Nuffnang

Bongkar!!!! PSY Terima Ancaman Ketika Di Malaysia


Perai: Kawalan ketat dan langkah keselamatan terpaksa diambil polis selepas menerima maklumat mengenai ancaman terhadap bintang popular Korea Selatan, Psy yang dikenali di seluruh dunia dengan lagunya, Oppa Gangnam Style ketika kunjungannya ke negeri ini pada Isnin dan Selasa lalu.




Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi dalam satu kenyataan yang dihantar menerusi e-mel mengesahkan ada menerima maklumat mengenai ancaman terhadap penyanyi itu.


Menurutnya, kawalan ketat dan nasihat keselamatan juga diberikan kepada Psy ketika penyanyi itu mengadakan persembahan di Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia anjuran Barisan Nasional (BN) di padang Kolej Han Chiang, Georgetown pada Ahad lalu.


Katanya, polis turut mengatur kepulangan penyanyi terbabit tanpa diketahui umum pada keesokan harinya.


Abdul Rahim berkata demikian ketika mengulas penjelasan Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow yang mendakwa terdapat satu ancaman terhadap nyawa Psy yang menjadi punca Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diminta meninggalkan pentas lebih awal selepas acara menggaul yee sang di majlis rumah terbuka itu.



Teng menjelaskan kejadian itu ketika menghadiri Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Gerakan di Jelutong, di sini, semalam.


Kata beliau, pihaknya dimaklumkan oleh polis bahawa mereka menerima maklumat terdapat cubaan ancaman terhadap Psy dan itulah sebabnya mengapa orang ramai ditempatkan agak jauh dari pentas.

- My Metro

BB : Adakah Malaysia Bakal Menjadi Negara Pengganas???

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top