Nuffnang

Kisah Sebenar Di Sebalik Ayah Jamil Khir Dan Calon PAS PIS PUS!!!




Ingatkan PAS tidak mengajar "penganutnya" berbohong dan memutarbelitkan cerita, tapi nampaknya imej tersebut tidak SEPADAN dengan parti yang kononya memperjuangkan ISLAM.

Sebenarnya gambar doa menziarahi orang sakit dikatakan doa untuk PAS.

Inilah putar belit yang cuba dikenakan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir dan digunakan dalam kempen PRK Sg Limau.

Harap pengundi PAS jangan mudah percaya propaganda murahan sebegini.

Kekalkan kepercayaan anda bahawa hanya BN yang boleh membantu rakyat bukan parti lain nama PAS atau Pakatan Rakyat.
read more...

#BAJET2014 : 100 Touch Point Yang Mudah Difahami





Bajet 2014 yang dibentangkan oleh PM DS Najib Tun Razak dirangka berdasarkan lima teras utama iaitu - Merancakkan Aktiviti Ekonomi, Mengukuh Pengurusan Fiskal, Mengunggul Modal Insan, Mempergiat Pembangunan Bandar dan Luar Bandar dan Mesejahtera Kehidupan Rakyat.


Berikut merupakan Touch Point dalam Bajet 2014 :












read more...

Realiti Dan Nasib Cina Di Singapura!!! Tapi Di Malaysia????





HAKIKATNYA..!!! Beginilah Yang Akan Berlaku Jika Pakatan Cina Kiasu DAP Dengan PAP. Rakyat Singapura 'Tak Boleh Tahan' Lagi Kawan teman, Melayu Singapura, yang bekerja dengan perkhidmatan awam di sana mengakui tidak pernah mengundi PAP.

Bila di tanya tentang politik Malaysia, dia secara spontan menjawab, untunglah Malaysia diperintah oleh parti yang jelas diketuai UMNO. Mengapakah dia yang telah berkhidmat dengan perkhidmatan awam Singapura yang jelas mengenepikan Melayu, masih tidak berpuas hati terhadap kerajaan Singapura? 

Ini banyak disebabkan oleh permasalahan ekonomi. Itulah ciri-ciri negara maju dengan rakyat yang maju. Ciri-ciri negara ini yang boleh dikategorikan dihuni oleh rakyat mundur ialah apabila rakyatnya yang Cina bersemangat kecinaan dan rakyat yang Melayu terpaksa bersifat kemelayuan bagi mengimbangi langkah ke belakang yang dibuat oleh orang Cina. 

Di Singapura, krisis perkauman telah lama tenggelam. Apa yang timbul tidak lain ialah corak pentadbiran yang semakin hari semakin menekan rakyat. Singapura di bawah PAP didapati semakin bersifat elitis dan golongan tua yang miskin di Singapura hakikatnya bertambah. Lihat sahaja di lorong-lorong dan pasar-pasar tempat warga tua ini berkumpul. 

Kebanyakan mereka hidup kais pagi makan pagi. Sedangkan pemerintah melalui Temasek Holdings terus meraih kekayaan melalui empayar perniagaan yang dijalankan dengan penuh tamak, haloba, suap menyuap, yang tidak tercatat dalam transparensi birokratik kerana negara tersebut dijalankan seperti sebuah syarikat. 

Melihat Singapura yang cantik dan makmur tanpa sumber alam mungkin kita akan menyebut, patutlah, negara itu 600km² sahaja. Tetapi jika melihat kemiskinan yang dihadapi oleh rakyat kebanyakan contohnya warga tua, mungkin kita akan menyebut, tak patutlah, negara itu 600km² sahaja. 

Dengan golongan pekerja yang semakin tertekan akibat kenaikan cukai, dan masalah caruman pekerjaan, wajarlah pembangkang di negara tersebut bangkit dengan slogan 'Tak Boleh Tahan', memperlihatkan betapa pembangkang Singapura jugalah yang mula menjulang semula bahasa Melayu, yang merupakan bahasa kebangsaan negara tersebut. 


Ps : NI KOMEN MENARIK DARI TAMASEK REVIEW PASAL CINA MALAYSIA KAT SINGAPORE:

Angeline Goh: Kuan Yew fears that Malaysia will attack Singapore. For all he knows it is the influx of Malaysian Chinese into Singapore that is going cause racial/nationality tension that will result in street battles. If ever riots were to erupt it will be between Singaporeans of all races against the Malaysian Chinese. We already know too well about these fucking Malaysian Chinese scums including the fucking Ministers and MPs who were former Malaysians. 



read more...

KORBAN DI SEKOLAH!!! Ramainya Orang Tidur Di KPM????"




