Nuffnang

CIKGU BANGSAT!! Tiada Maaf Bagimu!!!







“Kamu telah mengambil kesempatan terhadap pelajar kamu,” kata seorang anggota panel Mahkamah Rayuan kepada seorang bekas guru yang diperintah menjalani hukuman penjara 12 tahun dan tujuh sebatan kerana merogol serta menggunakan kekerasan jenayah untuk mencabul kehormatan seorang murid berusia 12 tahun pada 2009.

Datuk Azahar Mohamed, yang mengetuai panel tiga hakim, berkata hukuman yang dijatuhi Mahkamah Sesyen Kota Baharu ke atas Yek Hock Soon adalah setimpal dengan kesalahan yang dilakukan tertuduh.

Menyifatkan kesalahan itu sebagai serius, Azahar yang bersidang bersama-sama Datuk Mohtaruddin Baki dan Datuk Rohana Yusuf, membuat keputusan sebulat suara untuk menolak rayuan terakhir Yek berhubung sabitan, hukuman penjara dan sebatan yang dijatuhkan ke atasnya.

“Kami telahpun mempertimbang hukuman yang dijatuhkan terhadap kamu dan sependapat dengan Mahkamah Sesyen bahawa kesalahan yang kamu lakukan adalah serius lebih-lebih lagi ketika kamu merogol mangsa, kamu adalah seorang guru.

Kamu telah mengambil kesempatan terhadap pelajar kamu,” katanya.

Yek, 30, dari Setiawan, Perak dihantar ke penjara hari ini untuk memulakan hukuman kerana sebelum ini, dia dibebaskan dengan ikat jamin sementara menunggu rayuan.

Pada 26 Jan tahun lepas, Mahkamah Sesyen memutuskan tertuduh bersalah merogol seorang pelajar yang ketika itu berusia 12 tahun 3 bulan di makmal sains sebuah sekolah di Pasir Putih, Kelantan antara 8 pagi dan 3 petang bulan Ogos 2009.

Yek turut didapati bersalah menggunakan kekerasan jenayah bagi mencabul kehormatan pelajar itu di tempat dan pada masa sama.

Dia dihukum penjara sembilan tahun dengan lima sebatan bagi kesalahan merogol serta penjara tiga tahun dengan dua sebatan bagi kesalahan mencabul kehormatan dan diarah menjalani hukuman secara serentak.

Yek kemudian mengemukakan rayuan namun ditolak Mahkamah Tinggi pada 19 Feb lepas.

Dalam penghakimannya, Azahar berkata Mahkamah Sesyen membuat keputusan yang tepat apabila menerima penjelasan mangsa mengapa beliau tidak menyebut tentang insiden rogol dalam laporan polisnya.

“Penting untuk kita ambil perhatian bahawa mangsa ketika itu berusia 12tahun serta dalam keadaan trauma, dan penjelasan bahawa beliau malu untuk memaklumkannya kepada polis (kejadian rogol) adalah munasabah,” katanya.

Azahar berkata Mahkamah Sesyen berpeluang mendengar keterangan mangsa dan menilai sama ada beliau saksi yang boleh dipercayai.

Oleh itu, katanya, sabitan terhadap Yek adalah selamat dan Mahkamah Rayuan tidak mempunyai sebab untuk mengganggu keputusan Mahkamah Sesyen.

Terdahulu, Yek, yang diwakili peguam Hisyam Teh Poh Teik dan Datuk Sukri Mohamad, mendakwa mangsa bukanlah seorang saksi yang boleh dipercayai kerana tidak menyatakan kejadian rogol itu dalam laporan polisnya.

Timbalan Pendakwa Raya Azlina Rasdi pula berhujah mangsa memang tidak menyebut tentang kejadian rogol dalam laporan polisnya namun memberi keterangan berhubung perkara itu di mahkamah.

Beliau berkata mangsa juga memaklumkan kejadian itu kepada seorang guru lain dan ibunya sebelum membuat laporan polis. –BERNAMA


read more...

APA NAK JADI!!! JAHIL AGAMA : Anak Dilarang Sertai Kelas Agama DiSekolah!!




Astaghfirullah Al Azim....

Apa agaknya dalam kepala otak si bapa ni sanggup bertindak sedemikian. Mahupun ini kemahuan si anak tapi si ayah boleh bertindak sedemikian?

Surat yang dihantar kepada pengetua memohon supaya anaknya diberikan pengecualian dari sebarang aktiviti agama kerohanian walaupun si ayah sedar beliau adalah seorang Islam.






Mengikut sumber latarbelakang barat terlalu mempengaruhi kehidupan mereka sekeluarga hingga perubahan drastik berlaku. Itulah maklumat yang diperolehi apabila ditanya kepada mereka yang merupakan rakan terdekat dengan  pelajar Tingkatan 2 di SMK Putrajaya ?...

read more...

GAMBAR : BALASAN SEGERA!! Suspek Peragut Maut Rempuh Jengkaut!!!



Dua suspek kes ragut maut selepas motosikal dinaiki merempuh jengkaut dalam kejadian di Kampung Tok Alang,Tasek Gelugor Pulau Pinang kira-kira jam 5.45 petang tadi.Suspek Mohd Zaidi Hamid, 27, dan Muhammad Azrai Jamaludin,19, maut di tempat kejadian akibat cedera parah.

Sementara seorang anggota polis yang mengejar mereka, Lans Koperal Rizal Izwan cedera selepas turut melanggar jengkaut berkenaan.

Sedih juga kepada anggota polis yang dikhabar turut parah kerana sanggup bergadai nyawa demi untuk memastikan keamanan dan keselamatan negara Malaysia tercinta. Tu pun jangan, puak puak pakatan haramjadah asyik duk kutuk dan fitnah macam macam kat Polis.






read more...

MAJLIS BELIA MALAYSIA : Orang Muda TOLAK Parti Bermasalah!!!



