Social Icons

Followers

Follow Me

Artikel Terkini

TERKINI : Gambar Penceroboh Sulu Yang Dipukul Sampai Mati Penduduk


Bila keselamatan dan nyawa menjadi ancaman, manusia akan melakukan apa saja demi kelangsungan hidup termasuk melakukan sesuatu yang diluar kawalan diri kita sendiri. Inilah apa yang berlaku di Sabah.









- SUMBER

67 ulasan:

  1. NAJIB PUKIMAK DOK SIBUK BERKEMPEN. INI SEMUA BERPUNCA DARIPADA PROJEK IC UMNO KERENA NAK PERTAHANKAN KUASA. LIHATLAH KESANNYA. POLIS SEMUA TOLONG SOKONG UMNO SAMPAI NYAWA KORANG SENDIRI MELAYANG. BARU ADA AKAI. PECACAI2 UMNO PULA BIARKAN ANDA DIBODOHKAN DGN NASI KANGKANG ROSMAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. babi lu. lu jgn cakap macam sial. anak haram punya pembangkang.

      Padam
    2. pelik betul aku batak pembangkang ni. dah smpai mcmni pun leh kaitkan isu politik lagi ke? bangang x bertempat korang ni. itulah duk mkn nasi kangkang cina komunis DAP, smpai tuan guru suma pun jadi macai DAP.

      Padam
    3. Inilah dia kuncu-kuncu Bro Anuar Bin Ibrahim aka B.A.B.I yang cerdik, sikitttt pun x de rase simpati kat anggota polis yang terkorban tu. siap kutuk lagi ade ler... :-(

      Padam
    4. https://www.youtube.com/watch?v=KvXzeqzbaxQ
      https://www.youtube.com/watch?v=6zwkb2qNhKg

      Padam
    5. Klo bukan kerana polis dan tentera nak pertahankan negara kita ni,sapa?????ko ke bangang,,aku rasa ko la yang lari dulu,,tau cakap je,,cube ko pertaruhkan nyawa ko pertahankan negara tu dulu,,Polis dan tentera kita x pentingkan diri mcm kau,,,mereka sanggup berkorban,,bukan untuk parti politik,,tapi demi menyelamatkan keamanan negara kita nie la weeyhhh!!!

      Padam
    6. Keyboard warrior tu le... tulis macam power tapi pelaksanaan elek... boleh blah la pembangkang ~

      Padam
    7. kalau Pm asyik sibuk sgt la nk berkempen, takde la kan masa dia nak melawat jenazah anggota yg terkorban tu. Jgn nk tuduh melulu boleh tak? kalau dh rasa hebat aka pailang sgt pergi la brjuang seorg diri habis habisan...tnjukkan khebatan ko! Cabar nih!

      Padam
    8. ini ank haram..langsung x syukur duk aman kt malaysia..pembangkang mmg babi

      Padam
    9. orang yg dok maki PM ni mmg babi..pttnya jubur dia kena suler x pun suruh kaki bontot liwat ok x..huhuhu

      Padam
    10. pembangkang x boleh hrap...x pndai brsyukur dgn apa yang ada..smua nak makan lebih...

      Padam
    11. kot ye pon ko tak suke ngan BN,tak yah la nak maki org smpai cam tu...

      Padam
    12. tahi politik, macmtu la.. nk sgt menang PRU, nk sgt Putrajaya.. P kat lahat datu, tgk dia manage,,

      Padam
    13. bodoh punye pencacai pkr & dap ni..tau jilat bontot je..benda camni pon nak kaitkan politik..pui kat muke ko

      Padam
    14. pukimak ko pi suruh abg non ko saman reuters lah bangang sial....

      Padam
    15. PA NI..DOK MAKI SAMA-ISLAM X ELOK..BIAQ PI LA DIA NK KATA PA PUN..DIA KATA DPT DOSA... YG KITA TU X PASAI-PASAI DAPAT JUGA DOSA..RUGI...BYK2 BERISTHGFAR

      Padam
    16. btl tak pandai bersyukur makan duit dari kerajaan masih lagi tak syukur

      Padam
    17. bodoh sangat ke ko ni bukan negeri sabah ja pm mau urus... ko ingat senang ja ka mau urus semua negeri .. sial la ko ni bodoh...