SEDIH!!! Lemahnya kita!!!! Dan yang paling "MEMALUKAN", dasar serta amalan agama yang telah dipraktikkan sejak merdeka "BOLEH DIUBAH" sekelip mata. Apa yang lebih "MENYEDIHKAN", perubahan itu dibuat hanya kerana "panggilan telefon" daripada individu yang kita sendiri tidak tahu asal-usulnya. 

Ceritanya bermula dari pada seorang paria yang katanya duduk di luar negara menalipon seorang guru besar di sebuah sekolah di Puchong, dia tak puas hati pasal ibadah korban di lakukan di sekolah itu...

Katanya kepada guru besar itu, anak-anak hindu yang bersekolah di situ dan yang menyaksikan ibadah korban di jalankan berasa trauma kerana melihat tuhan mereka di sembelih hidup-hidup...

Bermula dari insiden itu lah, perkara yang selama ini bebas di lakukan tiba-tiba menjadi satu kesalahan besar...

Selama ini, sejak dari aku kecik sampailah dah tua macam nie, memang tak ada masaalah ibadah korban di lakukan di kawasan (padang) sekolah, terutama sekolah-sekolah di pinggir bandar yang mana surau atau masjid di kawasan itu tidak ada tanah lapang...

Tapi sejak dua menjak nie, ibadah korban yang di buat di kawasan sekolah yang sudah jadi amalan umat islam di lihat seperti satu kesalahan besar, tak tau kenapa boleh jadi macam nie...

Bayangkan di satu masa nanti sekiranya kerajaan melayu ini sudah tidak punyai apa-apa lagi kuasa, masih bolehkah ibadah korban di lakukan oleh umat Islam... 

Aku petik tulisan ustaz maza dalam fb nya "namun dalam negara ini banyak lagi perkara yang tidak sesuai dan penyalahgunaan tempat; antaranya jalanraya bukan tempat perarakan agama seperti 'mengangkut berhala' atau menghempas kelapa sehingga mengganggu penggunakan pengguna yang lain atau mengotorkan tempat awam seperti yang dilakukan oleh sesetengah penganut agama tertentu"..


Ke mana "PERGINYA" penjawat-penjawat awam yang sepatutnya "MENASIHATKAN" si Menteri ini. Ke mana perginya seorang lagi "MENTERI" dari bangsa MELAYU dan BERAGAMA ISLAM? Ke mana perginya pemimpin KEDUA tertinggi negara khususnya Timbalan Perdana Menteri yang juga merupakan MENTERI PENDIDIKAN?

HORMAT apa kejadahnya? Ini bukan cerita tahun ini baru berlaku. Dah lama diamalkan. Ada masalah? Jangan ingat semua orang akan akur dan ikut sahaja keputusan KERAJAAN. Bab agama, Ada yang sanggup SYAHID. Kalau "HORMAT" dijadikan alasan, apa alasan amalan "CUCUK SANA CUCUK SINI" dibuat secara terbuka? Bukankah itu juga TIDAK MENGHORMATI bangsa dan agama lain yang "TERKESAN" dengan amalan itu?

"Come-on" la.... Jangan jadi pak turut je..

"CEGAH SEBELUM PARAH"

read more...

BAJET2014 : TEKS PENUH UCAPAN YAB PM DI DEWAN RAKYAT



Berikut adalah ucapan Bajet Tahun 2014 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Tun Razak di Dewan Rakyat hari ini:

“MEMPERTEGUH KETAHANAN EKONOMI, MEMPERKASA TRANSFORMASI DAN MELAKSANA JANJI”

Tuan Yang di-Pertua,

Saya mohon mencadangkan supaya Rang Undang-undang bertajuk “Suatu Akta bagi menggunakan sejumlah wang daripada Kumpulan Wang Disatukan untuk perkhidmatan bagi tahun 2014 dan bagi memperuntukkan wang itu untuk perkhidmatan bagi tahun itu” dibaca bagi kali kedua.


PENDAHULUAN

Tuan Yang di-Pertua,

Saya mulakan lafaz ucapan Bajet 2014 dengan mengungkap kalimah suci Bismillahirrahmanirrahim. Dipetik dengan penuh iktibar sepotong firman Allah Subhanahu Wa Taala dari Surah Al-Qasas, ayat ke-77, mafhumnya:

“Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat, dan janganlah engkau melupakan bahagianmu daripada keperluan di dunia dan berbuat baiklah sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu yakni di atas pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah”.

Para pujangga pula sering bermadah-madah, bahawa:

“Berpadu ialah satu permulaan, terus bersatu merupakan kemajuan, manakala bekerja secara ganding-berganding, bahu-membahu, itulah dia resepi kejayaan”.


Tuan Yang di-Pertua,

1. Seawal dan seafdalnya, marilah kita merafakkan rasa syukur yang setulusnya ke hadrat Allah Subhanahu Wa Taala, kerana dengan izin dan kurnia-Nya jua, saya dan para Ahli Yang Berhormat sekalian, dapat berhimpun dalam Dewan Rakyat yang mulia ini, sebuah institusi simbol, serta menjadi satu perlambangan demokrasi yang segar, di bumi Malaysia yang berdaulat lagi merdeka.

