Nuffnang

GUGUR!!! Senarai Kabinet Baru Najib Mula Tersebar?


Semalam sudah pun bermula khabar - khabar angin yang menyentuh mengenai rombakan kabinet yang dijangka berlaku dalam masa terdekat.

Katanya, ada tiga orang menteri yang dilaporkan bakal meninggalkan Kabinet berikutan rombakan yang akan dilakukan tidak lama lagi.

Portal Malaysian Digest memetik dari sumber yang menyatakan, rombakan Kabinet yang bakal menyaksikan penyingkiran Menteri terbabit mempunyai kaitan dengan prestasi masing - masing.

 “Mereka ini adalah antara nama yang disebut akan meninggalkan Kabinet kerana dilihat tidak dapat mengekang isu - isu melibatkan kementerian masing-masing dan meninggalkan segala-gala (untuk diuruskan) kepada Perdana Menteri.


“Perdana Menteri menerima pelbagai kesan ekoran ketidakcekapan menteri - menteri Kabinet tersebut,” kata sumber berkenaan.

Sumber itu bagaimanapun tidak menjelaskan bila rombakan tersebut akan dilakukan, sebaliknya sekadar memberitahu “ia akan berlaku tidak lama lagi.”

Namun, rombakan tersebut mempunyai kaitan dengan kepimpinan baru MCA yang memungkinkan mereka akan menerima semula jawatan Kabinet termasuk Kementerian Pengangkutan.

Sumber itu turut membayangkan akan berlaku pertukaran porftolio di kalangan Menteri sedia ada berikutan pengosongan tiga portfolio yang disebut dibawah. Diantaranya:

Kementerian Perdagangan Koperasi Negeri dan Kepenggunaan menjadi tumpuan berikutan kenaikan kos sara hidup selain menerima tekanan kerana didakwa gagal menangani persepsi yang timbul berhubung isu itu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab menjaga hal ehwal Islam pula menerima kritikan keras bukan sahaja dari dalam kerajaan, tetapi juga pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam kerana dilihat terlalu pasif dalam isu kalimah Allah dan penyebaran fahaman Syiah.

Manakala satu lagi ialah Kementerian Wilayah yang dikhabarkan turut terpalit dalam isu kenaikan cukai pintu di Kuala Lumpur serta kenyataan kontroversi yang timbul berkaitan dengan kewujudan Hard Rock Cafe di Putrajaya. – New Malaysian Post

Jadi, siapakah yang bakal DIGUGURKAN?
read more...

MELAMPAU!!! 7 Trauma Dibogel Dan Di "RAGGING" Senior Di UPM!!!



7 pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) dakwa di 'ragging' oleh 10 orang pelajar senior sehingga menjatuhkan maruah mereka dengan melakukan perkara yang tidak senonoh di hostel universiti. 

Kejadian berlaku pada jam 4 pagi pada khamis lepas. 7 pelajar malang itu dipaksa berbogel dan hanya memakai seluar dalam sementara pelajar senior terbabit merakam gambar mereka menggunakan telefon bimbit. 




Mereka juga dipaksa menyentuh alat sulit masing-masing dan puting sambil menari mengikut rentak muzik. Lebih teruk lagi, pelajar terbabit dipaksa merokok dan jika ingkar, pelajar senior akan diapa-apakan. Tidak tahan dengan tindakan keji pelajar senior itu, 7 pelajar berkenaan membuat laporan polis di Balai Polis Serdang pada keesokan harinya. 

Ekoran dari kejadian memalukan itu, 7 pelajar malang itu berada dalam keadaan trauma dan enggan hadir ke kelas kerana bimbang akan diapa-apakan oleh 10 pelajar senior terbabit selagi tiada tindakan tegas dari pihak UPM bagi membendung kejadian itu. - www.utaranews.com


BB : Rupanya di zaman dah maju dan serba moden ini, perlakuan seperti ini masih berlaku. Dulu masa belajar pun, BB turut alami keadaan yang sama. Cuma, tindakan kali ini memang melampau. 
read more...

DERHAKA + BIADAP!! ADUN DAP Persoal Kuasa Diberi Kepada Sultan!!!





Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Selangor dari DAP, Lau Weng San hari ini mempersoalkan tindakan kerajaan Johor yang bakal memberi kuasa multak kepada Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dalam membentuk Lembaga Perumahan dan Hartanah.





Beliau menyifatkan tindakan kerajaan Johor itu amat mengelirukan memandangkan Malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan sistem raja berpelembagaan dan bukannya raja mutlak.

Lau berkata, sekiranya benar kerajaan Johor ingin mewujudkan semula sistem raja mutlak, ia juga disifatkan sebagai sistem yang tidak lagi relevan dan seiring dengan zaman.

"Saya terkejut dan prihatin dengan berita bahawa Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor akan membawa satu rang undang-undang yang akan memberi kuasa eksekutif kepada DYMM Sultan Johor untuk bacaan pertama di Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor pada hari Isnin depan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Adun Kampung Tunku itu berkata, dengan memberikan kuasa multak kepada raja maka secara tidak langsung akan menjejaskan kerangka struktur asas Perlembagaan termasuklah turut mengubah ciri-ciri Raja Berpelembagaan yang diamalkan sejak kemerdekaan lagi.

"Bagi saya, kesesuaian sistem raja mutlak ialah sistem yang tidak seiringan dengan peredaran zaman kini.

"Cadangan memberi kuasa kepada raja untuk terlibat dalam urusan pentadbiran kerajaan pastinya akan menjejaskan kerangka struktur asas Perlembagaan kita," katanya.

Katanya berdasarkan system raja berpelembagaan, raja-raja meskipun mempunyai sumber kuasa eksekutif, kehakiman dan perundangan namun secara dasarkan tidak berperanan secara terus menjalankan fungsi kuasa tersebut.

"Contohnya, raja memilih calon yang pada pendapatnya meraih sokongan majoriti Dewan Rakyat atau Dewan Undangan Negeri masing-masing untuk dilantik sebagai perdana menteri di peringkat persekutuan atau menteri besar juga ketua menteri di peringkat negeri.

"Raja turut melantik hakim Mahkamah Persekutuan, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi atas nasihat perdana menteri dan ketua hakim negara namun rakyat memilih wakil rakyat ke dalam Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri yang seterusnya melantik seorang speaker untuk menjalankan kuasa perundangan bagi pihak raja," katanya.

Katanya, berdasarkan penjelasan itu boleh disimpulkan meskipun raja mempunyai kuasa tersebut namun ia hanya boleh dilaksanakan oleh orang berkelayakan yang dilantik baginda.

Tambahnya lagi, ia berbeza sama sekali dengan raja mutlak apabila kuasa melaksanakan semuanya tertakluk pada raja.

Jesteru itu beliau menggesa kerajaan Johor akan mempertimbangkan pembentangan RUU Enakmen tersebut dengan sewajarnya.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan kerajaan Johor akan memberi kuasa mutlak kepada Sultan Ibrahim untuk terlibat secara langsung dalam pentadbiran kerajaan negeri apabila satu rang undang-undang baru akan dibentangkan dalam sidang DUN pada Isnin depan.

Laporan itu mendakwa jika rang undang-undang bagi menubuhkan Lembaga Perumahan dan Hartanah Johor itu diluluskan, ia akan memberi kuasa kepada Sultan Ibrahim untuk menyelia akaun Lembaga Perumahan dan Hartanah Johor (LPHJ) dan terlibat dalam pembangunan hartanah di negeri itu.

“Ia juga memperuntukkan enakmen yang akan membolehkan baginda mempunyai kuasa membubar dan melantik ahli lembaga pengarah baru, menentukan jumlah elaun dan saraan mereka serta berhak melantik seorang pengarah yang boleh dipilih sebagai ketua eksekutif LPHJ.

"Ahli lembaga pengarah yang dilantik juga akan mengambil alih pengurusan pembangunan perumahan dan hartanah negeri itu.

“Rang undang-undang tersebut, jika diluluskan akan menjadikan Johor negeri pertama yang memberi kuasa kepada sultan untuk terlibat dalam pentadbiran kerajaan,” lapor Utusan Malaysia hari ini.

Dan di bawah adalah respon daripada Menteri Besar Johor berhubung isu ini :

read more...