      Padam
    18. ish2..ada kah patut bercakap begitu.hebatnya hamba ALLAH ni.dah x tahu dosa dan pahalakah?suka sangat maki orang,cuba bawa solat taubat ke?solat hajat ke?solat tasbih ke?semoga iman tu semakin kuat didada.kalau asyik nak kata orang,nanti terkena pada diri sendiri.sedar2lah sahabat seagamaku.

      Padam
    19. APA LA KO ORG MAKI PM KITA...PAKAI OTAK LA BEB...JGN SDP MULUT JA...KO TAK SUKA KAT PM PUN JGN LA MAKI-MAKI...OTAK UDANG LA KAO MCM LEMBU...

      Padam
  2. Puki mak hang pmbangkang..pi mampus la ang pnya pmbangkang anak haram oii

    BalasPadam
  3. babi punya pembangkang.......balik jilat pepek mak kau la bodoh........... sial punya anak haram.,....

    BalasPadam
  4. pembangkang otak sempit bro,,,,sebab anwar dah cuci otak...hanya orang yang tak beriman jer...ikut anwar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia ckp senang la,,hidup mati pun cari polis gak

      Padam
    2. 'kamalrul zaman' yg cakap ni solat cukup 5 waktu sehari x? amal ibadah cukup?

      Padam
    3. cukup ka atau ndak peduli apa btl la tu pembangkang memang tak bersyukur

      Padam
  5. stop la kaitkan pru ngan kes ni... nyawa tengah melayang kat sabah ni... sibuk lg politik2,,, ingat senang kerajaan nk buat keputusan... main tembak2 bunuh suka2... pikir tak negara lain tengah tunggu masa je nk cari pasal? if xmampu nk tolong cukup tutup mulut dr melalut n berdoa semoga semua ni berhenti dengan aman dan xde lg pertumpahan darah!

    BalasPadam
  6. ni lah yang penceroboh nak sebenarnye...
    korg ni tak fikir ke apa yang sedang berlaku sekarang ni hanya memecahbelahkan masyarakat malaysia...
    bila dh kite yang sesama rakyat malaysia ni sibuk bergaduh pasal isu itu isu ini.. lagi senang penceroboh nk jajah negara kite..

    BalasPadam
  7. pukimak anwar ibrahim....pukimak anwar ibrahim....pikimak anwar ibrahim....pukimak anwar ibrahim.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan "pukimak" ler, sepatutnye "juburi anuar ibrahim", baru tepat!!!!!!

      Padam
    2. bukan ja"jubur anuar ibrahim" tapi..."liwat la lagi mana-mana pengganas sulu tu puas-puas'....hehe...

      Padam
  8. gua x ksah la spaew2 yg jd dlang...tu citer kemudian..yg pnting skrng ie kasi mampus itu penceroboh..menyemak jew org sulu nie..cam taek

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam bro, orang Sulu pun sebahagian daripada rumpun Melayu. Kalau di kalangan orang Melayu ada yang baik, makanya begitulah juga orang Sulu. Sifat jahat dan baik adalah hak milik di dalam genetik semua bangsa di dunia. Kebaikan kerajaan yang mendahulukan pendekatan diplomasi amat bijak dan Islamik. Betullah kata pepatah " Melayu itu sopan bila menegur..".

      Padam
  9. bnde ni mmg ad berunsur politik,,kmugkinan kjadian y berlaku ni brpunce dri anuar ibrahim sndri,beberape bln lpas beliau telah brjumpe dengan beberape org filipina.dye telah membangkitkn isu pemajakan tanah borneo 1 ketika dahulu.sabah di antra negeri yg banyk menyokong karajaan..anuar sanggup mengadai negara sendiri semata-mate untuk kepentingan politik beliau.berkemugkinan selepas ini akan ad isu2 yang akn di bangkitkn oleh anuar..

    VAT69.

    BalasPadam
    Balasan
    1. btol 2, sy sokong sgt2 dgn ap yg bro katekn...sbb kami mmg da dpt inform lame da pcl hal nie..xtaw lh ap sbnarnye agenda Anuar ibrahim nie smpai snggp menggadaikn negara kt org luar..