2. Pertama-tamanya, saya, bagi pihak Kerajaan, merakamkan setinggi-tinggi ucapan terima kasih serta penghargaan kepada rakyat Malaysia, yang menyokong dan mendokong serta mewibawakan mandat ke atas Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum Ke-13 lalu untuk terus menerajui kepimpinan negara.

Tuan Yang di-Pertua,

3. Ini membuktikan, biarpun kita berdepan dengan pelbagai rintangan, walaupun dilontar dengan segala bentuk tohmahan, sekalipun diasak dengan bermacam dugaan, namun Alhamdulillah, dengan kehendak Maha Berkuasa jua, kepimpinan Transformatif Barisan Nasional, terus kental, terus bertahan, terus teguh, sebagai parti pilihan rakyat bagi tempoh 5 tahun akan datang.

4. Sememangnya pun, kita telah melalui satu Pilihanraya Umum yang begitu mencabar dan penuh tantangan. Sekali apa jua, kita boleh berbangga kerana, semuanya itu, dilalui dengan teratur menurut batas dan lunas demokrasi, sebagaimana yang diperuntukkan oleh Perlembagaan Persekutuan sehingga diberi gelar oleh kawan dan lawan sebagai ibu segala pilihanraya.

Tuan Yang di-Pertua,

5. Kerajaan amat sedar dan insaf di kala dunia berdepan dengan risiko ketidaktentuan iklim politik dan ekonomi global, jika kita tidak berwaspada dan berjaga-jaga tempiasnya boleh terpercik kepada kita. Maka, kita amat bersyukur kerana negara ini tidak terjebak atau terseret dalam kancah konflik dalaman yang boleh meranapkan negara bangsa.

6. Kita juga menghitung nikmat-Nya yang tidak terhingga-hingga kerana negara ini terus dipancuri rahmat pabila tiada dilanda malapetaka mahupun bencana alam melampau sepertimana yang berlaku di negara-negara lain. Moga-moga kita senantiasa diperlindung olehNya jua.

Tuan Yang di-Pertua,

7. Jika disusuri, semenjak tahun 1965 sehingga tahun 2011, sebanyak 10 Rancangan Malaysia dan tiga Rangka Rancangan Jangka Panjang telah dilaksanakan.

8. Dasar Pembangunan Nasional pula, melewati tempoh-tempoh tahun 1991 sehingga tahun 2000. Kemudiannya, Dasar Wawasan Nasional merentasi tahun 2001 sehingga 2010. Dalam pada itu, saya juga telah melancarkan Dasar Transformasi Nasional atau DTN, semasa membentangkan Bajet tahun 2010, sebagai paksi pengukuhan dan pemangkin untuk mencapai Wawasan 2020 kelak.

9. Di sini, ingin saya tegaskan sejelas-jelasnya, semuanya ini tidak akan terjelma, atau berlaku secara hentam keromo sahaja tanpa perancangan rapi dan strategi yang tuntas oleh Kerajaan yang ada. Bahkan, sejak puluhan tahun Kerajaan Barisan Nasional berusaha gigih, memeta, merencana dan membina negara daripada sebuah negara pertanian, menjadi negara perindustrian moden dan kemudian berkembang sebagai negara berpendapatan sederhana tinggi. Kini, menuju pula gerbang sebuah negara maju berpendapatan tinggi.

Tuan Yang di-Pertua,

10. Pada 14 September 2013 yang lalu, di Dewan Agong Tuanku Canselor, Kampus Induk Universiti Teknologi MARA, saya telah membentangkan Agenda Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera. Dalam ucapan tersebut, saya telah menzahirkan maklumat tentang demografi populasi negara berkhusus tentang Melayu dan Bumiputera.

Tuan Yang Di-Pertua serta Ahli-Ahli Yang Berhormat sekalian,    

11.    Pada hari ini pula, di peringkat nasional, kita lihat, demografi populasi yang bermula dari Arau Perlis, hingga ke Kudat dan Tawau di Sabah, membawa ke Bintulu hingga Batang Ai di Sarawak, menunjukkan bahawa, secara asasnya, orang-orang Melayu terdiri daripada 41 suku dengan 9 induk utama, Orang Cina 10 suku, kaum India 8 suku, Orang Asli 18 kategori, Bumiputera di Sabah jumlahnya lebih 60 etnik, manakala di Sarawak pula terdapat lebih 40 suku.

12.    Hakikatnya, kita semua, sama ada orang Melayu, orang Cina, orang India, Kadazan, Murut, Dusun, Iban, Bidayuh, orang Ulu, orang Asli, orang Sikh, Serani, orang Siam, peranakan baba nyonya dan juga kaum Chetty serta lain-lainnya, kesemuanya orang Malaysia. Pendek kata, setiap kaum atau suku tidak kira peratusannya adalah mustahak dan penting dalam perjalanan negara menuju kejayaan.