KUALA LUMPUR 15 Nov – Pengerusi Majlis Belia Malaysia, Muhammad Maliki Muhammad Rafa’e melihat kepimpinan parti pembangkang khususnya PKR belum menjamin orang muda untuk menyokong mereka secara total.

Justeru beliau berpandangan apa yang berlaku di dalam PKR hari ini menambahkan lagi ketidakpercayaan golongan itu yang tentunya mengharapkan sebuah parti yang stabil dan bukannya penuh dengan masalah.

“Sebenarnya bukan sahaja kepercayaan orang muda malah kepercayaan rakyat secara keseluruhannya terhadap PKR sejak awal penubuhannya hingga ke hari ini adalah cukup rapuh.

“Kenapa saya katakan begitu…..mereka yang menyokong PKR tidak semestinya yakin dengan parti tersebut. Adakalanya disebabkan oleh perasaan ingin mencuba dan sebagainya.

“Namun akhirnya mereka dapat melihat bagaimana sebuah parti yang bermasalah hinggakan pemimpinnya bukan setakat seorang dua malah lebih daripada itu meninggalkan parti tersebut. Jika diteliti, mereka yang berada dalam kumpulan awal telah pun berhijrah dan yang ada hari ini adalah lapisan baru,” katanya kepada UMNO-Online.

Mengulas lebih lanjut beliau seterusnya menambah krisis terbaru di Sabah menunjukkan kepada rakyat bahawa Barisan Nasional (BN) jauh meninggalkan parti tersebut termasuklah rakan-rakan sekutunya yang lain dari segi rekod.

Tegasnya bagaimana kepercayaan rakyat boleh melekat di dalam hati masing-masing setelah apa yang berlaku di depan mata dapat disaksikan secara umum tanpa berselindung hari ini.

“Tambahan pula di kalangan orang muda…..bagi saya kepimpinan mereka bermula daripada atas hinggalah ke bawah tidak cukup untuk meyakinkan orang muda. Sekadar bercakap tu bolehlah.

“Berbanding dengan kerajaan yang ada hari ini, macam-macam dah dirancang dan dilaksanakan untuk orang muda. Pembangunan sukan, perumahan, pencarian kerja dan macam-macam.

“Itulah yang saya katakan tadi. Kepimpinan PKR termasuklah rakan sekutunya yang lain belum dapat memberi keyakinan sepenuhnya kepada orang muda di negara ini. Dengan krisis terbaru, tentunya menghakis saki-baki kepercayaan yang ada,“ ujarnya.-MediaUMNO
read more...

OPPS!!! Rafizi Dah "KETAQ TELOQ" Kaa??



INILAH JADINYA KALAU HATI SUDAH TERLALU BUSUK...

Tanpa usul periksa menuduh bukan-bukan kepada keluarga Datuk Seri Shahrizat Abu Jalil.

Hari ini pasar raya Singapura nafi keluarga Shahrizat akan kendalikan pusat beli-belah.

CapitalMalls Asia Ltd hari ini menafikan Farmhouse Supermarkets, didakwa dimiliki keluarga Shahrizat yang akan mengendalikan pasar raya itu di pusat membeli-belah The Star Vista.

Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli semalam mendakwa NFCorp telah menandatangani satu perjanjian sewaan untuk 28 unit dan menjadi penyewa utama di pusat membeli-belah Buona Vista, yang akan dibuka pada suku ketiga tahun ini.

Katanya, berdasarkan kepada purata sewaan untuk ruang komersial di Singapura, pasar raya yang mempunyai keluasan 3,000 kaki persegi dianggarkan akan memperoleh RM2.2 juta setiap bulan.

Jurucakap bagi pemaju hartanah Singapura berkata kepada The Malaysian Insider: "Ia bukan Farmhouse... (Penyewa) merupakan sebuah syarkat besar di Singapura dan mereka akan beroperasi di kebanyakan pusat membeli-belah."

CapitalMalls, yang memiliki dan menguruskan pusat membeli-belah The Star Vista dan lebih 90 yang lain, terlebih dahulu meminta The Malaysian Insider mengesahkan dakwaan dibuat PKR semalam tentang penyewa tidak tepat.

Semalam PKR mendakwa keluarga Shahrizat telah menggunakan dana awam Pusat Fidlot Nasional (NFC) bernilai RM250 juta untuk mendapatkan pinjaman dari dua bank perdagangan untuk membuka pasar raya.

Syarikat penternakan lembu itu diketuai suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail - bekas dekan sekolah sains makanan di Universiti Pertanian Malaysia (UPM) - bersama tiga anak mereka.

Rafizi mengakui kesilapannya berhubung lokasi pasaraya yang didakwa dimiliki NFC sambil mendakwa, lokasi sebenar pasaraya itu ialah Rochester Mall yang terletak di Rochester Drive, Singapura dan bukannya di Star Vista Mall seperti yang didakwanya semalam.

Biarpun Rafizi hari ini memohon maaf secara terbuka kepada syarikat pemilik pusat membeli belah Star Vista dan juga kepada NFC atas kesilapan fakta itu tetapi nampaknya orang ini belum puas hati.

"(Namun) ia tidak memadamkan pelbagai persoalan yang timbul mengenai pembabitan NFC di dalam operasi pasaraya mewah di Singapura," kata Rafizi.

"Kenyataan Dato’ Seri Salleh Ismail yang disiarkan oleh The Malay Mail bertarikh 29 Februari 2012 juga mengesahkan bahawa NFC tidak menafikan kewujudan pasar raya mewah ini, malah masih mempertahankan hak mereka untuk menceburi apa-apa perniagaan yang mereka rasa sesuai," katanya.

Beliau juga mendakwa Farmhouse menyewa 28 unit kedai di kompleks menara berkembar tersebut.

Lepas itu Rafizi siap salahkan orang lain pulak tu. Menurut Rafizi beliau percaya bahawa kesilapan yang dilakukannya hanyalah berhubung alamat sebenar premis berkenaan manakala maklumat lain yang didedahkannya semalam adalah "tepat."
read more...