      Rej 21 Komando

      Padam
  10. Katalah apa sahaja! KAMI POLIS DIRAJA MALAYSIA bukan polis politik. Tugas kami bukan memihak mana2 parti politik......kami tahat pada siapa yg memerintah. Kami taat pada arahan ketua kami.......phuiiii jgn politikkan kami! 7 telah gugur tidak bererti hati kami patah.....tidakkan habis PDRM/ATM di daerah bergolak. Phuiiiiii politiklah apa sahaja..... Kami rela bergadai nyawa utk agama, bangsa dan negara daripada menyerahkan sebahagian tanah Malaysia ini kepada petualang bangsa. Andainya kami gugur jua....akan ada lagi dibelakang kami yg menyusul menyambung amanah yg diberi.....phuiiiii engkaulah berpolitik berpolitiklah andainya suatu hari nanti jenayah berlaku pada diri,keluarga dan sahabat2mu... PDRM ini juga tempat kau memohon pertolongan dan percayalah kami tetap membantumu walaupun hati ini kau guris, hati ini rasa terhina...... Itulah yg mampu kami berikan... Hari ini rakan2 ku bukan berdepan peluru getah....semalam 7 yg telah gugur bukan mati main2...esok dtg bertugas lagi.... Mereka gugur kerana agama,bangsa dan negara....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sokong pandangan saudara.... celakalah orang yang jahat jiwanya

      Padam
    2. syabas tuan.. kami sentiasa mendoakan kejayaan n kesejahteraan anggota keselamatan. perjuangan tuan di jalan yang benar.

      Padam
    3. sokong tu memang sokong. INI LAH BARISAN KITA. tapi yng hairannya kenapa PDRM pula yang dikerah untuk berperang dengan penceroboh negara kita. Hantar le tentera malayasia ni pergi pertahankan negara kite ni. Tunjukkan kepada penceroboh tu kekuatan tentera kita. Dah terang-terang penceroboh tu nak berperang nak tunggu apa lagi. Nak tunggu beratus anggota PDRM MAMPUS baru nak bertindak. Wahai kerajaan Malaysia wahai PM beri lah lampu hijau pada ATM untuk menghapuskan perceroboh ini. kalau malas sangat engkau bagi lah pihak imegressen tangkap. memang kompom diorang tu tak de pasport.

      Padam
    4. syabas kepada PDRM dan ATM..terus kan perjuangan mu kerana kami sentiasa mendoakan agar kalian selamat...aminnnn....

      Padam
    5. Saya sokong tindakan PDRM /ATM..saya di sini hanya mampu berdoa agar perwira2 sentiasa dilindungi n dirahmati Allah S.W.T..berjuang la demi agama,bangsa n negara..pedulikan pandangan negatif segelintir masyarakat yg x memahami tindakan yg diambil PDRM/ATM..buatla yg terbaik..

      Padam
    6. saya sokong pendapat saudara...jangan lah kerna pru13 hampir tiba semua perkara nak dipolitikkan...apa salahnya kita sama2 berfikir beri cadangan bagaimana nak atasi masalah nie...mahukah kita lihat berapa ramai lagi nyawa yg akan terkorban...berapa ramai lagi anak yg akan kehilangan bapa...isteri menjadi balu...yang terjadi kita jadikan teladan.. cari penyelesaian disamping berdoa bukannya kita bertelagah menyalah sesama sendiri..beri semangat kepada mereka yng kini berjuang utk mempertahankan negara...walaupun kita tak bersama mereka setidak-tidaknya kata-kata semangat boleh dijadikan kekuatan pada meraka,buat mereka yg berjuang syabas dan jangan mudah patah hati kuatkan semangat kami iringi perjuangan kalian dengan doa semoga kalian selamat...dan perkara nie akan berakhir tanpa tumpaan darah.

      Padam
    7. bukan kerajaan xmahu anta kami..tp kami hanya akan keluar jika darurat diisytiharkan,itu mang peraturan..ttp xbrmakne kami x bertugas...cuma bertugas secara senyap..rejimen2 komando sudah dikerahkan secara berkumpulan kecil, n paskal pula menjaga perairan kita..so kita xperlu bimbang...batalion kami da siap sedia..cuma tnggu greenlight...


