Nuffnang

PENGHINAAN!! Suami Anggota PDRM Dituduh Pengundi Hantu!!



“Saya kesal dengan apa yang berlaku ke atas suami seorang anggota kami dan kejadian ini amat memalukan,” kata Ketua Unit Keselamatan Siber, Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia, Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Superintendan Victor Sanjos.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kejadian Tajudeen Anvar Batcha, 50, yang juga suami kepada Deputi Superintendan Aisha Be Abdul Kadir yang diserang sekumpulan penyokong pembangkang pada hari pengundian Ahad lalu.



Gambar Hiasan
Kejadian berlaku di sebuah pusat mengundi di Rawang, Selangor selepas kumpulan penyerang terbabit menuduh Tajudeen bukan warga Malaysia dan kononnya pengundi hantu. “Saya sahkan mangsa warga negara Malaysia dan memiliki kad pengenalan,” katanya. kepada Harian Metro, semalam. Dalam kejadian itu, Tajudeen diherdik dan ditahan sekumpulan lebih 20 lelaki dan wanita ketika mangsa baru memasuki pusat mengundi untuk menunaikan tanggungjawab berkenaan.

Akibatnya, mangsa melarikan diri dan membuat laporan polis di Balai Polis Rawang kerana dihalang daripada membuang undi.



BB : SIAPA YANG RACISME? ADAKAH KERANA BERKULIT GELAP, MEREKA DIANGGAP PENDATANG? BAGAIMANA PULA MEREKA YANG BERKULIT KUNING LANGSAT?? ADAKAH SEMUANYA 100% WARGANEGARA MALAYSIA? TEPUK DADA, TANYA AKAL!!!
Share this article

6 Komen:

  1. xnk ckp ape la..cuma terpikir gak asal kulit gelap je dorg pggl bangla..tp klu kulit kuning langsat tu xde lak dorg nk than dn tnya..sbb rmai jgk rakyat dr republik china yg kje kt sni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. PRU14 nanti kita ambush mana2 individu yang meragukan..x kisah la yang gelap ke yang putih kuning ke....tanya pasal nama sekolah lama dia ke, apa2 jelar yang berkaitan dgn malaysia...agak2 x boleh jwb kita tarik tepi soal jwb betul2...

      Padam
  2. itulah klu ckp org asing terus teringat kat bangla, indon, pakistan, pilipine, tp yg cina melambak masuk.. pastu ada 1 org ni kata polis klu yg cina x plak nak check IC dorg, konfiden ja cina tu ada IC sekali tgk apa pun tiada..
    apa2 pun hormati hak org lain

    BalasPadam
  3. mulai dari sekarang kna la cuak sama puak nie, jangan kasi muka

    BalasPadam
  4. Bumi Allah tidak semestinya untuk 1 bangsa saja, terutama Malaysia,berkulit gelap x semestinya bangla,indon india, pakistan..yg dianggap bukan warganegara,yg putih,kuning langsat tidak semestinya malaysian..Perbezaan warna kulit bukan penentu kewarganegaraan.Patutnya biarlah pihak berkuasa yang menjalankan tugas mereka,bukan individu pula yang berlagak lebih bijak dari orang yang sepatutnya

    BalasPadam
  5. Bangsat bangsa sepet ni...klu pi tanah besar China diorang mau kena pijak2 je...x sedar diri pny sepet

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top