Tuan Yang di-Pertua,

13.    Menurut bancian Penduduk dan Perumahan 2010, anggaran penduduk tahun 2013 menunjukkan jumlah warganegara Malaysia terdiri daripada orang Melayu dan Bumiputera, sama ada Islam mahupun bukan Islam adalah 18.6 juta atau 67.9%, kaum Cina 6.6 juta atau 24 peratus, kaum India 2 juta atau 7.2 peratus, manakala lain-lain kaum 259 ribu yang mewakili 0.9 peratus. Ini bererti perangkaan semasa jumlah warganegara Malaysia lebih 27.4 juta orang.

14.    Kendatipun begitu, ini tidaklah termasuk 40,000 orang Bangladesh yang didakwa oleh pembangkang, dibawa masuk sebagai pengundi dalam pilihanraya umum ke-13 baru baru ini. Walhal, hinggalah hari ini, tiada siapapun yang pernah melihat kelibat, apatah lagi bayang mereka itu. Cukup-cukuplah pembohongan, beristighfarlah banyak-banyak, Astaghfirullah-Hal Azim.

Tuan Yang di-Pertua,    

15.    Sesungguhnya, secara sedar ataupun tidak, segala gagasan mahupun prakarsa negara ini, sejak lebih lima dekad merdeka, telah dimeterai dan dipateri oleh bapa-bapa kepimpinan terdahulu hingga kini, dengan penuh bijaksana dan berhikmah, dipasak kepada realiti, data berangka, serta komposisi kemajmukan rakyat. Makanya, bersandarkan premis yang kukuh tersebut, naskhah penting ini kita bingkiskan.

TERAS BAJET 2014

16.    Sepertimana saban tahun, waktu pembentangan dokumen besar nasional ini, dipilih dan jatuhnya pada petang hari Jumaat yang mulia lagi penuh sa’adah. Sesungguhnya, bajet ini adalah yang sulung dan yang julung, dipersembahkan kepada rakyat oleh Kerajaan Barisan Nasional sesudah sekali lagi diberikan amanah dan kepercayaan. Inilah juga, bajet kali ke-lima yang direncana dan diangkat oleh saya selaku Menteri Kewangan bagi pihak Kerajaan sejak 2009.

Tuan Yang di-Pertua,

17.    Bajet 2014 digubal untuk mempastikan pertumbuhan ekonomi terus berkembang kukuh dan mengurangkan defisit fiskal negara, dengan matlamat keseluruhannya Memakmur Negara dan Mensejahtera Rakyat. Memenuhi maksud ini, Bajet 2014 dirangka bertemakan “MEMPERTEGUH KETAHANAN EKONOMI, MEMPERKASA TRANSFORMASI DAN MELAKSANA JANJI”, dengan menggariskan lima teras utama.


    Teras Bajet Yang Pertama: Merancak Aktiviti Ekonomi
    Teras Bajet Yang Kedua: Mengukuh Pengurusan Fiskal
    Teras Bajet Yang Ketiga: Mengunggul Modal Insan
    Teras Bajet Yang Keempat: Mempergiat Pembangunan Bandar dan Luar Bandar
    Teras Bajet Yang Kelima: Mensejahtera Kehidupan Rakyat



PRESTASI EKONOMI 2013 DAN PROSPEK 2014

Tuan Yang di-Pertua dan Ahli-ahli Yang Berhormat,

18.    Izinkan saya mengutarakan tentang prospek ekonomi global dan negara masa kini. Ekonomi dunia dijangka berkembang perlahan dengan kadar 2.9 peratus pada tahun 2013. Malaysia tidak terkecuali daripada tempias ini.

Namun, asas ekonomi negara yang kukuh dan dasar monetari yang akomodatif membolehkan kita terus mencatat pertumbuhan yang mapan. Malah, dalam tempoh separuh pertama tahun ini, ekonomi negara berkembang sebanyak 4.2 peratus.

19.    Indikator ekonomi menunjukkan trend yang menyokong pertumbuhan. Sebagai contoh, sehari sebelum pembentangan Bajet ini, Indeks Bursa Malaysia mencatat paras dan nilai tertinggi dalam sejarah negara iaitu 1,818 mata, bersamaan dengan nilai pasaran 1.66 trilion ringgit pada penutup Bursa, 24 Oktober 2013. Ia membuktikan keyakinan pelabur luar dan domestik semakin meningkat.

20.    Kemasukan pelaburan langsung asing bersih pula, jumlahnya lebih tinggi, yakni 18.2 bilion ringgit berbanding 15.9 bilion ringgit pada separuh pertama 2012. Manakala, rizab antarabangsa pula, kekal kukuh sebanyak 444.9 bilion ringgit pada 14 Oktober 2013. Tuan Yang di-Pertua, jumlah ini mampu membiayai 9.7 bulan import tertangguh dan 3.9 kali hutang luar jangka pendek.