      Rej 21 Komando

      Padam
  11. Jangan mudah menyalahkan kerajaan dan pihak berkuasa. Di kala ini kita sebagai rakyat perlu berada di belakang mereka untuk sama-sama mempertahankan kedaulatan negara. Erti demokrasi ialah rakyat turut berpeluang campurtangan di dalam hal-hal tertentu negara. Memadailah dengan tidak mengkritik dan tidak mencemuh mereka yang bersabung nyawa mempertahankan tanahair. Sila gantikan cemuhan dan kritikan anda dengan doa mudah-mudahan negara kekal aman dan bahagia. Sabda nabi "tolonglah saudaramu yang zalim dan yang dizalimi..". Disini tidak bermaksud nabi menggesa kita umat Islam bersubahat dengan kejahatan sebaliknya baikilah mereka dengan nasihat dan doa. Kata Syeikh Hassan Al Basri " nasihatilah manusia dengan perbuatan, bukan dengan perkataan". Wahai saudara sebangsa dan seagamaku..ini bukanlah masanya untuk bertelagah. Marilah kita bergandingan bahu menyokong usaha yang dilakukan oleh pasukan keselamatan negara.

    BalasPadam
  12. Jangan dilayan anak haram jadah tu.. Pasukan keselamatan teruskan perjuangan muliamu itu demi agama, bangsa dan negara. Kami rakyat Malaysia sentiasa mendoakan keselamatan, kesejahteraan dan kejayaan di pihak kita. Kami sentiasa bersedia di belakang dan jika dibenarkan, kami menunggu sahaja semboyan untuk turun mempertahankan kedaulatan negara. Walau kami orang awam, kami juga bersedia untuk gugur syahid....
    Allahuakhbar..Allahuakhbar..Allahuakhbar...

    BalasPadam
  13. Babi sungguh puak2 pembangkang haram jadah ni..

    BalasPadam
  14. Syabas saya ucapkan kepada angguta2 keselamatan yg menjaga keamanan negara dan bagi mereka yag rasa dirinya rakyat Malaysia marilah kita pertahankan tanah air kita dari petualang-petualang dari dalam yg asyik menyalahkan kerajaan sedangkan merekalah yang sebenarnya yg memporakperandakan negara yg kita cinta ini.

    BalasPadam
  15. otak sempit btol pembangkang bahlul nie...kne suap taik ANU WAR ke ape ? bebal sangat sandiwara politik mak ang.!! ape pun moga Allah memberi rahmat dan bersama mereka yg berjuang demi tanah air..

    BalasPadam
  16. bukan ditembak mati tapi dipukul sampai mati

    BalasPadam
  17. Istifar!!Ingat Allah banyak2 setiap yg berlaku adalah dgn izin Allah sebagai ujian oleh tangan2 manusia yg tamak dan berdosa, mohonlah doa2 kalian demi keselamatan nyawa kalian keluarga dan negara,ini baru sedikit yg kamu rasa berbanding negara2 saudaramu di Plastin,seria,mesir,iraq banyangkan kalau Yahudi Laknat mencerobah Malaysia,Nauzubbilahminzalik.

    BalasPadam
  18. Assalammualikum !! Kenapa Bangsa Melayu asyik menghina bangsa sendiri..sebab tu le bangsa lain kata Melayu LEMAH !! Mudah Di BELI ?? Ingat laa Hidup atas Bumi ni sementara je..lambat laun KOJOL ingat Janji ALLAH dalam AL QURAN!!

    BalasPadam
  19. dalam ramai2 yang mengeluar teori keselamatan kita tgk berapa ramai menghulur tangan kepada anak yang sudah menjadi yatim itu.sama2 renungkan.

    BalasPadam
  20. Haramjadah punya pembangkang , selepas PRU 08 korang memang menjadi duri dalam daging , asal buruk ko letak atas bn dan kerajaan , kalo ok walau kerajaan yg buat korang ambil nama juga, Kalo korang bijak korang nampak apa yg pincang korang baiki masakorang diberi mandat , pemikiran tak bertamadun , ibarat tikus , semasa diluar kata labu berlubang bila didalam hancur terus labu tu ko kerjakan

    BalasPadam
  21. Ini semua angkara si dajal bangsat..

    BalasPadam
  22. sya berada cuma 30 km....dr tmpat kejadian......kg tanduao,tnjung labian felda sahabat,lahad datu sabah....di c 2 la kejadian tembak mnembak berlaku antara PDRM VS PENCEROBOH.....sangat menyayat ati....namun perjuangan belum berakhir......kmi sebagai pnduduk lahad datu sabah....sangat2 berharap agar krisis ni d tamat kn ngan segera......kerna bimbang ngan keselamatan jgk.....apa pn takziah kepada wira2 negara yg trkorban.....dn kepada yg ma c ada terus kn la berjuang hingga ke titisan darah yg terakhir......kmi sentiasa berdoa agar kmu semua sentiasa d lindungi dn selamat dr sebarng kemungkinan yg akn brlaku.......SEMANGAT PERJUANGAN NEGARA.......