VIDEO : TU DIA....KJ AKHIRNYA MERAYU!!!





aPA KES BEB? Apa pula cerita SENSASI dari Khairy Jamaluddin kali ini?

Kenapa Khairy berulang-ulang memperkatakan perkara dan isu yang sama? Dan kenapa pula sambutan serta reaksi anak muda seperti "DINGIN" je terhadap isu yang dibawa Khairy ini?

Parlimen Belia Malaysia (PBM) akan bersidang pada April 2014. Pilihanraya PBM akan diadakan pada Februari atau Mac 2014.


PBM adalah pentas utama bagi anak muda Malaysia tampil dengan idea-idea demi pembangunan negara.

Usul-usul yang diluluskan oleh PBM akan dibawa ke perhatian Jemaah Menteri sebagai suara dan luahan hati anak muda, dan Kementerian Belia & Sukan akan bertindak atas cadangan-cadangan yang dibuat.

PBM juga akan menjadi 'training ground' bagi pemimpin-pemimpin masa depan negara sebagai seorang wakil orang muda yang diberi amanah untuk bersuara demi kepentingan generasi.

Pendaftaran untuk menjadi pengundi PBM kini terbuka di www.parlimenbelia.gov.my

Manakala pendaftaran untuk menjadi calon PBM akan dibuka pada bulan Januari 2014.




KLIK VIDEO SEKIRANYA TIDAK DAPAT DITONTON DI SINI

read more...

DEDAH KESELAMATAN NEGARA : Nurul Izzah Perlu DISIASAT!!




Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee mahu tindakan tegas diambil terhadap mana-mana pemimpin politik yang sengaja membocorkan rahsia atau maklumat sulit strategi keselamatan demi menjaga kepentingan negara.

Katanya, tindakan undang-undang tidak dikecualikan sama ada pemimpin itu mewakili parti pemerintah mahupun pembangkang termasuk badan bukan kerajaan (NGO).

Langkah itu katanya, bagi menjamin rahsia strategi keselamatan negara tidak terdedah kepada pihak luar.

Bagaimanapun beliau mendakwa, pembocoran rahsia keselamatan negara ini lazimnya dilakukan oleh pemimpin pembangkang bertujuan memburukkan imej negara.

"Pembangkang di negara ini sanggup lakukan apa sahaja untuk meraih kuasa termasuk menjual maklumat atau membocorkan rahsia keselamatan negara kepada pihak yang berkepentingan," katanya yang dipetik dari blog Umno Cheras, semalam.





Syed Ali memberikan reaksi demikian berhubung pembocoran rahsia keselamatan negara yang didakwa berkaitan dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.


"Pihak berkuasa harus siasat bagaimana Nurul Izzah mendapat tahu maklumat tersebut dan apa motifnya mendedahkan kepada umum sedangkan perkara itu merupakan rahsia strategi keselamatan negara.

"Dalam isu keselamatan sepatutnya tidak dipersoalkan secara terbuka apatah lagi di depan khalayak umum dan Nurul Izzah selaku wakil rakyat sewajarnya menggunakan saluran yang betul," katanya.

Sebelum ini, laporan dari portal berita melaporkan, Izzah pada forum mengenai Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) di Bangsar, Kuala Lumpur mempersoalkan tindakan kerajaan menempatkan 30 anggota polis cawangan khas di London, England.

Izzah berkata, kos menempatkan kontinjen tersebut di London dibiayai oleh dana awam sedangkan setahu beliau, tiada ancaman keselamatan dalaman pada Malaysia yang berasal dari negara Eropah itu.





Kenyataan Izaah itu turut mendapat kecaman daripada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim yang mahu kerajaan menyiasat Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.
Menurut Syed Ali lagi, isu tersebut sengaja dipolitikkan oleh pemimpin PKR bertujuan meraih sokongan rakyat.

"Perbuatan itu sebenarnya bertentangan dengan aspek keselamatan negara.

"Jangan kerana hendak jadi popular dan juara, mereka boleh cakap sesuka hati termasuk membocorkan rahsia keselamatan negara," katanya.
read more...

CULIK DAN BUNUHI!!! KPN Sahkan Kejadian Libatkan Pelancong Di Semporna, SABAH





Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini mengesahkan laporan kejadian culik dan bunuh membabitkan dua pelancong China, dipercayai suami isteri, di Pulau Pom Pom, Semporna, Sabah awal pagi ini.

Beliau berkata, polis sedang giat memburu kumpulan lelaki bersenjata yang terlibat dalam kejadian kira-kira pukul 1 pagi itu.

"Kejadian melibatkan seorang pelancong lelaki warga China yang ditembak mati, manakala seorang lagi pelancong wanita yang kita percayai isteri mangsa telah dilarikan oleh kumpulan lelaki berkenaan," katanya.

Beliau berkata, demikian dalam sidang media selepas mengadakan lawatan kerja di Ibu Pejabat Polis Kontijen Johor Bahru di sini hari ini. Turut hadir Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff.

Difahamkan kedua-dua mangsa menginap di resort di pulau berkenaan bermula Selasa lepas dan dijangka mendaftar keluar Rabu depan.

- Bernama
read more...

TAHNIAH!! Doa Buat MAHFUZ Dari Gereja KRISTIAN!!



Doa dari gereja untuk Mampus YB pokok Sena. Pejuang kalimah Allah bagi pehak kaum kristian..

Tahniah gereja dan Tahniah kpd Org Islam pokok sena....
Ini yb anda....

ANDA PILIH BAHAGIA ATAU SENGSARA!!!
read more...

DOKUMEN SULIT : SUK Johor Lapor Polis!!





JOHOR BAHRU – Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri Johor diminta menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang bertanggungjawab menyebarkan Kertas Tindakan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri berhubung cadangan mengubah cuti mingguan daripada Ahad kepada Jumaat.