OTAK Kat Lutut!!! Pelajar Gaduh Sampai Nampak.......



Dah cakap dah, bila dah satu popular maka banyaklah yang lain nak join sekali popular segera secara bodoh.

Inilah gambaran untuk sebuah lagi video pergaduhan melibatkan pelajar perempuan yang kini viral di media sosial.

Berdasarkan loghat pertuturan, pergaduhan ini dipercayai berlaku di Terengganu sambil disaksikan pelajar lelaki dan perempuan lain.


Elok dua orang tu bergumpal sampai terselak kain semua, kawan-kawan di tempat kejadian cuma membuat ulasan sesama sendiri sambil menyaksikannya.

Apa nak jadi dengan budak-budak sekolah hari ni? - MYNEWSHUB.MY
read more...

PELUANG KEDUA!!! Rayuan Cadbury Kepada Rakyat Malaysia!!



Akibat krisis keyakinan pengguna khususnya bergama Islam terhadap produk Cadbury yang dikaitkan dengan DNA babi, syarikat pengeluar coklat tersebut dilihat mengambil pendekatan menyampaikan mesej harapan kepada rakyat Malaysia.

Dalam beberapa akhbar tempatan, syarikat itu menampilkan iklan satu muka dengan mesej harapan agar rakyat negara ini terus memberi kepercayaan kepada status halal produk mereka.

“Segalanya baik. Kembali ceria bersama kami.

“Coklat Cadbury yang dihasilkan dan dijual di Malaysia telah mendapat pengiktirafan sijil halal. Anda mempercayai kami selama 40 tahun dan anda boleh terus melakukannya.

“Terima kasih Malaysia di atas kepercayaan anda," mesej dalam tulisan itu dipetik.

Isu DNA babi timbul selepas kebocoran laporan analisa awal dari makmal Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bahawa dua produk Cadbury iaitu Dairy Milk Hazelnut dan Dairy Milk Roast Almond tercemar dengan DNA babi.

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) kemudian mengesahkan laporan tersebut.

Kemudian dari itu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom bagaimanapun mengumumkan tiada DNA babi dikesan dalam dua produk coklat Cadbury berkenaan. 

Pengumuman dibuat selepas Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menerima keputusan ujian dijalankan oleh Jabatan Kimia ke atas sampel terbabit yang diambil terus dari kilang.

Bagaimanapun sebahagian pengguna masih menyatakan rasa ragu-ragu mereka terhadap pengumuman pengesahan terbaru itu.

read more...

MOHON MAAF? Pengarah YTL Kata Salah Tafsir? CHER TETAP CHER!!!



Pengarah urusan YTL Corporation Tan Sri Francis Yeoh memohon maaf atas satu kenyataannya berhubung amalan kronisme di Malaysia, yang menerima kecaman pelbagai pihak kerana bersifat hipokrit.

Beliau yang merupakan anak sulung kepada jutawan Tan Sri Yeoh Ting Lay itu menyatakan permohonan maaf itu melalui satu surat kepada pengarang akhbar milik Umno, Utusan Malaysia.

"Saya amat sedih kerana kata-kata saya telah disalah tafsir. Bagaimanapun, dengan rendah hati saya memohon maaf jika kenyataan yang disalahtafsir itu memberi kesan.

"Saya sangat menyesal," katanya dalam surat tersebut.

“I very much regret it," kata Yeoh yang turut menyatakan penghargaam kepada kerajaan Malaysia yang memberi peluang kepadanya untuk menjalankan perniagaan.

Isu tersebut timbul susulan satu ucapan Yeoh seperti dilaporkan oleh The Malay Mail Online, yang menyebut "kini tiba masanya untuk menamatkan kapitalisme kroni di Malaysia, selepas 20 tahun".

Yeoh dalam ucapan tersebut juga menafikan bahawa beliau merupakan seorang kroni Tun Dr Mahathir Mohamad, walau YTL berjaya memperluaskan perniagaan bidang tenaganya semasa pentadbiran bekas perdana menteri itu.

Kenyataan itu menerima kecaman pelbagai pihak dan NGO, yang ditonjolkan dalam laporan Utusan Malaysia semalam.

