Nuffnang

KURANG HAJAR!!! Sultan Selangor DIHINA CINABENG Kerana KALIMAH ALLAH!!



BANGSAT!!!!


Saya merujuk artikel diatas yang dikeluarkan oleh The Malaysian Insider semalam. Sebagai rumusan dari artikel tersebut, Sultan Selangor telah melarang orang Bukan-ISLAM dari menggunakan Kalimah Allah di dalam negeri Selangor. Menyedari kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Sultan, puak-puak Cina yang diketahui pro pembangkang telah mengeluarkan kenyataan yang menghina Sultan seperti dibawah:



Sultan Selangor ignorant tentang Islam?




Muslims are dumb?

Cina kurang ajar seperti diatas wajar ditangkap dan disumbat kedalam penjara. Mereka tidak pernah fikir tentang sensitiviti umat Islam. Mana ketua pemuda UMNO dan PAS? kenapa diam seribu bahasa tidak mengeluarkan kenyataan menyokong Sultan Selangor? Semua pemimpin politik pengecut dan penakut dengan orang cina. 

Ketua Pemuda UMNO lebih sibuk menghentam FAM dari "defend" kalimah ALLAH. Ketua Pemuda PAS sibuk berkempen dalam pemilihan dari "defend" kalimah ALLAH. Jika macam ini kualiti pemimpin muda yang kita ada, satu hari nanti memang hancur Islam di Malaysia. 

Wallahualam.

- SUMBER

APA LAGI CINA MAHU?

Di Mana Pejuang-Pejuang Penganut PAS khususnya di Selangor?

Khalid Gereja?

Mahfus Bean?




Duduk di negara dan negeri ISLAM tetapi mempertikaikan apa yang termaktub dalam perlembagaan. Simple je...tak suka

GET LOST!!!

AYUH UMAT ISLAM

Sempena hari jumaat ini mari kita penuhkan Masjid dan menadah tangan memohon doa :



“Ya Allah, jika tidak kerana Engkau, tidaklah kami dapat hidayah, dan tidak pula kami dapat bersedekah dan bersolat, maka turunkanlah ke atas kami ketenangan dan tetapkanlah kaki-kaki kami jika kami bertemu musuh. Sesungguhnya musuh telahpun melanggar kami, jika mereka hendak menjerumuskan kami ke dalam fitnah, kami tetap dengan pendirian kami.”


Ingatlah bahawa semua gejala keruntuhan akidah ini sebenarnya telah menjatuhkan kemuliaan dan darjat umat Islam sendiri. Akibat yang lebih buruk ialah azab siksa yang pedih di akhirat yang menanti golongan yang ingkar.


Firman Allah SWT dalam surah al-Maidah ayat 72:




لَقَدْ كَفَرَ ٱلَّذِينَ قَالُوٓا۟ إِنَّ ٱللَّهَ هُوَ ٱلْمَسِيحُ ٱبْنُ مَرْيَمَ ۖ وَقَالَ ٱلْمَسِيحُ يَٰبَنِىٓ إِسْرَٰٓءِيلَ ٱعْبُدُوا۟ ٱللَّهَ رَبِّى وَرَبَّكُمْ ۖ إِنَّهُۥ مَن يُشْرِكْ بِٱللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ ٱللَّهُ عَلَيْهِ ٱلْجَنَّةَ وَمَأْوَىٰهُ ٱلنَّارُ ۖ وَمَا لِلظَّٰلِمِينَ مِنْ أَنصَارٍۢ.

Bermaksud: “Sesungguhnya telah kafirlah orang yang berkata: Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Maryam. Padahal al-Masih sendiri berkata: Wahai Bani Israil!. Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan Allah, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya Syurga, dan tempat kembalinya ialah neraka; dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang yang berlaku zalim.”


Persoalan besar timbul di sini adakah kita redha untuk menyatakan bahawa Allah SWT itu merupakan salah satu daripada tiga tuhan?. Sudah pasti kita sebagai umat Islam tidak redha malah yakin bahawasanya Allah SWT itu Maha Esa. 

Ketahuilah bahawa kalimah Allah adalah nama khas bagi tuhan yang Maha Esa. Oleh sebab itu, tidak boleh menterjemahkan perkataan God dalam bahasa Inggeris kepada kalimah Allah.



Share this article

2 Komen:

  1. Ada sebilangannya semakin menjadi-jadi. Cuma awas perangkap musuh. Siasat dalang disebalik semua provokasi ini..

    BalasPadam
  2. Yang penting di Sabah dan Sarawak boleh guna...Harapan orang Islam semenanjung yang ego, jgn bawa isu ini ke Sabah dan Sarawak. Kami umat Islam di Borneo tidak ego dan tidak menjadikan ia sebagai sebuah isu..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top