Setiausaha Jumaah Majlis Diraja Johor, Datuk Abd Rahim Ramli berkata tindakan pihak berkenaan yang menyebarkan maklumat itu menerusi laman sosial Facebook merupakan kesalahan serius kerana membocorkan rahsia sulit kerajaan negeri.

“Dokumen berkenaan adalah rasmi dan ia merupakan satu kesalahan serius, bagaimana ia boleh bocor dan siapa yang memboloskannya.

“Saya difahamkan SUK telah memulakan siasatan tentang perkara ini sejak semalam dan kita nak tahu bagaimana dan siapa yang membocorkan dokumen rasmi ini kerana ia di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA),” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media di pejabat Jumaah Majlis Diraja Johor di Istana Besar.

Sejak awal minggu ini, berita tentang pertukaran hujung minggu negeri Johor daripada hari Ahad kepada hari Jumaat berkuatkuasa pada Januari tahun depan mula tersebar di laman sosial tanpa ada sebarang pengumuman rasmi berhubung perkara itu oleh kerajaan negeri.

Lebih memeranjatkan apabila gambar dokumen sulit mengenai perkara itu yang dialamatkan kepada SUK dan Penasihat Undang-Undang Negeri bertarikh 9 Oktober 2013 turut dimuat naik dalam laman sosial itu bagi menyokong berita berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff ketika dihubungi mengesahkan pihaknya telah menerima tiga laporan polis berkaitan perkara itu termasuk daripada SUK negeri Datuk Obet Tawil.

Katanya, kes akan disiasat mengikut Akta OSA. – Bernama
read more...

KURANG HAJAR!!! Sultan Selangor DIHINA CINABENG Kerana KALIMAH ALLAH!!



BANGSAT!!!!


Saya merujuk artikel diatas yang dikeluarkan oleh The Malaysian Insider semalam. Sebagai rumusan dari artikel tersebut, Sultan Selangor telah melarang orang Bukan-ISLAM dari menggunakan Kalimah Allah di dalam negeri Selangor. Menyedari kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Sultan, puak-puak Cina yang diketahui pro pembangkang telah mengeluarkan kenyataan yang menghina Sultan seperti dibawah:



Sultan Selangor ignorant tentang Islam?




Muslims are dumb?

Cina kurang ajar seperti diatas wajar ditangkap dan disumbat kedalam penjara. Mereka tidak pernah fikir tentang sensitiviti umat Islam. Mana ketua pemuda UMNO dan PAS? kenapa diam seribu bahasa tidak mengeluarkan kenyataan menyokong Sultan Selangor? Semua pemimpin politik pengecut dan penakut dengan orang cina. 

Ketua Pemuda UMNO lebih sibuk menghentam FAM dari "defend" kalimah ALLAH. Ketua Pemuda PAS sibuk berkempen dalam pemilihan dari "defend" kalimah ALLAH. Jika macam ini kualiti pemimpin muda yang kita ada, satu hari nanti memang hancur Islam di Malaysia. 

Wallahualam.

- SUMBER

APA LAGI CINA MAHU?

Di Mana Pejuang-Pejuang Penganut PAS khususnya di Selangor?

Khalid Gereja?

Mahfus Bean?




Duduk di negara dan negeri ISLAM tetapi mempertikaikan apa yang termaktub dalam perlembagaan. Simple je...tak suka

GET LOST!!!

AYUH UMAT ISLAM

Sempena hari jumaat ini mari kita penuhkan Masjid dan menadah tangan memohon doa :



“Ya Allah, jika tidak kerana Engkau, tidaklah kami dapat hidayah, dan tidak pula kami dapat bersedekah dan bersolat, maka turunkanlah ke atas kami ketenangan dan tetapkanlah kaki-kaki kami jika kami bertemu musuh. Sesungguhnya musuh telahpun melanggar kami, jika mereka hendak menjerumuskan kami ke dalam fitnah, kami tetap dengan pendirian kami.”


Ingatlah bahawa semua gejala keruntuhan akidah ini sebenarnya telah menjatuhkan kemuliaan dan darjat umat Islam sendiri. Akibat yang lebih buruk ialah azab siksa yang pedih di akhirat yang menanti golongan yang ingkar.


Firman Allah SWT dalam surah al-Maidah ayat 72:




لَقَدْ كَفَرَ ٱلَّذِينَ قَالُوٓا۟ إِنَّ ٱللَّهَ هُوَ ٱلْمَسِيحُ ٱبْنُ مَرْيَمَ ۖ وَقَالَ ٱلْمَسِيحُ يَٰبَنِىٓ إِسْرَٰٓءِيلَ ٱعْبُدُوا۟ ٱللَّهَ رَبِّى وَرَبَّكُمْ ۖ إِنَّهُۥ مَن يُشْرِكْ بِٱللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ ٱللَّهُ عَلَيْهِ ٱلْجَنَّةَ وَمَأْوَىٰهُ ٱلنَّارُ ۖ وَمَا لِلظَّٰلِمِينَ مِنْ أَنصَارٍۢ.

Bermaksud: “Sesungguhnya telah kafirlah orang yang berkata: Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Maryam. Padahal al-Masih sendiri berkata: Wahai Bani Israil!. Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan Allah, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya Syurga, dan tempat kembalinya ialah neraka; dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang yang berlaku zalim.”


Persoalan besar timbul di sini adakah kita redha untuk menyatakan bahawa Allah SWT itu merupakan salah satu daripada tiga tuhan?. Sudah pasti kita sebagai umat Islam tidak redha malah yakin bahawasanya Allah SWT itu Maha Esa. 

Ketahuilah bahawa kalimah Allah adalah nama khas bagi tuhan yang Maha Esa. Oleh sebab itu, tidak boleh menterjemahkan perkataan God dalam bahasa Inggeris kepada kalimah Allah.



read more...