Ia antara mengumpul kritikan dari anggota Umno, pemimpin NGO Melayu, ahli perniagaan, broker pelaburan dan kesatuan pegawai Tenaga Nasional Bhd yang menyelar Yeoh dan juga syarikat diasaskan bapanya.

YTL disenaraikan pada tahun 1988 dan kemudiannya berkembang ke dalam bidang pembinaan, perkhidmatan hotel, keretapi kelajuan tinggi, tenaga dan telekomunikasi.
read more...

PENCERAHAN!!! Gambar Ini bukan Di Malaysia - PDRM



KUALA LUMPUR — Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini mengeluarkan kenyataan bahawa penyebaran gambar-gambar sekumpulan muslim yang berada di geraja melalui media sosial bukan berlaku di negara ini.

Kenyataan itu dikeluakran Penolong Ketua Urus Setia Ketua Polis Negara ACP Datin Asmawati Ahmad di Facebook milik PDRM.

“Adalah disahkan bahawa gambar-gambar tersebut BUKAN melibatkan sebarang rakaman upacara yang berlaku di Malaysia. Pihak polis juga tidak menerima sebarang laporan rasmi berhubung isu ini”, menurut Datin Asmawati.

Katanya lagi, penyebaran gambar-gambar itu seolah-olah cuba membayangkan bahawa sekumpulan muslim terlibat dalam aktiviti keagamaan di sebuah gereja, telah mencetuskan kegusaran dan ketidaktenteraman di kalangan masyarakat Islam di negara ini.

PRDM turut menasihatkan orang ramai agar tidak terus mempercayai apa sahaja yang dimutturun ke laman sosial tanpa sebarang bukti dan pengesahan daripada pihak PDRM.

“Orang ramai dinasihatkan untuk tidak memuat naik atau menyebar sebarang bahan yang tidak sahih melalui media sosial kerana ia berupaya menjejaskan keselamatan dan ketenteraman awam”.


read more...

VIDEO : Pergaduhan Warga Asing Dan Tempatan Di Pekan Keningau!!



KOTA KINABALU: Video pergaduhan yang didakwa melibatkan penduduk tempatan dan warga asing di pekan Keningau tersebar dan heboh diperkatakan.

Video berdurasi 23 saat itu yang dipercayai dirakamkan dekat pasar ikan pekan itu pada Ahad, menunjukkan sekumpulan lelaki dikejar oleh seorang lelaki bersenjatakan skimmer ikan.

Video tersebut turut memaparkan seorang lagi lelaki yang mukanya tertiarap ke tanah dan disepak oleh seorang lagi individu di bahagian muka.

Lelaki yang cedera itu kemudiannya dilihat mengangkat kepalanya seketika sebelum rebah di atas jalan.

Jurukamera yang merakam video tersebut tidak terlibat dalam pergaduhan itu dan mungkin menyembunyikan diri dari kekecohan tersebut. Polis pada Selasa mengesahkan seorang lelaki warga asing berusia 34 tahun telah ditahan kerana terlibat dengan insiden yang menyebabkan tiga lelaki mengalami kecederaan.




Timbalan Ketua Polis Daerah Keningau, Asisten Supritendan, Awang Amit berkata pergaduhan itu tercetus apabila suspek didakwa berang dengan empat lagi rakannya yang minum di luar pusat karaoke dekat pasar ikan di sini.

Insiden itu berlaku kira-kira pukul 3 petang Ahad.

Awang berkata, polis sedang mencari individu lain yang terlibat dalam insiden itu dan percaya kesemua mereka bekerja di pasar ikan itu.

Salah seorang mangsa yang dikenali sebagai Manayon Palanok, 39, yang disepak di bahagian muka, menerima rawatan di hospital daerah Keningau manakala tiga lagi dirawat sebagai pesawat luar.


read more...

APE CER? Pesawat MAS Dilanggar Lagi!!!

Malaysia Airlines mengalami satu kemalangan lagi hari ini apabila salah sebuah pesawat B737-800 syarikat penerbangan itu dilanggar oleh kenderaan bagasi ketika ia diletakkan di kawasan parkir hari ini.



Gambar Hiasan


Foto berkaitan kejadian di Lapangan Terbang Kuala Lumpur itu menunjukkan bahagian bawah badan pesawat robek.

