Nuffnang

Kenapa Pengundi Baru ( Pertama Kali) Perlu Tolak PR


 
 1.  Pasal berpolitik, kena saling faham memahami. Orang kampong lagi merapu, ilmu politik tak seberapa, cakap politik main ikut-ikutan, becelaru, cerita sedap mulut. Yang dapat kerja di pekan pulak sudah tunjuk pandai, Ego, lupa diri. Cuba bayangkan, jika Malaysia tak ada kerajaan PERIKATAN, sekarang BARISAN NASIONAL yang membuat kemajuan, tubuhkan industri, pembangunan, mungkin orang Melayu masih duduk merempat di kampong je. Tapi sekarang dah senang, jadi supervisior, operator, juruteknik, CEO, manager, bisnesmen, koperat dan pandai main saham, mula kutuk kerajaan. Sama macam pekerja kerajaan, makan gaji kerajaan, tanggung anak bini hasil usaha kerajaan, bantu kehidupan, bantu pelajaran, luar negara, dalam negara, tiba-tiba kutuk kerajaan.

2.  Teman sekadar nak membetulkan cakap. Pasal teman ada Fakta politik. Politik yang ada maruah, nak jaga bangsa dan negara, jaga Agama, jangan sesat. Buat kajian dasar politik negara, cari yang benar, sumber ilmu yang orang ramai suka dan boleh dipercayai.

3.  Teman nak bagi tahu, di Selangor ni, pada setiap Jumaat ada surat khabar free (Selangor KU) dilambak dalam masjid, suruh baca cerita rekaan Ronnie Lieu, Teresa koK, Xavier dan wakil melayu bercerita kosong. suruh jemaah baca pada hari Jumaat yang mulia, waktu Fardu Jumaat, masa khutbah, ketika ibadat pulak tu! Salah siapa sekarang. Sudah pasti salah Melayu Islam yang sokong Kerajaan Pakatan. Terimalah hukumannya nanti.

4.  Pas suka mengkafirkan UMNO, pasal berkawan dengan MCA cina, MIC hindu. Tapi sekarang PAS lebih kafir kerana kawan DAP cina totok, kaudu, kominis, tak ada perasaan lansung dan yang lekehnya undi KEADILAN, ada hindu Hindrap ada cina ada keling, campur melayu yang buta akidah Islamnya.

5.  Mempertikaikan Agama Islam, ALLAH di permain-mainkan, PAS boleh pulak bersatu, berkawan? Siapa Lebih Kafir. Pastinya pengikut PAS, PIS, PUS.( Parti Ajaran Sesat/, Penting Individu Sahaja/ Parti Untung Sendiri ) dan PKR. (Parti Kelentong / Kencing Rakyat ). DAP lagi, (Dari Awal Penyangak ). Perosak negara, bangsa dan perosak Agama.

6.  Tolak hudud kafir. Tapi PAS dah 23 tahun memerintah Kelantan, PAS tak laksanakan hukum HUDUD pun. Alasannya kerajaan pusat tak setuju. Tapi Kerajaan pusat ajak berunding, Mursyidul PAS kata tak layak. Jadi sampai hari ini, semua orang PAS masih kafir juga. Yang Jelas, kalau di laksanakan hukum Hudud, nanti tangan HJ. Nik Aziz, Mat Sabu, Hadi Awang, Khalid Ibrahim dan Azizan MB Kedah tu yang kena potong, sebab mereka-mereka inilah pencuri, penyangak, jual tanah rakyat, Tanah kerajaan, tanah masjid, tanah surau, jual pasir, Duit Tabung Memali yang berjuta-juta habis mereka TIBAI. Duit karung kutipan apabila berceramah atau berkempen tak sampai kemana, belum sempat dikira lagi dah dicekup je! Ajak orang minum, enjoy tak kira hukum.

7.  Orang Melayu Islam, Taksub kepada parti, lurus bendul, membabi buta, percaya pemimpin, ikut membangkang nak gila. Salah orang lain nampak, salah sendiri tak dirasai. Kafirkan orang mudah je, tetapi sendiri lebih kafir tak sedar diri. Kena tipu pemimpin PAS, ketua PAS, Mursyidul PAS cakap semua percaya, akur dan telan bulat-bulat. UMNO tak ada pun Mursyidul, boleh ramai yang suka. Dalam UMNO ada ramai ahli Agama lagi, Penasihat Agama, Guru Agama, para alim, para ulamak, ustaz dan wakil PAS yang berkawan dengan orang UMNO pun ramai, semua percaya, UMNO Islam juga. Ustaz PAS, kalau mengajar, kuliah, ceramah bebas dalam masjid dok kutuk orang, sebagai mata pencarian, cari makan, minta derma itu, derma ini, bagi makan anak bini. Halal ke!. UMNO pun ada ustaz, tetapi tak le teruk sangat.

8.  Orang PAS sendiri tak suka, Anwar Ibrahim. Buktinya, orang PAS keluar Stadium, apabila Anwar masuk memberi ucapan di stadium Merdeka dalam REFOMASI baru-baru ni. PAS kena percaya. Hadi Awang boleh jadi PM. Tapi dia sendiri tak Konfiden. Pasal gagal memerintah Terengganu. Cakap Inggeris pun tak reti. Nanti DSAI kang menang. Mudahlah mereka tukar Negara jadi Republikan, tak ada Agong, tak ada Sultan, Perdana Menteri boleh orang Kafir. Pasal/akibat Melayu sudah tidak dapat undi mejoriti lagi.

