Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Aku Orang Muda

Aku orang Muda
Kadang-kadang aku naik bosan dengan ahli politik ni. Cakap tak serupa bikin. Transformasi diwar-warkan di mana-mana. Tapi realitinya??? Lihat lah di bahagian2, di cawangan2, masih sama. Yang kaya bertambah kaya..............tapi mereka ini bila ditanya bantuan atau peruntukkan, jawapannya tiada. Bajet kena potong. Yang bestnya, kereta bertambah, rumah bertambah, bini pun sesetengahnya bertambah (x kisah sangat kalau dah jodoh). Bukan ape, bila masa pemilihan boleh lak hulur sampul untuk semua yang datang. paham2 je la sampul pe.

Aku orang Muda
Kita yang di bawah ni yang menyokong pun kadang2 tergagap juga nak jawab soalan2 dari kawan2, saudara mara yang mempersoalkan tindakan dan dasar yang dilaksanakan. Dan kadang2 persoalan yang diajukan juga ada kebenarannya. Serba salah.

Aku orang Muda
Aku sokong pada reformasi. Aku setuju dengan transformasi. Tapi adakah semua ini menjadi???? Sayang pada bangsa, sayang pada Negara, tapi aku orang kecil yang hanya mampu melihat semuanya. Apa ada pada "1 kuasa" yang aku ada??? Mampukah aku mengubah semuanya???. Hasilnya, biarkan saja. Janji, kehidupan aku sekeluarga dapat diteruskan. Cuma, kadangkala terbetik jua.......adakah semua ini akan berterusan begini????

Aku orang Muda
Memerhati dan terus mencari. Mencari dan terus memerhati.
read more...

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top