Mengesahkan kejadian itu, MAS berkata kenderaan bagasi lapangan terbang itu melanggar fiuslaj pesawat itu mengakibatkan kerosakan.

Dalam satu kenyataan hari ini, MAS berkata punca kejadian itu sedang disiasat dan pemandunya digantung tugas untuk sementara.

Menurutnya lagi, penumpangnya telah dipindahkan ke pesawat lain.

Sebuah lagi pesawat B737-800 telah digunakan untuk penerbangan berikutnya yang berlepas mengikut jadual, katanya.

Bulan lepas, sebuah pesawat MAS dilanggar oleh kereta lapangan terbang, Perodua Viva semasa ia berada di parkir KLIA.
read more...

BR1M : Kerajaan Salah - Nurul Izzah



Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar menuduh kerajaan menjadi punca peningkatan penduduk miskin di seluruh negara. Nurul juga menyatakan bahawa pemotongan subsidi menyebabkan rakyat menjadi semakin miskin selain daripada pemberian Bantuan Rakyat 1 Malaysiia (BR1M) yang dikatakan tidak mampu membantu rakyat langsung. 

Nurul Izzah mendakwa kajian-kajian dari dalam dan luar negara banyak mengupas dan mengulas punca kemiskinan di Malaysia adalah datang daripada penggubalan polisi yang mencengkam kehidupan rakyat. Tambah Nurul Izzah lagi, pemotongan subsidi tersebut juga meningkatkan kadar kemiskinan bangsa Cina dan India di bandar dan luar bandar, walaupun kesannya tidak begitu mendadak dibandingkan dengan golongan Bumiputra. 

Menurut beliau, kesan pemotongan subsidi bahan api, kajian itu mendapati pertambahan sebanyak 37.5% daripada Bumiputra bandar dan 23.3% daripada Bumiputra luar bandar akan berada dalam risiko miskin tegar kerana pemotongan subsidi itu. Mereka ini dikategorikan sebagai berisiko tinggi sekiranya terjadi kejadian yang tidak disangka seperti bencana alam atau kematian pencari nafkah. 

Beliau berkata, kerajaan perlu disalahkan kerana menggalakkan penerima bantuan ini kekal miskin kerana digula-gulakan dengan bantuan seperti ini. Beliau menegaskan, Malaysia perlu berfikir tentang bagaimana memperkasakan rakyat untuk mengeluarkan diri mereka sendiri daripada perangkap kemiskinan. 

Nurul Izzah juga berkata, BR1M dikenal pasti sebagai pemberian yang tidak mampu menyelamatkan rakyat daripada perangkap kemiskinan yang bakal menanti. Anak perempuan Anwar ini juga meramalkan rakyat miskin akan bertambah jika kerajaan tidak mengubah polisi mereka demi rakyat. 

read more...

TUNKU AZIZ : Pernahkah Guang Eng Tidak Salahkan Orang?



Nampaknya kekalahan Dyana Sofya di Teluk Intan benar-benar memberikan impak yang cukup besar buat DAP.Sehingga semalam kepimpinan DAP masih lagi tidak dapat menerima hakikat bahawa mereka telah pun di kalahkan oleh Barisan Nasional yang meletakkan calon daripada parti GERAKAN yang sering menjadi bahan cemuhan pemimpin DAP sejak PRU13 yang lalu.

Barangkali berang dengan kekalahan tersebut Lim Guan Eng terus-terusan menyerang parti lawan melalui kenyataannya yang menuduh bahawa punca kekalahan DAP di Teluk Intan adalah kerana permainan politik UMNO.

Dalam pada itu Lim Guan Eng turut menyenaraikan 3 faktor utama punca kekalahan mereka di Teluk Intan iaitu kemerosotan peratusan keluar mengundi, permainan politik UMNO ketika berkempen dan calon mereka, Dyana Sofya Mohd. Daud yang merupakan muka baharu di kawasan itu.

Beliau turut membuat tuduhan bahawa kebanyakan pemilih yang tidak hadir untuk mengundi ialah mereka yang propembangkang dan berada di luar kawasan.

