Nuffnang

AMEK KAU!! BLOGGER AMENO WORLD PUN DAH TAK TAHAN DENGAN POLITIK PEMIMPIN PKR!!!

BB macam tak percaya jer di saat membaca posting oleh Ameno World ini. Ingatkan topik UTAMA hari ini adalah "kejayaan" PR mengadakan Himpunan Suara Rakyat Suara Keramat, tapi rupa-rupanya meleset!!! Ada isu yang lebih BESAR rupanya di Selangor hari ini. Isu siapa bakal dipilih MENTERI BESAR Selangor.




Teringat balik dialog yang selalu diucap oleh pam attendan dari Bangladesh atau India ketika kita di stesen minyak suatu tika dahulu :

"Baru ka Lama? Hijau ka Merah?"

KAH..KAH..KAH...

Boleh ke BB nak jawab macam ni:

"Baru Azmin, Lama Khalid", Dr. Rani (Hijau), Merah Kena tukar ke biru muda PKR (Azmin @ Khalid)

KAH..KAH..KAH..


Difahamkan ketika ini, PAS dan PKR telah mengemukakan senarai nama mereka yang difikirkan layak untuk menjawat jawatan menteri besar. Antaranya Azmin Ali dan Khalid Ibrahim dari PKR serta Dr Abdul Rani Othman dan Saari Sungib dari PAS.

Pemilihan bagaimanapun akan ditetapkan oleh pucuk pimpinan pakatan pembangkang.


MARI KITA LIHAT VIDEO YANG MEMBUATKAN BLOGGER AMENO WORLD MELENTING SANGAT DENGAN ZURAIDAH



 




Ini pula pendapat ikhlas aku (BLOGGER AMENO WORLD)


1. Aku tak berapa percaya berita di atas neh. Maksud aku berita dalam penulisan tue. Aku tak percaya Azmin Ali dan Zuraidah akan letak jawatan. Aku faham mereka mendambakan kedudukan yang mereka TIDAK layak berdasarkan pengalaman mereka dalam pentadbiran tetapi still aku tak percaya berita di atas neh benar. 

2. Kenapa aku tak percaya? 

3. Sebab ada orang dah pernah bagitau aku dulu antarapos tue pro umno. 

4. So aku percaya berita di atas adalah sekadar mengambil kesempatan menimbulkan persepsi negatif. 


6. Sungguh pun aku tidak percaya berita di atas kerana di bawa oleh orang UMNO, tetapi aku berharap sangat, Zuraidah dan Azmin jangan buat lawak pula. Serius korang tak anggap korang lebih layak dari Khalid kan? Tatau berapa ramai orang protes jika orang yang bukan ahlinya jadi MB? Aku tahu Khalid dibenci kerana KEDEKUT belanjakan wang rakyat, tetapi KHALID orangnya sangat ber-ahti2 dalam meluluskan sebarang projek. Itu kita kena respect. Jangan bersikap negatif sangat la weh. 

7. Dan sungguh pun aku tak percaya apa yang di jaja oleh antara pos tetapi aku rasa video tue benar, ia suara ko tue kan Zuraidah?

8. Katakan ia memang suara ko, sekarang neh ko sedar tak yang ko buat tindakan merapu dengan menyerang PAS dan DAP dalam temu bual itu?

9. Ko suruh DAP dan PAS bercakap dalam mesyuarat, yang ko tembak PAS dan DAP tue dalam mesyuarat ke luar mesyuarat?

10. Sekurang2nya DAP dan PAS menyatakan sokongan kepada Khalid. Apa masalahnya disitu? Apa yang menyakitkan ahti ko disitu? Adakah PAS dan DAP sedang menembak PKR yang ko nak hangin sangatkan neh?

11. Yang ko tue pun bingai. Lagak orang berparti ada beza dengan orang non partisan macam aku. Aku pongpang2 nak sokong sapa nak tembak sapa nak merepek apa sapa pun tak heran. Budak neh luar parti. Memang senget akalnya. Jenis takde parti bhai. Takde peraturan dia nak follow. Ikut suka mood dia jek nak merepek apa2 pun.

12. Tapi ko dalam parti. Ko pergi tembak PAS pergi tembak DAP, tak ke menampakkan macam ko sebenarnya yang GILA KUASA? DAP dan PAS tak melakukan apa2 kesalahan pun declare sokongan. Ia perkara normal bhai.

13. Yang sebenarnya apa2 masalah yang ko tak puas ahti, call la. Takde no telefon PAS dan DAP kah?

14. Jawatan MB milik PKR? Kepala bana. Ia sepatutnya milik bersama PAKATAN RAKYAT since korang sebenarnya satu entiti. 

15. Ia hasil kerjasama semua tak kira dari parti mana2 sekalipun yang menyebabkan PR menang di Selangor.

16. Bukan PAS secara bersendirian, bukan DAP secara bersendirian, bukan juga PKR secara bersendirian.

17. Rakyat tak sokong PKR je weh. Rakyat sokong PAKATAN RAKYAT.

18. Oleh kerana itu berlapik la sikit sebagai orang berparti, berpangkat. Ko jangan hadapkan aku untuk berlapik pasal aku jenis lone ranger, mati aku mati aku, mati PR mati banyak benda. Fikir tue.

19. Jangan membayangkan diri sendiri sebagai Menteri Besar. Itu kelakar. Jangan juga membayangkan orang lain selain dari Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar, kerana itu juga kelakar. Rakyat Selangor dah beri mesej yang sangat jelas siapa yang mereka mahukan, respect perkara tersebut, oke?


Sementara itu, Ayam tambatan yang sanggup menyerahkan apa sahaja kepada DSAI kini mula menunjukkan keretakkan dan ketidakpuasan beliau. Azmin mengambil pendekatan yang drastik sehingga bakal mengundang beliau kepada lembaga disiplin kerana mengeluarkan sindiran tajam kepada yang berhormatlah sangat Dato Seri Anu Ibrahim





BB : AMENO WORLD TAAT SETIA DENGAN KHALID, ADA APA-APA KER???
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top