen Belia merupakan satu daripada enam perkara utama dalam pelan pembangunan belia yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sempena Hari Belia, Mei 2011.

Mohamed Maliki berkata MBM akan bekerjasama erat dengan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dalam merealisasikan matlamat penubuhan Parlimen Belia itu

"MBM dan KBS dijangka mengadakan prapersidangan Parlimen Belia pada Mac dan April tahun ini bagi memastikan kelancaran semasa hari persidangan yang dijangka tempoh bersidang selama tiga hari," katanya.

Beliau juga berkata MBM akan terus komited dalam melaksanakan tanggungjawabnya dalam memperjuangakan hak dan pembangunan golongan belia.

Katanya MBM akan sentiasa berusaha ke arah pembangunan belia pada tahun hadapan dengan mengekalkan apa yang telah MBM capai pada tahun ini. -- BERNAMA
read more...

PR1MA : RUMAH UNTUK GOLONGAN MUDA

DALAM usaha memberi peluang lebih ramai masyarakat pengguna khususnya golongan muda memiliki kediaman sendiri pada harga mampu milik, Persatuan Pemaju Hartanah Melayu Malaysia (PPHMM) akan menjalin kerjasama dengan Program Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) bagi membangunkan lebih banyak kediaman terutama di kawasan bandar.
Presidennya, Mohd Wari Mat Zaki berkata, usaha berkenaan sebagai satu jalan terbaik membantu lebih ramai rakyat Malaysia memiliki kediaman sendiri pada harga lebih munasabah.



“Apa yang dapat dilihat dalam sektor hartanah ketika ini, kebanyakan pemain utama menumpukan projek berskala besar dan mewah bernilai jutaan ringgit, sekali gus menghimpit pengguna untuk memiliki kediaman pada harga berpatutan,” katanya.

Berikutan itu, pihaknya dijangka bekerjasama dengan PR1MA untuk membangunkan lebih banyak kediaman khususnya di kawasan Lembah Klang, Shah Alam, Hulu Langat, Gombak dan Klang.

“Kami yakin dengan usaha dilakukan ini dapat membantu lebih ramai pengguna mendapatkan kediaman terutama di kawasan bandar dan bersetuju untuk mengekalkan harga kediaman dibawah harga RM200,000,” katanya.

Menurutnya, pihaknya berpendapat, tidak mustahil untuk mana-mana pemaju menjual rumah pada harga kurang RM200,00 untuk kediaman jenis apartmen kerana kos yang diperlukan adalah sekitar RM100,000.

“Dengan harga rumah RM100,000, pemaju sebenarnya boleh menyiapkan apartmen tiga bilik dan dua bilik air serta boleh menjualnya pada harga kurang RM200,000 selepas ditambah kos pembelian tanah dan keuntungan,” katanya.

Dalam pada itu, pihak persatuan turut meminta kerajaan supaya menyediakan insentif cukai kepada pemaju yang membangunkan projek perumahan mampu milik kerana ketika ini pemaju perlu membayar 28 peratus cukai atas keuntungan diperoleh.

Sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/BantuprojekPR1MA/Article
read more...

Khairul Fahmi dan Fadhli Shas Dalam Skuad Impian Bawah 23 Asia

KUALA LUMPUR – Khairul Fahmi Che Mat dan tonggak pertahanan Harimau Malaya, Mohd. Fadhli Shas mendapat penghormatan terbesar apabila tersenarai antara dua pemain dalam skuad impian Bawah 23 Tahun Asia bagi tahun 2011 oleh laman web sukan terkenal, Goal.com.

Bertambah membanggakan, nama mereka sebaris dengan beberapa bakat baru meningkat naik di benua Asia seperti penyerang Korea Selatan, Ji Dong-Won yang menjadi pemusnah Manchester City melalui jaringan tunggal 1-0 ke atas pendahulu Liga Perdana England itu dan bintang tengah Glasgow Celtic, Ki Sung-yeung.

Khairul Fahmi atau Apek diangkat antara penjaga gol terbaik Asia Bawah 23 ekoran prestasi cemerlangnya membantu Malaysia mempertahankan pingat emas Sukan SEA XXVI Indonesia, November lalu.

Selain ketangkasannya diakui juga sepanjang pentas kelayakan Sukan Olimpik, dia juga menjadi kunci kepada kejayaan Kelantan menjuarai Liga Super pada musim lalu.
Sementara itu, Mohd. Fadhli Shas menjadi pilihan utama di barisan pertahanan tengah dan digandingkan dengan pemain Australia, Rhys Williams yang kini bermain di England bersama Middlesbrough dalam Liga Kejuaraan.

Fadhli juga mempamerkan prestasi konsisten dalam saingan kelayakan Olimpik 2012 dan menjadi antara watak penting kepada kestabilan bahagian pertahanan semasa bergandingan bersama Mohd. Muslim Ahmad, Mohd. Zubir Azmi dan Mahalli Jasuli.



