Nuffnang

SINGAPURA : KELUHAN WARGA CINA RAKYATNYA. MESTI BACA!!!




Kita sering terdengar keluhan dan rintihan warga Islam/ orang melayu di singapura yang dikatakan tertindas dan dianak-tirikan oleh pemerintah di sana.

Ini aku nak cerita keluhan yang lahir dari warga cina Singapura pula. Kenalan aku bekerja sebagai doktor pakar di sebuah hospital kerajaan singapura dan menceritakan keluhan orang cina warga Singapura. Pekerja kerajaan Singapura dulu ada sistem pencen bila bersara, tapi akhirnya pencen dihapuskan.

Maknanya, bila cukup umur maka orang-orang cina terpaksa bekerja walau umurnya sudah mencapai 70 tahun kerana desakan hidup yang sentiasa meningkat hinggakan ada yang meminta adik ipar aku injek ubat untuk terus tidor dan tak bangun-bangun. 

Perkara yang tak dihebohkan akan tetapi kadar bunuh diri amat tinggi. Kes tertinggi 70 orang sehari. Tapi kerajaannya menutup kerana takut terdedah kelemahan sistem pemerintahannya untuk menangani masalah bunuh diri.

Dari makluman yang diterima, hospital kerajaan memang ada tapi ada consultant fee dan perlu bayar harga ubat yang mahal. Perkataan biasa yang kenalan aku dengar terutama dari golongan tua: "Lebih baik mati dari hidup di Singapura".

Moralnya di sini, tak kira semua kaum dan agama kita bersyukur sangatlah hidup di Malaysia ini.

Apa lagi sebenarnya yang kita mahukan??

Klinik 1 Malaysia bayar hanya RM1. Kat mana nak cari?

Beribu-ribu kebaikan yang kerajaan BN bawa selama ini di Malaysia amat tak ternilai dan tak terbalas oleh rakyat Malaysia.

Hargailah ia sebelum nikmat itu hilang dibawa oleh propaganda dan penipuan Pakatan Haram..

Sebarkanlah kepada rakan-rakan kaum cina yang ada..

Share this article

5 Komen:

  1. apa lagi org spore mahu? baiknya BN hingga hartanah mewah milik orang luar dgn harga murah. Terima kasih lah..
    http://www.theedgemalaysia.com/property/237374-helping-hand-for-singaporeans-living-in-johor.html

    BalasPadam
  2. Bapa saudara saya dulu kerja Singapore sampai pencen 2 kali (2 kali buat kerja lainlepas pencen) last sekali x terdaya, beli Tanah kat sini n terus tinggal kat sini. skg pakai ic merah. memang seksa dok sana. hargailah apa yang kita ada kini. kita biasanya menyedari betapa beruntung & bertuahnya kita, hanya selepas sesuatu itu hilang..

    BalasPadam
  3. Terutama rakyat negeri Kelantan....biar reti baso getek.tq la kpd BN , ini tdak ,hari2 dok sumpah Najib tapi hdup senang lenang.Jenis tak kenang budi.Dok ikut orang tua yg tak faham akn perkembangan ekonomi dunia.Hal smaye bang 2 bagus la...tapi hok lain cukup bahaya fahaman PAS d Kelantan.Wasalam.

    BalasPadam
  4. Maanusia akan menghargai jika sesuatu telah tiada!kerana termakan janji.Yang peliknya kita hanya terima saja kata2 orang yang ada nama konon nak membela raayat,kita sanggup bermatian untuk mereka!sedangkan apa akan jadi belum tentu terbaik buat kita,yang pasti terbaik untuk cita2 mereka.Mereka ni x malu2 menggunakan raayat sebagai tapak kasut mereka atau jambatan untuk mencapai cita2.Tgk saja apa beza negeri PR dengan lain2 negeri,nampak sama je,malah raayat dapat nikmat dinegeri2 PR bukan atas kebaikan PR memerentah tapi dari hasil kerjaan persekutuan!
    Pemimpin tamak dan gila kuasa peduli apa penyokong dan raayat hilang nyawa asalkan tercapai cita2.
    Tapi yang terpengaruh ni yang buat kita bagai nak gila memikirkan,bagaimana mereka sanggup berkorban jiwa raga menyokong yang entah ada ke tidak kebaikan untuk raayat!

    BalasPadam
  5. rakyat kelantan nk ROYALTI mcm terengganu,
    bkn wang ehsan

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top