GAMBAR : TEMBAK MATI!!! Kes Terbaru Malam Tadi Di Kelantan!!! TAKZIAH...






Maklumat awal yang diterima :

Kejadian berlaku berhadapan Medan Ikan Bakar, Pengkalan Petah, Tawang, Bachok lebih kurang jam 08.00 malam, 14 November 2013 Khamis bersamaan 10 Muharram 1435 .

Mangsa mati di tempat kejadian ekoran terkena 3 das tembakan di kepala.

Apa-apa hal pun... kita sebagai orang awam jangan cepat buat andaian tentang kes ini dan biarlah PDRM lakukan siasatan secara terperinci.






Al Fatihah... 
Salam Takziah Buat keluarga Mangsa...


read more...

HUDUD!! Masa Untuk PAS Buktikan ISLAM Perjuangan Sebenar Mereka Bukan POLITIK!!!




Tiada Lagi Alasan!!! Masa Untuk Buktikan......

Kenyataan Dato Ketua Hakim Syari'e Kelantan bahawa Jabatan Kehakiman Syari'e Kelantan telah siap sedia sepenuhnya MELAKSANAKAN HUDUD merupakan sesuatu yang menggembirakan bukan sahaja penganut PAS tetapi juga kepada seluruh umat Islam di Malaysia.

Pelbagai alasan diberikan sebelum ini.




Banyak pihak termasuk pemimpin PAS dan DAP sendiri terkeliru bahawa Perlembagaan Persekutuan perlu dipinda bagi membolehkan hukum hudud dilaksanakan di Kelantan, kata pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari.

Menurut Aziz (gambar), beliau tidak nampak sebarang asas dan sebab yang memerlukan Perlembagaan Persekutuan dipinda bagi memberi laluan kepada pelaksanaan hukum hudud.

Kerajaan negeri Kelantan yang diperintah PAS sejak 1990 masih berusaha untuk melaksanakan hukum hudud itu di negeri itu. PAS mengambil langkah yang sama di Terengganu ketika memerintah antara 1999 hingga 2004.

“Setakat ini saya tidak jelas sebab mengapa perlembagaan perlu dipinda untuk pelaksanaan hudud,” kata beliau

Ahli akademi dan pemerhati politik ini menambah, keperluan itu tidak wujud sebab sebahagian hukum hudud sudah pun dilaksanakan dalam bentuk jenayah syariah.

“Contohnya zina dan murtad, cuma hukumannya tidak mengikut Islam,” kata beliau.

Oleh itu kata beliau lagi, “logiknya mereka yang berkata hudud perlu pinda Perlembagaan (Persekutuan), maka apa yang ada itu, yakni jenayah syariah tadi, adalah tidak sah.”

“Ini tidak masuk akal,” kata beliau lagi.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan awal tahun ini, Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata “bagi PAS, isu yang dipertikai adalah apakah perundangan syariah itu menepati kehendak Perlembagaan (Pusat) atau berlawanan dengan kehendak Perlembagaan negara, dan ini mestilah ditentukan oleh mereka yang berautoriti.”

Kata Aziz lagi, mereka yang mendakwa hudud tidak boleh dilaksanakan kerana Perlembagaan Persekutuan kononnya bersifat sekular juga tidak betul kerana kandungan rangka utam undang-undang negara itu tidak berkata begitu.

“Samalah dengan demokrasi itu sendiri, Perlembagaan Persekutuan tidak mengatakan bahawa sesuatu undang-undang itu tidak boleh dilaksanakan kerana ia tidak demokratik atau akan terbatal kerana bertentangan dengan demokrasi,” katanya lagi.


read more...

WOII!! Kementerian Besar Giler, Tapi Buat Kerja Macam Kementerian Baru Diwujudkan. HAMPEH DOT COM!!!



SISTEM SPPBS DAN SARANA GAGAL!!

Naik hangin giler!!!

Apa la punya bebal? Buat sistem baru yang "kononnya" mempermudahkan mak bapa serta guru-guru, tapi akhirnya sistem yang dibuat setaraf "Tahap Kampung" jer!! Bahlol!!!

Takkan la golongan-golongan "Bijak Pandai" dan "Pakar" Dalam Kementerian Pelajaran Malaysia Tak Buat Study dulu keperluan dan Anggaran Jumlah pelayaran online pengguna pada 2 sistem yang baru diperkenalkan ini?

Dah beberapa bulan bersengkang mata lewat malam konon-kononnya boleh "lepas" masuk untuk membuat pendaftaran SARANA anak kerana menjangkakan ramai mak bapa dah tidur, tapi TETAP tak boleh diakses!!! Bangun awal pagi pun sama. Last-last sekali bila bertanya kepada jiran yang juga seorang GURU macam mana nak atasi amsalah ini, Ini jawabnya :

"Tak payahlah bersengkang mata dan semangat sangat nak isi SARANA tu, buat "BODO" je... Lagi pun kami yang cikgu-cikgu ni pun tak dapat nak akses. Pening dan Stress je dibuatnya. Tunggu je la tahun depan".

Tahun Depan? Penilaian anak-anak untuk tahun ini.....Hmmm....BODO punya sistem!!

Ini bukan bagi sistem SARANA sahaja.

Masalah dihadapi para guru dalam mengakses pangkalan data Sistem Pengurusan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (SPPBS) menyebabkan sebahagian warga pendidik melepaskan rasa tidak puashati mereka di laman sosial.

Ada di antara warga pendidik yang menggunakan kemahiran audiovisual memuat turun klip video berhubung SPPBS di laman Youtube.

Satu klip video yang dimuat turun di Youtube dan dikongsi secara meluas di laman facebook menunjukkan bagaimana paparan imej SPPBS di skrin komputer dimusnahkan peluru berpandu Exocet.

Pelbagai aduan berhubung SPPBS telah disuarakan para guru sejak ia mula dilaksanakan Kementerian Pelajaran.