21.    Bagi keseluruhan tahun 2013, ekonomi negara dijangka berkembang pada kadar 4.5 hingga 5 peratus. Prestasi tersebut disokong oleh pertumbuhan pelaburan swasta sebanyak 16.2 peratus dengan anggaran pelaburan sebanyak 165 bilion ringgit. Di samping itu, penggunaan swasta dan awam dijangka berkembang 7.4 dan 7.3 peratus, disokong terutamanya oleh kerancakan aktiviti ekonomi domestik.

22.    Pada tahun 2014, berdasarkan prospek ekonomi global yang dijangka lebih baik, ekonomi negara diunjur berkembang lebih kukuh pada kadar 5 hingga 5.5 peratus. Pertumbuhan ini akan dipacu oleh pelaburan swasta, sebanyak 12.7 peratus dan penggunaan swasta sebanyak 6.2 peratus.

23.    Berikutan perkembangan positif permintaan luar negara, eksport barangan dijangka meningkat pada kadar 2.5 peratus. Dari sudut penawaran, sektor pembinaan dianggar meningkat pada kadar 9.6 peratus dan diikuti sektor perkhidmatan 5.7 peratus. Kadar pengangguran pula dianggar hanyalah pada 3.1 peratus, manakala kadar inflasi kekal rendah di paras 2 hingga 3 peratus.

Tuan Yang di-Pertua,

24.    Ingin saya kongsikan di sini, pendapatan perkapita tahun 2014 dijangka akan mencecah 34,126 ringgit berbanding 24,879 ringgit pada tahun 2009. Ini menunjukkan peningkatan sebanyak 37 peratus dalam tempoh 6 tahun.

Sehubungan hal ini, jika dicongak, InsyaAllah, besar kemungkinan pendapatan perkapita pada tahun 2020 kelak mampu melebihi sasaran 46,500 ringgit atau 15 ribu Dolar Amerika. Dalam erti kata lain, mudah-mudahan kita mampu menjadi negara maju lebih awal daripada tahun 2020.


PERUNTUKAN BAJET 2014

Tuan Yang di-Pertua,

25.    Bajet 2014 akan menyediakan peruntukan sebanyak 264.2 bilion ringgit bagi melaksanakan langkah-langkah, program dan projek kesejahteraan rakyat dan pembangunan negara. Daripada jumlah tersebut, 217.7 bilion ringgit diperuntukkan bagi perbelanjaan mengurus dan 46.5 bilion ringgit bagi perbelanjaan pembangunan. 



TEKS PENUH DI SINI
read more...

PANASSS!! Posting Balas Melayu Di FB Obama Jawab CHIN PENG!!






PERHATIAN!!! Ini bukan "Posting" BB tapi dipetik dari facebooker MELAYU PERKASA. Jom kita baca apa yang dipostnya ke wall Presiden Amerika, Barack Obama.

Cinabeng ni ingat dia seorang saja boleh complain pada Obama, aku pun boleh...aku dah hantar tulisan aku ni ke FB Barack Obama. Padan muka cinabeng ni..dia ingat bagus sangat ker dia punya bangsa yang membangsat di Malaysia ni..

To President Obama, just to remind you that we as the Malay race and other indigenous people of the Malay Peninsula (Tanah Melayu) together with Sabah & Sarawak (in Borneo), support the actions that were taken by the Westerners in United States and Europe in the early of 20th century by stopping mass migration of chinese people from their mainland China. If they were not been stopped and chased out from your country, the same situation would have happened in United States by now. 

Chinese are stubborn people that hardly want to assimilate and mix with the natives and still living in their own cocoon using their own language, having their own schools and distinct culture within their own group of people. 

They are now creating countless of trouble in Malaysia as instigators to divide and rule the native peoples in terms of our culture and main religion (Islam). Chinese are also well known to relate with gangsterism, kidnapping, black mail, drug cartel, business monopoly, prostitution and etc. since the beginning of their early arrivals during British colonization over Malaysia.

Malaysia had learned a lot and realized that it was a BIG MISTAKE that they were given FREE CITIZENSHIP during our independence in 1957. We are giving them a free citizenship in return for them to accept Islam as our official religion and oblige to the Malays rights. 

However, this social contract has been betrayed by them who are consistently challenging and creating controversial issues and conflicts to deny our rights. So, it is just fair for us who has been stabbed and betrayed, to return them to their beloved homeland where they can preach and practice whatever they want. 

We Muslim and Malays has the absolute right to do it because Malaysia is also known as Malay Penincular (Tanah Melayu), the surrounding is called the Malay Archipelago (Gugusan Kepulauan Melayu), is our homeland and is never, and will never belong to the Chinese.

So, Mr President, if you heard any complaint from the Malaysian Chinese, just tell them to return back to their ancestor's country of origin in mainland China if they don't feel satisfied. Thank you for your time, Mr President.
read more...