    BalasPadam
  23. memang rumpun melayu bila menegur kita beradab tapi kalau tegur elok2 tak makan saman.... pukimaaaaaa punya puak pembangkang sial.. negara ne sebelumnya aman tapi sbb anwar semua jadi kucar-kacir.. angin perubahan sokongan ku beralih pada♥♥BN♥♥

    BalasPadam
  24. TINDAKAN ORG KG INI MESEJ JELAS KEPADA ORG2 SULU BAHAWA PENDUDUK SABAH TIDAK SUDI TUK BERSAMA SULU.KEMAJUAN SABAH DI BAWAH MALAYSIA TERSERLAH.ANAK ISTERI DAN RAKYAT BEBAS MENCARI REZEKI DAN BERLIMPAH RUAH DI BUMI MALAYSIA. JGN DI CABAR KESABARAN MALAYSIA, PDRM DAN ATAM ADALAH AGENSI YG DIHORMATI DI MALAYSIA BUKAN MCM D NEGARA KAMU POLIS DI HINA WALAUPUN SEGELINTIR MALAYSIAN YG TIDAK BERSYUKUR. KEMBALILAH KAMU KPD KLUARGA DI PHILIPINA SEBELUM KAMU DIKEMBALIKAN TANPA NYAWA... MESEJ KPD ORG SULU. (jgn jadi mcm konfrantsi 1969-kate Sabahan dan malaysian sokong tetapi org kg bunuh tentera indon di Tawau-nasib PDRM sempat sampai klu tidak Hj rasulin sdh asah parang sembelih tentera indon ni-hanya sejarah)..

    BalasPadam
  25. Cubalah guna bahasa yang elok, maki hamun kat sini kekal dapat dosa sampai blog ni tutup, selagi ada orang baca selagi tu terus-terusan dapat dosa. Bahasa menunjukkan bangsa, takkan lu nak jadi bangsasulu kot?

    BalasPadam
  26. Kan mati sdh ketentuan ko ndk p berperang pun klu dh sampai masanya ajal tu ndk boleh elak mati tu d mn2 jak bodoh.

    BalasPadam
  27. pembangkang alaf ini tidak tahu berbahasa tidak belajar sivik dan moral. Itu sebabnya mereka tidak takut dan segan untuk berbohong, menabur saksi-saksi dusta, tidak tahu yang mana baik atau buruk dan tambahan pula tidak berhati perut dan berperi kemanusiaan.Boleh diibaratkan kalau diberi betis nak paha, kalau diberi paha nak kepala. Jadi rakan-rakan BN semua jangan beri sedikit peluang pun kepada pembangkang untuk menang PRU 13 ini.Akronim yang lebih tepat untuk PKR ialah Pengacau Ketenteraman Rakyat. Mana tahu mereka juga dalang disebalik pencerobohan di Lahad Datu Sabah...manalah tahu!?...

    BalasPadam
  28. ketua pebangkang tu pernah ke Indonesia bergabung politik dan minta dukungan politik dengan pebangkang Indonesia yang parah nya gabung dgn islam ajaran sesat lagitu jadi jgn salah politik nya mau disamakan jihad sama lah saat ini yg terjadi disabah

    BalasPadam
  29. PM sanggup turun padang pergi melawat pegawai keselamatan yg menjaga keamanan negara maksudnya pemimpin prihatin kan? PR turun padang berucap di kampong2 buat fitnah ja.PR sanggup menghimpunkan puluhan ribu orang utk berdoa menjahanamkan UMNO/BN tapi utk berdoa utk keamanan negara dan keselamatan askar dan polis di Lahad Datu napa tidak bangkit??? Semua pemimpin PR sanggup datang waktu kematian Teo Beng Hok tapi pabila askar dari Kelantan yg mati semasa mempertahankan negara di Lahad Datu napa hanya Nik Aziz ja yg datang pelik

    BalasPadam
  30. Bodoh punya pembangkang.. HIDUP PM KITA> :)))

    BalasPadam

Isu-Isu SEMASA... APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

NUFFnangers

NUFFnangers

crossport

 
Blogger Templates