Antara rungutan yang kerap dikemukakan adalah 'bandwidth' laman KPM yang terhad mengakibatkan sistem SPPBS yang dilaksanakan oleh KPM tersangat perlahan untuk diakses ratusan ribu guru di seluruh Malaysia dalam tempoh yang sama.

"Ramai guru terpaksa bangun pukul 2-3 pagi semata-mata nak mengisi markah murid yang langsung tidak dapat di masuki pada sebelah siang. Ditambah dengan tarikh tutup yang ditetapkan oleh KPM kepada beratus ribu guru," ujar seorang guru yang mahu dikenali sebagai Guru IT.

Beliau mencadangkan supaya 'bandwidth server' untuk para guru mengakses sistem di tambah. 




"Fikirkan berpuluh ribu guru seluruh Malaysia akses pada masa yang sama terpaksa membuang masa terlalu lama memasukkan data, tidur lewat malam, bangun awal pagi semata-mata kelemahan sistem ini. Kemudian mengajar pada waktu siang pula. Pernah orang KPM (Kementerian Pelajaran Malaysia) mengambil kira perkara ini?" kesal beliau.

Dalam perkembangan berkaitan KPM menerusi laman web sppbs.moe.gov.my menyiarkan pengumuman dua perenggan bagi menjawab rungutan warga guru berhubung SPPBS.


Pengumuman itu antara lain menyebut:

KPM mengambil maklum mengenai masalah akses ke SPPBS. Sehubungan dengan itu, kemasukan prestasi murid Tahun 1, Tahun 2 dan Tahun 3 (Akademik) serta Tingkatan 1 dan Tingkatan 2 (Akademik dan Non Akademik) bagi tahun 2013 akan ditutup buat sementara bermula 30 November 2013 dan akan dibuka semula pada 1 Januari 2014 bagi kemasukan prestasi tahun 2013 yang masih belum selesai.

Mohon kerjasama semua pengguna agar menggunakan pelayar (browser) Internet Explorer (IE) versi 7 hingga 9 sahaja untuk kemasukan prestasi NON-AKADEMIK bagi mengelakkan isu TAHAP PENCAPAIAN yang tidak dapat ditanda di SPPBS.


Ada juga guru yang kreatif berkarya menulis gurindam berhubung SPPBS. Karya bertajuk "SPPBS tak siap lagi" berbunyi:


Masuk kelas sebelah pagi
ikut jadual waktu sendiri
SPPBS tak siap lagi
perut belum diisi kopi.

Ada kerja sedia menanti
SPPBS tak siap lagi
hulur tangan nak buka lappy
mulut penuh mengunyah roti.

Masa makan masa free
SPPBS tak siap lagi
habis sejam masa berlari
satu apa pun tak menjadi.

SPPBS tak siap lagi
server lembab siput babi
masuk kelas lagi sekali
cuba lagi di rumah nanti.

SPPBS tak siap lagi
cuba lagi di petang hari
mujur ada broadband sendiri
tapi nasib tidak menyebelahi.

Sebelah kanan dengkur suami
si anak kecil di sebelah kiri
malang nasib jadi begini
SPPBS tak siap lagi.

Dingin malam hampiri pagi
bahang panas di dalam hati
SPPBS tak siap lagi
nak buat macam mana ni?
read more...

KANTOI!!! Giant Hyper Market Tipu Harga!!! SEBARKAN!!!




Sebarkan Bagi Semua Orang Tahu!!!

Seorang pelanggan yang telah ditenangkan oleh pengurus cina pasaraya Giant dimana pasaraya ini sememangnya kita ketahui bukan milik Melayu telah mengadakan penipuan. Kimball Tomato Pure yang diletakkan harga pada asalnya adalah RM3.00 tetapi apabila sistem komputer pembayaran menunjukkan harga RM3.79.

Maka jika sahih dan benarlah seperti gambar yang diambil dari pages fb boikotbarangancinadap ini, kita sebagai pelanggan jangan bagi muka lagi.

Perkara sebegini sepatutnya dibawa kepada Tribunal For Consumer Claims Malaysia kerana di jabatan itu akan menyediakan peguam khas percuma untuk menuntut ganti rugi. Jika anda pergi ke jabatan Tribunal ini, keuntungan anda yang akan dapat akan lebih berlipat ganda, dan seterusnya pasaraya Giant bukan milik Melayu ini akan dapat dijatuhkan dengan lebih mudah kerana berita ini akan disiarkan ke dalam berita. 

Mengapa perlu bersusah payah untuk membuat aduan kepada pengurusan Giant itu? Ambil sahaja gambar yang berkaitan bersama resit dan kaut sahaja keuntungan melalui jabatan yang telah kerajaan sediakan. Bila lagi kita mau ajar cauvinis2 ni?

Alamat Jabatan Tribunal:

Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia,
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan, Aras 5, Podium 2, No. 13, Persiaran Perdana,Presint 2, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62623 Putrajaya.

Toll Free : 1-800-88-9811
Telephone No. : 03-8882 5822

read more...

VIDEO : BIADAP DAN MELAMPAU!!! Ahli Parlimen Digantung Dan Hilang Kelayakan!!




Hah itu la, Ingat Dewan Rakyat ni Pasar Malam ke YB?

Sidang Dewan Rakyat hari ini kecoh ketika usul menggantung Ahli Parlimen Padang Serai, N Surendran dari PKR dibacakan.

Kecewa dengan usul yang dikemukakan, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad turut melipat kertas usul dan dijadikan kapal terbang kertas.

Usul yang dibacakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Nancy Shukri turut diganggu dengan sorakkan kuat dari ahli Parlimen pembangkang sambil "tarik balik" berulang kali.

Antara yang bangun membantah ialah Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang; Ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali, dan Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo.

Azmin turut dilihat merenyukkan kertas usul berkenaan sambil menunjukkannya kepada Timbalan Speaker, Datuk Ronald Kiandee.