Hanya Andik Vermansyah dari Indonesia yang bermain di sayap kiri, pemain dari benua Asia Tenggara berada dalam senarai skuad impian berkenaan.
Melengkapkan senarai skuad impian itu ialah Hiroki Sakai dari Jepun di bek kanan dan pemain Iran, Ehsan Hajsafi mengisi posisi bek kiri.

Seorang lagi pemain Jepun, Hiroshi Kiyotake dipilih antara pemain sayap kanan terbaik manakala tonggak utama Anzhi Makhachkala, Odil Ahmedov dari Uzbekistan bergandingan dengan Sung-yeung mengemudi bahagian tengah.

Penyerang, Jeje Lalpekhlua dari India melengkapkan senarai 11 pemain dan bergandingan dengan Dong-won di bahagian serangan,

Sebelum ini, pada dua hari lalu, penyerang Harimau Malaya, Safee Sali tersenarai dalam senarai pemain simpanan skuad terbaik Asia oleh Goal.com.

Sumber:  http://www.suaragenerasibaru.com/?p=5319
read more...

GAMBAR NUR AMALINA PELAJAR CEMERLANG 17A1 BERSAMA BF DI UK

BB malas nak memberi komen terhadap isu gambar ini. Itu hak individu. Amalina juga punya hak dan perasaan. Cuma, bila kita menjadi idola atau perhatian umum tak kiralah atas sebab apa, kena ada batasannya. Tak tahulah kalau itu memang cara dan kehidupannya.

Bagi BB, Nur Amalina sudah menjadi IKON untuk rakyat Malaysia khususnya golongan pelajar yang berlumba-lumba untuk memperoleh pencapaian yang cemerlang dalam pelajaran mereka. Tidak hairanlah segala perbuatan dan perkembangannya menjadi perhatian rakyat Malaysia.

Dengan tersiar gambarnya bersama seorang lelaki Mat Saleh dalam FB sedikit sebanyak telah memburukkan imej Amalina di kalangan sesetengah pihak yang sebelum ini menjadikannya sebagai Idola.

"Adik tak nak belajar rajin-rajin dan dapat pencapaian cemerlang. Nanti adik takut dapat melanjutkan pelajaran ke luar negara. Adik takut iman adik tak kuat macam Nur Amalina. Terus tak pakai tudung dan berpelukan pulak dengan mat saleh kat sana nanti. Hmm...sape yang susah? Sape yang malu?".

Hmm......tepuk dada, tanya selera.


read more...

YCARE - TALIAN BEBAS TOL UNTUK BELIA

Gambar Hiasan


KUALA LUMPUR: Talian bebas tol YCare 1-800-88-3077, yang diperkenalkan oleh Majlis Belia Malaysia (MBM) pada Oktober lalu, bertujuan memberi kemudahan kepada golongan belia menghubungi MBM. 

Pengerusi Jawatankuasa Khidmat Masyarakat dan Rakan Muda, Abdul Rizal Mohammad Akhir berkata YCare berperanan membantu golongan belia dalam sebarang masalah atau isu seperti peluang pekerjaan, diskriminasi, masalah sosial, pendidikan atau perkhidmatan.

Dalam satu kenyataan di sini hari ini, beliau berkata MBM berharap talian YCare akan menjadi medium perhubungan tambahan dan memudahkan golongan media berhubung dengan pihaknya.
Waktu perkhidmatan talian bebas tol YCare bermula dari jam 9 pagi hingga 6 petang setiap Isnin hingga Jumaat dan dari 9 pagi hingga 1 tengah hari bagi Sabtu pertama dan ketiga. 

Talian YCare akan ditutup pada Sabtu kedua, keempat dan Ahad. - BERNAMA
LAST UPDATED ( SUNDAY, 01 JANUARY 2012 21:26 )
 
read more...

SAFEE SALI TERSENARAI TERBAIK ASIA 2011


Berikut adalah senarai kesebelasan terbaik pasukan bolasepak Asia bagi tahun 2011 seperti yang dikeluarkan oleh website bolasepak antarabangsa Goal.com. Tahniah kepada Safee Sali wakil tunggal Malaysia dan Asia Tenggara yang termasuk dalam senarai walaupun sebagai simpanan. Sekurang-kurangnya kelibat pemain Malaysia telah diperhati dan diiktiraf oleh pihak luar yang secara tidak langsung menunjukkan peningkatan dalam mutu bolasepak negara.

The Goal.com team pick their choice of 11 players from across the continent who have been the most impressive exponents of the game over the past 12 month.


