Nuffnang

YUSUF AZMI : OCPD Kajang Jangan Memalukan PDRM


Jadi Di Mana katakan Kita menceroboh???

Saya Minta Kepada Ketua Polis Daerah Kajang Jangan Memalukan PDRM..

Sedangkan Kita sangat menghormati PDRM yang selama ini menjaga keamanan negara..Jangan kerana tidak memahami undang undang terus mengleparkan kenyataan tanpa membuat siasatan secara terperinci.

Kejadian berlaku kelmarin dan semalam..Begitu pantas Ketua Polis Daerah kajang membuat kenyataan ..Adakah Fail siasatan sudah dibuka dan dikaji??Lihat dan kaji semula..Kenyataan ketua polis daerah kajang amat memalukan..

Report ke atas Syarikat AAGR lebih dari 500 Mangsa..Report dilakukan lebih dari 3 kali..Mangsa telah datang ke balai siap berkampung berkali kali..Apa kah tindakan Polis sebelum ini???


Pengguna tidak akan mengambil keputusan sendiri dan bertindak sekiranya Pegawai Polis siasatan kes membantu mereka dan menemani mereka..

Apakah yang dimaksudkan Oleh ketua Polis daerah Kajang dan Juga Pemilik syarikah AAGR mengatakan perlu perintah mahkamah???Paham undang undang ke tak???

Kes ni sebenarnya satu jenayah yang dilakukan oleh syarikat AAGR..Seperti mencuri kereta dari mangsa..Akta Pajakan kereta tak wujud..Kereta Milik bank dan mangsa..Bukan Milik Syarikat AAGR..

Jadi kenapa Polis bahagian kajang tak tangkap Kesemua yang bekerja dalam Syarikat AAGR dan buka fail Siasatan???yang harus disoal mereka bukan mangsa atau Aktivis PPIM serta media..Sebagai Polis..

Sebagai Ketua Polis daerah kajang kena paham..Yang mereka diperkenankan Oleh Yang DiPertuan Agong untuk berkhidmat untuk negara..Seharusnya Faham tentang Tanggungjawab dan Amanah..

Saya Tidak menyalahkan Semua Polis Diraja Malaysia..Kami bekerjasama dengan Baik dengan Polis selama ini..Dan memberi perhormatan tinggi kepada semua PDRM..

Tetapi kenyataan yang dibuat oleh OCPD kajang amat memalukan dan boleh menaikkan dan mencemarkan maruah semua PDRM…Dan kena paham yang kita bantu 80% adalah Penjawat Awam.Dan mereka bukan suka suka nak Pajakkan kereta pada Syarikat Penipu ni..

Mereka tidak mampu untuk membayar Sewa Beli Bulanan pada Bank..Dan Syarikat AAGR menawarkan bantuan kononya..Tetapi mereka telah menipu dan Menganiaya semua mangsa..

Tolongla jangan buat statment tanpa membuat siasatan terperinci..Amat memalukan..Sedangkan Hubungan Kita dengan Ketua Polis Diraja Malaysia Cukup baik…

Kita di Persatuan Sanggup berkerjasama sekiranya pada Peringkat awal Anggota polis di daerah Kajang ingin bersama kami..Saya juga ingin menglahirkan rasa kecewa kerana Pada peringkat awal kita minta 6 anggota polis daerah kajang membantu kami untuk mengawal keselamatan..

Sebaliknya memihak kepada syarikat AAGR…Dan hanya duduk Diseberang jalan..hanya menonton seperti melihat wayang kulit..Seharusnya Mereka menjaga keselamatan dan keamanan…

Saya sudah berbincang dengan Pihak polis yang datang agar memastikan keamanan..Tetapi telah diugut oleh seorang anggota polis..

Sekiranya berlaku kekecohan saya akan tangkap awak..Kekecohan tidak akan berlaku sekiranya Semua anggota polis hadir mengarahkan agar pihak Gengster aagr lebih 20 individu berbangsa india supaya jangan membuat provokasi terhadap mangsa..

Tetapi alhamdulilah dengan kerjasama yang baik dari semua mangsa..Dan Persatuan Penduduk di situ kami telah berjaya menjaga keamanan..Dan berjaya mengambil kereta mangsa..

Dan laporan polis sekali lagi sudah dibuat…Saya mengucapkan Tahniah dan Perhargaan yang tinggi Kepada Tuan Asp Anuar satu satunya Anggota Polis yanh membantu dan 2 kereta Peronda MPV yang menunggu dan membantu kami sampai ke pagi..

Anggota yang lain,ketua Balai,D7 bahagian kajang lebih kurang 7 anggota amat mengecewakan kami di petang hari kerana lebih memihak kepada Syarikat AAGR..Dan ada dari aktivis kami juga diugut oleh anggota tersebut..

Saya akan tampil membuat laporan dengan SPRM kerana nampak ada unsur unsir Rasuah…Kerana ada seorang anggota tidak memakai uniform mengatakan dengan salah seorang pekerja AAGR akan kautim benda ni jangan risau..Dan kami difahamkan individu anggota tersebut menjaga tempat tersebut sebelum ini..info dari Mangsa sendiri…Sekian

Yusuf Azmi
Pengarah Unit Tindakan Khas PPIM
12.7.2017
Masa 6.44 Pagi
Share this article

8 Komen:

  1. dah kenyang...sampai tersasul cakap....

    Kajang ni penuh dgn aktiviti maksiat....Tuan OCPD kajang buat apa ya selama ni...???

    BalasPadam
  2. Pemakan dedak..!itu sj yg mampu aku taip....!

    BalasPadam
  3. semoga SPRM boleh diharap

    BalasPadam
  4. Tindakan tegas kpd pmkn rasuah patut diambil..dunia akhirat ko muflis sbb tindakan bodoh kau..

    BalasPadam
  5. Butiran terhad sangat untuk memberi pandangan.

    BalasPadam
  6. sepatutnya kerja ini dillakukan oleh pdrm yg makan gaji dgn duit rakyat utk membela org awam dr penjahat.. bukan kerja ppim.. lebih baik berenti jd polis keje dgn gangster kalau rasa lg masyuk.. yg paling tak tahan bila polis suka tangkap org baik.. apa yg berlaku dikajang sepetutnya ditangani juga oleh YB kajang yg katanya nak bela rakyat.. ke gangster tu geng diorg jugak..

    BalasPadam
  7. Respect Bro Yusof Azmi ni, semalam aku jumpa dia kat Surau putra al-amin... very humble person

    az - car perfume supplier0136984091

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top