"Usul haram ... tarik balik!" jerit ahli Parlimen PR semasa usul berkenaan dibacakan, sambil menepuk meja.

N. Surendran akhirnya digantung enam bulan daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat ekoran kenyataannya yang menghina Speaker,Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan Dewan Rakyat.

Ekoran kenyataannya menuduh Pandikar Amin memberi fakta tidak benar dan bersifat bias, semua keistimewaan Surendran termasuk bayaran elaun ditarik balik selama tempoh tersebut yang berkuat kuasa serta-merta.

Usul bagi menggantung kehadiran Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang juga seorang peguam itu dibacakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri mengikut Peraturan Mesyuarat 27(3) selepas dibenarkan Timbalan Speaker, Datuk Ronald Kiandee


Surendran Diarah Keluar Dewan

Dua hari lalu, Anggota Parlimen PKR dari Padang Serai, N. Surendran itu diarah keluar dari persidangan Dewan Rakyat oleh Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia setelah beliau berkeras mahu membentangkan usul meminta dewan mengutuk pencerobohan ke atas sebuah kuil. 

Usul berhubung dakwaan pencerobohan kuil Hindu Sri Muneswarar Kaliyaman di Jalan P. Ramlee di sini, terlebih dahulu telah ditolak Pandikar Amin di dalam kamar atas faktor tidak menepati peraturan mesyuarat.

Pandikar memberitahu persidangan Dewan sejurus selepas sesi soal jawab tamat bahawa setelah menerima cadangan usul itu, beliau telah memanggil Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor untuk memberi penjelasan mengenai tindakan yang diambil Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) pada Ahad lepas, memandangkan ia isu sensitif.

“Menurut fakta Yang Berhormat beri pada saya ada pencerobohan kuil. Tanah itu milik kuil yang dirampas oleh DBKL dan perlu dikembalikan. Namun apabila saya meminta fakta-fakta daripada menteri sendiri saya dimaklumkan perkara berbeza.

“Kuil tidak dirobohkan, gambar-gambar tertentu telah saya terima. Yang cuma dirobohkan ialah struktur yang mengelilingi yang tidak kena mengena dengan kuil. Kuil yang ada masih berdiri,” kata Pandikar Amin.

Katanya beliau juga telah menasihat Surendran supaya bertemu dengan Tengku Adnan untuk mendapatkan penjelasan mengenai isu itu tetapi Surendran berkeras mahu membawanya ke Dewan.

“Ini bermakna Yang Berhormat tidak berlaku adil kepada saya kerana Yang Berhormat mempunyai agenda supaya selepas ini ada lagi publisiti mengenai perkara begini,” katanya.

Surendran juga enggan mengalah dan telah bangkit untuk mencabar keputusan Pandikar Amin. Ini menyebabkan Pandikar Amin bertindak mengarahkannya keluar dari Dewan.




- SUMBER
read more...

GEMPAR!!! Mazidul Akmar BONGKAR Penyerapan PATI Dalam RELA!!





"Kalau melihatkan maklumat dicetak di kad keahlian RELA milik warga Indonesia itu, dia sepatutnya berada di Cheras, Kuala Lumpur," ujar anggota RELA saya temui.




Arshanikum Endeyn, pemegang MyKad palsu ternyata secara mudah mengelirukan pihak berkuasa bernaung di bawah Kementerian Dalam Negeri terbabit tanpa dapat dikesan, klik di sini

Mujur kes ini terbongkar kerana warga Kendari, Sulawesi Tenggara itu mungkin tidak menjangka, berikutan kes rompakan dan pembunuhan pegawai operasi AmBank, Norazita Abu Talib, identitinya sebagai kenalan facebook pembunuh, Loade Ardina Loade Rasila, saya dedahkan di blog ini.

Baca di sini.

Facebook Arshanikum saya dapati masih tidak ditutup biarpun tidak aktif.

"Untuk mendaftar menjadi ahli RELA, orang awam perlu membawa Mykad dan 2 keping gambar dan mengisi borang pendaftaran. Sebelum keahlian diluluskan, RELA terlebih dahulu akan memeriksa samada mereka mempunyai rekod jenayah atau tidak. Bagaimanankah caranya? Hubungi pihak polis dan kemudian berikan nombor Mykad. Polis akan memaklumkan samada bakal ahli itu bebas rekod jenayah atau sebaliknya berdasarkan nombor MyKad diberikan melalui talian telefon sahaja tanpa melihat wajah dicetak di atas dokumen itu. Dalam kes ini, polis memeriksa rekod jenayah Hamdan Hamid, penduduk Sabah, bukan rekod Arshanikum," jelas anggota pihak berkuasa.

Nampaknya setakat ini RELA Malaysia masih terus membisu mengenai kes ini biarpun telah saya hubungi 3 hari lalu, memohon penjelasan. Tidak salah berterus-terang dengan masyarakat kerana kehadiran pegawai dan anggota RELA dilihat sebahagian daripada komuniti setempat. 

Berbalik kepada tajuk entri ini, mengapakah pendatang tanpa izin, PATI warga Indonesia tergila-gila benar ingin menjadi anggota RELA? Pertama, mereka berpeluang mengetahui pelbagai maklumat sulit dikongsikan oleh pihak berkuasa. Contohnya, jika terbabit dalam operasi membanteras PATI senegara, pastinya maklumat seperti lokasi serbuan diketahui dan mudah dibocorkan. 

Keempat, PATI terbabit juga berpeluang mendapat bayaran elaun, RM6 sejam berikutan kerja mereka laksanakan.




Pada April 2012, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengumumkan pengambilan pegawai dan anggota RELA untuk diserapkan sebagai Polis Simpanan sukarelawan, PVR diberhentikan serta-merta. Jumlah pengambilan PVR, 5,000 orang dikatakan telah mencukupi sekaligus memenuhi kuota ditetapkan, klik di sini.