BUNUH DAN ROMPAK : POLIS TAHAN 3 AHLI KELUARGA DAN TEMUI RM20 RIBU!!





SHAH ALAM: Ketua Polis Selangor, Datuk mohd Shukri Dahlan berkata, polis sudah menahan tiga ahli keluarga kepada suspek yang menembak mati seorang pegawai Ambank, Rabu lalu.

Turut ditemui wang tunai RM20,000 dipercayai antara sebahagian duit berjumlah RM450,000 yang dilarikan dalam kejadian itu. 

Pengawal keselamatan yang menembak mati pegawai wanita dalam kejadian rompakan di sebuah bank di Subang Jaya Rabu lalu, melarikan wang tunai berjumlah RM450,000.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya Superitendan Tan Ah Chua ketika dihubungi Bernama hari ini, berkata maklumat itu disalurkan oleh pihak bank kepada polis.

Mengenai identiti sebenar suspek yang menggunakan nama Ardi Hamza itu, beliau berkata, perkara berkenaan masih dalam siasatan.

"Polis sedang menunggu pengesahan daripada Jabatan Pendaftaran Negara," katanya.

Dalam kejadian jam 6.18 petang itu, Norazita Abu Talib, 37, maut ditembak oleh suspek ketika beliau membuka peti besi di dalam bilik kebal bank berkenaan, bersama-sama seorang lagi pegawai wanita.

Mangsa yang sudah berkerja selama 16 tahun di bank itu meninggal dunia di tempat kejadian susulan kecederaan parah pada bahagian kepala akibat ditembak dengan 'pump gun' oleh suspek. - BERNAMA
read more...

APE CER?? PEMIMPIN MELAYU DAP LETAK SEMUA JAWATAN!!!




Apa kes ni? Dah la tak ramai yang dok ada dalam DAP ni dari bangsa Melayu, yang tinggal satu dua kerat pun letak habis semua jawatan yang disandangnya. 

Bekas Naib Pengerusi DAP, Zulkifli Mohd. Noor mengumumkan peletakan jawatannya dalam parti dan kerajaan negeri berkuat kuasa semalam.

Jawatan-jawatan tersebut adalah Pengerusi Jawatankuasa Perhubungan Parlimen Bayan Baru, Ahli Jawatankuasa DAP Negeri dan Pengarah Penang Global Tourism. - UTUSAN ONLINE

Apa sebenarnya yang berlaku? Ribut tiada, angin pun tiada, tetiba sahaja beliau meletak semua jawatan. Tak sabar rasanya untuk mendapatkan komen beliau berkenaan perkara ini. Pasti ada sebab musababnya semua ini berlaku.
read more...

SURENDRAN OH SURENDRAN.... KALAU TERJADI KEPADA U MACAM MANA LA GAMAKNYA!!!






N. Surendran Pertahan Pengawal Keselamatan Menembak Mati Pekerja Ambank.

Mengikut sumber N. Surendran akan membela pengawal keselamatan yang menembak mati seorang pekerja Ambank semalam. 

read more...

KANTOI!!! Tian Chua "TERPOSTING" Kebodohan Sendiri!!





KAH...KAH..KAH.... Tu la nak tunjuk terror sangat, serba serbi tahu. Last-last sendiri tunjuk kebodohan sendiri. BEBAL SUNGGUH!!!

Amat memalukan bagi seorang Ahli Parlimen yang tidak dapat membezakan di antara "Government Service Tax" yang digunapakai selama ini dengan "Goods & Services Tax" yang masih belum diluluskan di Parlimen. Ahli Parlimen Batu membebel di Twitter seolah-olah Kerajaan telah melaksanakan cukai "Goods Services Tax (GST)" yang belum diluluskan.

read more...

Tuntutan COMANGO : Kenapa Umat ISLAM Perlu BANGKIT!!!



Tuntutan COMANGO? Apa kaitan ia dengan Islam dan Malaysia?

Mereka mendakwa mewakili 54 NGO di Malaysia tetapi wujud keraguaan tentang status beberapa NGO-NGO tersebut dan mereka telah menyiapkan satu repot untuk Universal Periodic Review (UPR) atau pun Semakan Berkala Sejagat.

read more...

TUNAIKAN TANGGUNGJAWAB ANDA!! SEBARKAN DAN BANTU PDRM KESAN MAKHLUK PEMBUNUH INI!!



JANGAN CAKAP, MAKI DAN KUTUK SAHAJA. SEBARKAN GAMBAR INI DAN LAPOR SEGERA KEPADA POLIS SEKIRANYA ANDA TAHU MAKLUMAT BERKAITAN PEMBUNUH KEJAM INI!!!

Kawalan sempadan di SEMUA PERAIRAN NEGARA ditingkat dan diperketatkan kawalan. Security guard tu rupanya orang Sulawesi. PDRM dah kesan talian komunikasi antara pembunuh tu dengan family dia di Sulawesi. Pakai ic tipu. 


read more...