9.  Ahli pembangkang daripada PAS, DAP, ADIL dah ramai yang keluar parti mereka. Pemimpin mereka, orang kanan, bijak pandai, semua dah keluar. Chandra Muzaffar, Zulkifli Nordin, Nalla Karupan, Marina, Nizam, Roslan Kasim, Cikgu Zainun / C.N.Al-Afghani, Lee Lam Thye, Nakaie semua cabut. Sama macam Hassan Ali, Hasan Basri, Nasharuddin Mat Isa dan semua ahli-ahli bawahan keluar mengutuk sesama sendiri. Pijak gambar pemimpin PAKATAN RAKYAT, apa sudah jadi? Segala Pendedahan, penyelewengan dalam PAS, ADIL, DAP semua sudah dibuktikan.

10.  Percaya kepada ”amanat Hadi Awang”, Keyakinan kepada Nik Aziz. Ikrar, sumpah setia kepada Parti PAS, bahawasanya hanya PAS itu Islam. Ketua cakap kena patuh, setuju, percaya, gempur, tolak BARISAN, hapuskan kerajaan, Polis anjing kerajaan, SPR penipu, BPR tak guna. Semuanya ikut cakap pemimpin. Pemimpin yang jamin Syurga. Sedangkan Nabi Muhamad nak tolong pakciknya ke Syurga, Allah tidak perkenankan, sebab Syirik, Munafik, fasik, Murtad, Kafir, Cakap Bohong, cakap besar, suka melenting, Penipu, tak ada ilmu, sombong, riak, ujub, takabbur dan irihati, (pilih salah satu) boleh ke!.
 
11.  Dijamin ke Syurga Allah mesti ada sifat suci, bersih, hormat-menghormati, Amalan baik, Ibadah baik. Doa anak baik. Sedekah jariah banyak. Hafiz al-Quran. Sahid dan berjuang kerana menegakkan kebenaran Islam. Bukan ikut PAS aje. Orang di Negara lain tak kenal PAS, ramai masuk Syurga pasal berjuang kerana Islam bukan kerana PAS.

12.  UMNO kan lebih memperjuangkan Islam. Pemerintahan, pentadbiran Islam, adil, saksama, berkebajikan, Ekonomi Islam, hukuman sama rata, menegakkan Syiar Islam, Kadaulatan Islam, Sekolah, Universiti Islam, Sistem Pondok, Sekolah Agama. Ada Sijil Pembelajaran, pendidikan, ilmu, pengetahuan dan pembangunan Islam, Berzakat, bersedekah, Sistem Muamalat, Munakahat, memperjuangkan bangsa dan Negara, menjaga maruah bangsa. Semua itu cara dan kehendak Islam. Semua orang suka. Tak masalah.
 
13.  Kalau pemerintahan sekarang tidak baik, tak kan PM Malaysia kita dikehendaki hadir ke mesyuarat tergempar OIC di Arab. Mendapat banyak jemputan di serata dunia, Sambutan besar-besaran di Gaza. Diberi penghormatan Menjelaskan Ekonomi Dunia, di Swistzerland. Membela Islam di Bosnea, Afrika selatan, Pelastin, Memperjuangkan Moro Islam di Pilipina dan kemungkinan penyatuan warga Patani di selatan Thai, mengikut sumber terkini, kerana semua mahu Malaysia juga yang mendamaikan mereka.
 
14.  Wahai rakyat Malaysia, sesungguhnya perjuangan BARISAN NASIONAL itu adalah perjuangan bersama bangsa Melayu. UMNO mendahului parti komponan yang lain. Sesungguhnya Islam itu Agama Resmi Malaysia. Agama lain kita hormati. Tercapainya perpaduan itulah dasar toleransi kita, yang diakui di mata dunia. Bukanya macam PAKATAN RAKYAT, Anwar Ibrahim kata semua agama sama, Perdana Menteri tak semestinya orang Melayu. Ketua agama Agong, Sultan tak perlu. Nanti negara senang dijajah kembali. Itu pasal Karpal Singh dan Mat Sabu yang pernah salahkan Anwar dulu dalam kerajaan, hari ini jadi kawan rapat, Adakah ini politik? Yang Islam dan yang jadi peguam semua boleh ingkar dan cakap bohong. Sungguh menjijikkan.

15.  Kesimpulannya, rakyat kena sokong dan undi sebagai komponan berjaya, kita kena undi BARISAN atas dasar bersatu. Walau pun kena undi bangsa lain cuma mewakili komponen BARISAN, UMNO tetap juara, menerajui bangsa lain, kita kena sokong kerana yang memerintah masih Melayu UMNO, Perdana Menteri Melayu UMNO, Agong Melayu. Kalau PAKATAN RAKYAT tak mampu, ikutlah, unilah BARISAN NASIONAL yang 100% memperjuangkan Islam dan perpaduan rakyat seluruhnya. 1 Malaysia, 1 Bangsa Malaysia. Bersatu kita teguh, Bercerai kita roboh. Yang baik dari Allah.


- Daeng Selili
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top