Begitu mudah legasi Lim Kit Siang ini membuat tuduhan walaupun DAP sendiri sedar kekalahan mereka di Teluk Intan adalah kerana sikap pemimpin DAP yang sering bermuka-muka selain daripada dasar perjuangan parti yang di tolak oleh majoriti rakyat Malaysia.

Entah bagaimana Guan Eng boleh pula menuduh UMNO sebagai dalang kepada permainan politik sedangkan DAP lah yang sering kali berusaha untuk memburukkan UMNO serta BN dengan bahan-bahan yang di sebarkan oleh mereka (RBA) sendiri dalam usaha mewujudkan kebencian rakyat terhadap BN.

Malahan Guan Eng turut di tempelak oleh bekas Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim susulan sikap Guan Eng yang tanpa usul periksa membuat dakwaan tidak berasas itu, khususnya kepada UMNO.

"Pernahkah kita dengar, Guan Eng tidak menuduh orang UMNO atau Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kalau DAP kalah? Kalau buka mulut, memang tiada lain. Permainan ‘salah-menyalah’ memang nombor satu beliau.

"Saya tak peduli apa dia nak kata tetapi kalau kita masuk pertandingan, tak kira pertandingan apa, kalah atau menang itu perkara biasa. Kalau sudah kalah, tak usahlah tuduh orang lain,"

Tunku Abdul Aziz berkata, kekalahan DAP sebenarnya terletak kepada pemimpinnya yang berterusan mengetengahkan `permainan' politik kebencian dan ini membuatkan pengundi muak dengan strategi tersebut.

"Politik sebegini sudah tiada tempat lagi. DAP sekarang pun sudah berpecah-belah, orang dalam parti sendiri pun sudah rasa benci kerana DAP kini milik Dinasti Lim dan Dinasti Karpal," ujarnya.

Satu kenyataan yang cukup untuk membuatkan Lim Guan Eng bertambah bengang dan pada pandangan banyak pihak inilah bukti betapa pemimpin DAP sebenarnya tidak pernah ikhlas dalam perjuangan mereka untuk membantu rakyat.

sumber
read more...

DIBURU!!! Pelajar Pembuli Dijejaki Polis!!!

“Satu klip video yang memaparkan sekumpulan pelajar perempuan membuli seorang pelajar perempuan lain telah tersebar di media sosial dan ia sedikit sebanyak telah menimbulkan rasa kurang senang di kalangan masyarakat.

Kejadian tersebut berlaku pada 25 April 2014 di sebuah sekolah di daerah Kota Samarahan, Sarawak. Pihak polis telah menerima laporan berkaitan kejadian tersebut pada 25 Mei 2014 dan siasatan serta tindakan susulan sedang dijalankan.


ACP DATIN ASMAWATI BT AHMAD

PEN. KETUA URUS SETIA KPN (KOMUNIKASI KORPORAT)

2 JUN 2014″




Disepak, dipijak dan diheret atas lantai. Itu nasib seorang pelajar perempuan yang menjadi mangsa belasahan sekumpulan pelajar samseng dalam kejadian dipercayai berlaku dalam kawasan sekolah dan dirakam oleh seorang daripada suspek.

Video tersebut kini tersebar di laman sosial Facebook (FB) itu menunjukkan mangsa berdiri dikerumuni pelajar lain yang berkata sesuatu yang kurang jelas sebelum bertindak membelasahnya.

Dalam video berdurasi satu minit 17 saat, pelajar perempuan yang merakam kejadian berkenaan turut memperkenalkan dua rakannya sebagai ‘gengster’ dan ‘kak yong’ dan memanggil dirinya sebagai ‘pailang’ yang bermaksud samseng.

Mangsa yang bertudung ditendang oleh seorang pelajar sebelum ditarik rambut, ditumbuk dan ditendang oleh sekurang-kurangnya empat orang serta diheret atas lantai dengan menarik rambutnya.

Mangsa yang dibelasah selama kira-kira 30 saat tidak melawan dan kedengaran menangis teresak-esak pada penghujung rakaman berkenaan.

Video yang dipercayai dirakam menggunakan telefon bimbit mengundang kemarahan pengguna FB yang mendesak agar pihak berkuasa segera menyiasat kejadian berkenaan dan mengambil tindakan sewajarnya.

read more...

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

Networkedblog

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top