AMUK!! VIDEO DAN GAMBAR Kejadian Yang Mengakibatkan 2 Kematian!!





Seorang budak penghantar barang tiba-tiba mengamuk lalu menikam dua orang sehingga mati sementara dua lagi cedera dalam satu kejadian di sini pada Khamis.

Insiden yang berlaku pada pukul 11.20 pagi itu bermula apabila suspek yang berusia 26 tahun itu menghantar rokok di beberapa buah kedai di Stesen Terminal LRT Gombak.

read more...

BANJIR DAN TANAH RUNTUH : Detik Cemas Kisah Dari Mangsa!!





Para penghuni mengeluarkan barangan mereka yang rosak akibat banjir lumpur yang melanda Bertam Valley, Cameron Highlands, awal pagi Rabu. 


CAMERON HIGHLANDS: "Kami terkurung di dalam rumah kerana pintu tak dapat dibuka, ketika itu air terus melimpah masuk sehingga paras dada," kata Shaifa Jamil seorang daripada 54 penduduk yang dipindahkan apabila rumah mereka di Lembah Bertam musnah dalam kejadian banjir kilat awal hari Rabu.

read more...

KALIMAH ALLAH : Ketua Dewan Ulama PAS Sanggah Dr Asri, PR Dan Hj Hadi. APA CER?



Huh!! Soalan penulis senang jer. Korang yang menyertai PAS ini untuk apa? Memperjuangkan Apa? Kalau Ulama seperti Dr. Haron Din dan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib sendiri menyokong keputusan Mahkamah rayuan dalam kes penggunaan kalimah Allah, yang korang nak bersekongkol dengan DAP, PKR dan Pemimpin "POLITIK" Pas kenapa?

read more...

FITNAH!! Pelantikan KPPA Baru Hanya Khabar Angin - KSU KPM



"Beberapa hari ini telah tersebar khabar angin (rumours) bahawa saya akan menggantikan YBhg. Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal sebagai Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam. 

Di sini, ingin saya menafikan serta menjelaskan bahawa perkara ini adalah tidak benar sama sekali dan merupakan fitnah yang disebarkan oleh individu yang tidak bertanggung jawab.

read more...

TERKINI : Gambar Kejadian Tanah Runtuh Di Bertam Valley, Cameron Highland, Perak (15 Gambar)






Berita yang mengejutkan di Perak. Dua pekerja warga asing terbunuh manakala beberapa lagi dipercayai masih hilang dalam kejadian banjir di sekitar tebing Sungai Bertam, Ringlet dekat sini.


read more...

ABBY ABADi : Meroyan Dan Terus Meroyan!! PAS?



Satu je soalan, Perjuangan PAS kerana?

Perjuangan Pas dilihat mengelirukan rakyat apabila mengeluarkan kenyataan bertentangan berhubung sesuatu isu iaitu perkara yang "dikatakan tidak boleh" sebelum ini tetapi kini "dikata boleh".

read more...

GAMBAR-GAMBAR Majlis Pengebumian Jenazah Jamalul Kiram III



Jamalul, 75 tahun, meninggal dunia di Hospital Manila, Filipina. Jenazah Sultan Jamalul Kiram III diterbangkan ke kampung halamannya di Jolo, Sulu.

Upacara pengkebumiannya diadakan di Maimbung mengikut tradisi keluarga Kesultanan Sulu.

read more...

TONY PUA : Lu Langsi Lu Mati!!!!





Kira-kira 60 umat Islam berhimpun di hadapan Masjid Sultan Muzaffar Shah di sini hari ini bagi mengecam tindakan biadab Ketua Publisiti DAP, Tony Pua yang menggelar Pendaftar Pertubuhan (ROS) sebagai ‘anjing UMNO’.


read more...

VIDEO : APEHAL 2 Wanita Ni Gaduh Dalam Semak!!!





Dah hari-hari nampaknya video pergaduhan di kalangan remaja memenuhi media sosial. Terbaru video berdurasi 3:24 minit yang dipercayai dirakamkan di Penampang, Sabah ini menyaksikan dua gadis seksi bergomol dalam semak.


read more...

OPSS!!! Pindaan Undang-Undang Hina Jalur Gemilang Ditarik Balik???



Cadangan pindaan ke atas Kanun Keseksaan untuk memperuntukkan hukuman penjara mandatori bagi kesalahan vandalisme dan menghina Jalur Gemilang telah ditarik balik.

read more...

PRK SG LIMAU: Satu Pesanan Ikhlas Buat Penyokong SYIAH!!!


Suka atau tidak ramai menjangkakan pilihanraya kecil DUN Sungai Limau bakal menyaksikan satu persaingan yang sengit di antara Umno / Barisan Nasional dan Pas. Bagi pihak Umno/BN, peluang ini sudah tentu merupakan satu peluang keemasan bagi merampas kerusi Sungai Limau bagi mengukuhkan kuasa politik di Kedah.

read more...