Tidakkah kita terfikir, jika Arshanikum terbukti mampu membolosi sistem tapisan pengambilan anggota RELA, mungkinkah sebilangan daripada ribuan PVR itu juga berstatus PATI?

Saya memperuntukkan masa, meneliti kenalan Arshanikum. Berikut gambar profil seorang daripada mereka.




Nama digunakan di facebooknya, Jabir Luiz Neymar. Dari aspek bahasa komunikasi hariannya, saya dapat merumuskan, dia juga berasal dari Sulawesi.

Kepada semua pembaca dan pihak berkuasa, klik di sini untuk meneliti informasi dipaparkan di facebook miliknya. 

read more...

DANA PEMBANGUNAN : DAP KECAM KERAJAAN, TAPI SENDIRI TARAK BETUL MAA..




DAP hari ini mengecam peruntukan pembangunan oleh kerajaan persekutuan kepada ahli parlimen Pakatan Rakyat (PR) disalurkan kepada Ketua Bahagian Umno kerana menurutnya perbuatan tersebut adalah satu pengkhianatan kepada rakyat.

Ahli Parlimen Batu Kawan Kasthuri Patto (gambar) berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah menderhaka kepada 51% rakyat apabila mereka telah mengundi untuk perubahan dan menolak Umno-Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum lalu.

"Amat menjengkelkan apabila 51% rakyat sudah terang-terangan menolak Umno-BN, wang rakyat diserahkan kembali kepada Umno yang mempunyai sejarah 56 tahun pecah amanah kepada rakyat.

"Beranikah Najib menyerahkan kesemua wangnya kepada seorang perompak yang mengamalkan budaya rasuah? Di manakah transformasi Perdana Menteri dan kerajaa, jika ideologi politik kalut masih dipegang sebagai asas hidup BN terutama sekali oleh Umno Baru yang masih mengamalkan politik lama," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kasthuri berkata harapan rakyat terus dicabuli oleh satu rejim yang terus merompak dan menyapu hasil pembayar cukai ke dalam kantung mereka sendiri.

Katanya, pendirian ahli parlimen PR adalah peruntukan pembangunan mesti disalurkan kepada rakyat dan bukannya mana-mana parti politik BN supaya ia dapat digunakan bagi tujuan pembangunan dan keutamaan masyarakat di kawasan tersebut.

"Berapa lama lagi Najib dan konco-konconya akan terus menyeleweng dan memboroskan wang titik peluh rakyat marhaen? Kami, ahli parlimen PR berhak untuk mendapatkan peruntukan tersebut secara langsung tanpa melalui mana-mana parti politik BN.

"Pendirian yang menjjijikkan ini sudah lama membarah dan hakikatnya, rakyat jelata terus dianiaya oleh rejim BN yang kalau tak merompak daripada rakyat, tak sah ianya BN," katanya.

Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim dalam jawapan berhubung penyaluran peruntukan kepada ahli parlimen menyatakan kerajaan persekutuan telah mengagihkan peruntukan sejumlah RM1 juta sejak Mei 2013 bagi semua ahli parlimen, termasuk daripada PR selepas pilihan raya umum lalu.

Namun peruntukan RM1 juta itu dipertikaikan oleh ahli parlimen PR setelah ia terletak di bawah bidang kuasa Pegawai Pembangunan Negeri bagi setiap negeri di bawah pentadbiran PR untuk tujuan pembangunan.

Ceh....Pum Pang..Pum Pang.... Kerajaan Negeri Selangor, Kelantan Dan P. Pinang amacam?


Sebelum ini, Ketua Pembangkang Dun Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid menyifatkan keputusan kerajaan negeri menyalurkan peruntukan tahunan kepada semua Adun BN itu sebagai tidak ikhlas.

Beliau berkata tawaran itu juga bukan satu bentuk pendamaian tetapi untuk kepentingan politik agar rakyat memandang rendah kepada Adun BN.

"...jika betul ikhlas dan adil hendaklah diberi jumlah yang sama kepada semua. Ini sekadar melepas batuk di tepi tangga dan seperti ayam bertelur sebiji riuh sekampung," katanya dalam sidang media, di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang dilapor berkata kerajaan negeri bersetuju memperuntukkan RM40,000 setahun kepada setiap Adun BN di negeri itu untuk tujuan pembangunan kecil, bermula tahun depan.

Lim juga dilapor berkata beliau mahu Adun BN menyertai mesyuarat kerajaan negeri kerana bimbang Adun pembangkang terbabit tidak mengikut Prosedur Operasi Standard (SOP). 

Mengulas lanjut, Jahara yang juga Adun Teluk Air Tawar berkata semua Adun BN mahu peruntukan itu disalur terus kepada pejabat daerah di kawasan mereka.

Ini katanya, bagi membuktikan Adun BN tidak seperti yang didakwa oleh Lim bahawa mereka mengamalkan perbelanjaan tidak bersih selain menggunakan peruntukan untuk kepentingan peribadi.

"Ini satu tuduhan tanpa bukti yang melulu dan amat serius bertujuan menimbulkan persepsi negatif rakyat di Pulau Pinang terhadap semua Adun BN.

Tuduhan ini juga berniat jahat dan mempunyai unsur menghasut serta memutar belit fakta supaya rakyat mempercayai perkara yang sama sekali tidak benar," katanya. 

Beliau berkata, selama ini segala peruntukan kerajaan persekutuan yang disalurkan kepada Adun BN diberi menerusi Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri dan dikeluarkan mengikut SOP sedia ada yang telus. 

"Tidak ada sebarang peruntukan yang disalurkan terus kepada Adun-Adun BN secara peribadi dan kerajaan negeri baru nak buat garis panduan, kenapa perlu buat SOP untuk Adun-Adun BN?" katanya.

YB Kasturi Pattoo ni sebenarnya nak "SMASH" TOKONG GUAN ENG KER???

Hehehe....
read more...

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

Networkedblog

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top