Asian Best XI for 2011

Formation: 4-4-2


Goalkeeper - Ali Al-Habsi

Wigan Athletic and Oman

Wigan miraculously escaped relegation last season and if there was someone to thank for that, it has to be Ali Al-Habsi. The Omani goalkeeper was in fantastic form while on loan from Bolton, leading to him being voted as the Latics' Player of the Year for 2011.

The Omani international officially joined Wigan last summer and has continued to dominate between the sticks. His influential outings for Roberto Martinez' men has indeed propelled him to greater heights in terms of stature and recognition.


Right-back - Makoto Hasebe

VfL Wolfsburg and Japan

Captain of the victorious Japanese side at the AFC Asian Cup 2011, Hasebe helped his nation to a record fourth title in Doha, Qatar.

The versatile full-back also marked a personal milestone in his club career, when he recorded his 100th Bundesliga appearance with Wolfsburg against Mainz in early December.


Centre-back - Lee Jung-Soo

Al Sadd and South Korea

As far as 2011 was concerned, Lee Jung-Soo was an inevitable picture of resilience and perseverance at the heart of Al Sadd's defence. He was hugely influential in their AFC Champions League triumph, while also being equally impressive for the South Korean national team.

Lee also played his part in Al Sadd's dream run in the Fifa Club World Championships, where his team finished third.


Centre-back - Li Weifeng

Tianjin Teda and China

After leaving K-League side Suwon Samsung to join Tianjin Teda last January, Li Weifeng has been a revelation for the Chinese side. The veteran defender transformed into one of the most important players in the Tianjin dressing room, helping them lift the Chinese FA Cup in the process.

Weifeng also reclaimed his spot in the national team after the arrival of Jose Antonio Camacho and has been a regular fixture since.


Left-back - Yuto Nagatomo

Inter and Japan
Already rated as one of the most versatile defenders in Asia, Nagatomo was absolutely brilliant for Italian side Inter this year. Defensively solid and equally impressive on the attack as well, Yuto also played an integral role in Japan's Asian Cup triumph in January, an event that convinced Inter Milan to snap him up on loan.




Right midfield - Park Ji-Sung

Manchester United and South Korea

Park Ji-Sung was a key figure in Manchester United's record-breaking 19th English league title last season, while also featuring for the Red Devils in their Champions League final defeat to Barcelona.

Park was in commanding mood during South Korea's run to third placing in the Asian Cup, before announcing his retirement from international football.


Centre midfield - Mojtaba Jabbari

Esteghlal and Iran

2011 was by far the best year in Mojtaba Jabbari's career so far, as he was crucial in Esteghlal's second-place finish in the Iranian Premier Football League.

Often hailed as the Iranian Zidane, Jabbarani will also be remembered and hailed for his goal in the Tehran derby match against Persepolis last September, in which he was voted the man of the match.


Centre midfield - Server Djeparov

FC Seoul/Al Shabab and Uzbekistan

The goalscoring midfielder has been in glittering form for both club and country this year, carrying a vital role in Uzbekistan’s impressive Asian cup campaign that saw them march all the way into the semi finals.

He also helped FC Seoul win the double in the K-League before joining Al Shabab last July. To cap a brilliant year, Djeparov was also voted as the Asian Player of the Year for 2011.


Left midfield - Matt McKay

Brisbane Roar/Rangers and Australia

The hard-working midfielder had an exceptional 2011 where he emerged as a Socceroos regular, whilst captaining Brisbane to the A-League double before earning a dream move to Scottish champions Rangers.

Australia boss Holger Osieck plucked McKay out of the A-League and threw his faith in him and was aptly rewarded during the Asian Cup, in which the flexible midfielder showed his quality.


Striker - Lee Dong-Gook

Jeonbuk Motors and South Korea

Lee Dong-Gook responded to his critics with an explosive 2011 as he impressed on all fronts for Jeonbuk Motors. Absolutely dominant in Jeonbuk's K-League title win, Lee also broke records in the process with 16 goals and 15 assists.

The ex-Middlesbrough striker also played a key role in Jeonbuk's run to the ACL final but his impact was hampered by an untimely injury as his side lost on penalties. Lee's performances also won him a recall to the South Korean national team.



Striker - Joshua Kennedy

Nagoya Grampus and Australia

Joshua Kennedy continued to prove his credibility with Nagoya Grampus in the J-League this season, scoring 19 goals to finish the season as top scorer for the second consecutive time.

The former Wolfsburg man was also equally irrepressible for the Socceroos, scoring a total of eight goals this year to cap an impressive 2011.

SUBS

Goalkeeper:

* Mark Schwarzer (AUS)

Defender:

* Hadi Aghily (IRN)

* Ahmad Bustomi (IDN)

Midfielder:

* Shinji Kagawa (JPN)

Striker

* Safee Sali (MAS)

* Park Chu-Young (KOR)

* Mike Havenaar (JPN)
read more...

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

Networkedblog

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top