RM20 Ribu Denda Hina Sultan Johor. SETIMPAL???



Seorang juruukur bahan didenda RM20,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas didapati bersalah menghina Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, menerusi laman Facebook Oktober tahun lalu.

read more...

DITAHAN!!! 3 Ahli Kongsi Gelap Ugut Timbalan Menteri!!






Polis menahan tiga lelaki dipercayai suspek kes menghantar dua khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan kepada Timbalan Menteri Pendidikan Kedua P. Kamalanathan pada 16 Oktober dan semalam.

read more...

CE CITER!!! Malindo Air : Baru Nak Puji Tapi Dah Buat Hal?





Kami telah dimaklumkan mengenai khidmat layanan pelanggan syarikat penerbangan terbaharu di Malaysia iaitu Malindo Air begitu teruk sekali di laman sosial Twitter…. betul ke? Ada pelanggan yang mengadu bahawa balasan tweet yang diterima mereka sejak 24jam yang lalu amat tidak memuaskan dan cara pihak Malindo Air membalas juga agak kasar, tidak seperti selalu. 

read more...

PEMILIHAN PAS : PEDAS!! Amaran OTAI PAS Buat "Bang Mat"




Pertama kali jawatan Timbalan Presiden PAS cuba dicabar oleh bukan ulama setelah ketiadaan Ustaz Fadzil Noor, saya kata pada Almarhum Syed Mohamad Syed Hassan, petugas Pejabat Agung PAS, seorang awam PAS yang boleh bercakap dengan semua pimpinan PAS.

read more...

TEKANAN!! Selepas Azmin, Khalid "DISERANG" Gobind Singh Pula!!!






Kekalutan serta kepincangan pentadbiran negeri Selangor semakin terserlah ketika ini. Terbaru, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim diminta memberikan penjelasan terhadap kenyataannya yang lebih menerima pandangan rakyat berbanding pemimpin parti atau ahli politik.


read more...

KEJUTAN!!! Bung Mokhtar Ikut Jejak Tun M?




Sandakan: Suasana gembira meraikan kemenangan Ketua UMNO Kinabatangan Datuk Bung Moktar Radin bertukar hiba apabila beliau mengumumkan meletak jawatan, sekali gus menyerahkan jawatan kepada timbalannya, Jafry Ariffin.


read more...

SELAMAT!! 81 Pelajar Dan Guru Terkandas 7 Jam Di Gunung Asahan



Gambar Hiasan

JASIN: Tujuh guru dan 81 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Nyalas di sini berjaya dibawa turun dari Gunung Asahan di sini malam Sabtu selepas terkandas lebih tujuh jam akibat hujan lebat.


read more...

SELAMAT!! Peluru Dalam Kerongkong Remaja Berjaya Dikeluarkan!!





Seorang kanak-kanak lelaki berusia 10 tahun hari ini melapasi pembedahan mengeluarkan peluru dalam kepalanya ekoran terkena tembakan sesat.

read more...

2x5 : KECOH PASAL INTEGRITI, RUPANYA YB NI PUN SONGLAP DUIT TABUNG BINA SEKOLAH!!!





CINA BANTAI CINA TIPU PUN CINA JUGA.....

Satu laporan polis dibuat terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee berhubung isu kutipan derma pembinaan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) yang didakwa 'lesap'.


read more...

TERKINI!!! Jamalul Kiram Meninggal Dunia!!




Sultan Sulu, Jamalul Kiram III (75) telah disahkan meninggal dunia akibat kegagalan organ awal pagi tadi (20 Oktober 2013) di Philippine Heart Center di Quezon City, oleh jurucakap keluarganya, Abraham Idjirani. 
read more...

ALLAHU AKHBAR!!! Dulu Lain Sekarang Dah Lain!!!




Allahu Akhbar! Allahu Akhbar! Allahu Akhbar!!

"Saya malu berdiri di depan makam Baginda. Saya kesal menerbitkan filem Fitna. Saya harap Allah mengampunkan saya dan menerima taubat saya" katanya ketika ditemui di Mina.

read more...

KELAKAR ATAU MUSIBAH!! Siang Pasang Bendera UMNO, Malam Keluar Bersama Anwar Ibrahim






Mula-mula bila penulis terbaca diari pelajar ini, memang penulis ketawa. Kelakar beb!! Sebab mimpi pun dimasukkan dalam diari. Hehehe... Tetapi setelah difikirkan semula, nampaknya ini bukan suatu gurauan semata-mata. Satu persoalan bermain di fikiran penulis iaitu bagaimana individu seperti Anwar Ibrahim ini mampu menjelma di dalam mimpi anak-anak kecil atau dalam kata lain para pelajar di sekolah?


read more...

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

Networkedblog

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top