Nuffnang

TAK LAKU DAN HAMPIR MUFLIS : Soo Wincci Dakwa Najib Penyebabnya?


Akibat kegagalannya mendapatkan tajaan mengadakan konsert Inwinccible yang berlangsung pada 31 Oktober tahun lalu, kini Soo Wincci terpaksa menanggung hutang sehingga nyaris diiystiharkan muflis.

Memetik laporan sebuah portal, penyanyi berusia 30 tahun itu berkata, bagaimanapun dia gembira kerana rakan-rakannya membantu meminjamkan wang bagi mengurangkan bebanannya melangsaikan hutang tersebut.

Jelas pelantun lagu Terus Teranglah ini, konsertnya itu tidak disiaftkan gagal kerana dia telah berjaya memberi persembahan terbaik kepada penonton. Namun Wincci mengakui ia gagal daripada segi kewangan.

“Jujurnya saya hampir muflis kerana hutang yang ditanggung. Mujurlah rakan-rakan membantu meminjamkan wang bagi menyelesaikan hutang itu,” katanya

Terdahulu, Wincci nekad meneruskan konsertnya pada 31 Oktober 2015 dengan melaburkan RM500,000 selepas beberapa penaja menarik diri gara-gara desakannya agar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan.



Ekoran itu, Wincci tidak dapat melaburkan wangnya untuk membuat promosi konsert berkenaan sehinggakan tiket persembahan tidak mendapat sambutan.

Sementara itu Wincci memberitahu tidak pernah menyesal dengan tindakan meneruskan konsert tersebut kerana ada kelebihan lain apabila dia lebih dikenali sehingga ke luar negara.

Selain itu, dia diundang membuat rakaman persembahan di Beijing, China untuk saluran CCTV bersempena sambutan Tahun Baru Cina pada 8 Februari depan. Persembahannya itu akan ditayangkan di lapan buah negara pada sambutan Tahun Baru Cina termasuklah di saluran Astro.

Di samping itu, Wincci turut sibuk mengendalikan syarikat pengurusan artis miliknya iaitu Beyond Artist di mana dia akan membawa penyanyi-penyanyi naungannya mengembangkan bakat seni di Taiwan.

Hmm....entah apa yang dibuatnya di Taiwan kita pun tak tahu. Takut aktiviti sebagai penyanyi ni hanya untuk mengaburi mata dan pandangan awam sahaja. Iye lakan, bekas ratu cantik pula tu..... hubungan dia dengan pelakon si Iqram Dinzly tu macam mana pula?

Kepada Soo Wincci, sudah-sudahlah "dipergunakan" pihak tertentu semata-mata untuk menjatuhkan Najib. Lihatlah apa yang berlaku ke atas diri anda, selain kawan-kawan, ada tak pemimpin pembangkang yang datang membantu anda semasa dalam kesukaran?

Nasib baiklah penulis bukan Najib, kalau tidak jangan haraplah Soo Wincci mendapat "kebebasan" dan "kesenangan" yang beliau nikmati ketika ini.
Share this article

3 Komen:

  1. SooWincci lelong puki dia RM500,000 sudah tentu ada pembida2 towkey dapigs yang sanggup bayar lebih dari tu.
    Setakat 500,000 tu main celah gigi je bagi apek2 dapigs nih.
    Mungkin Puki soowincci dah turun sikit harga sebab apek2 tak suka puki soowincci dah longgar kot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalu hang lelaki...makna nya buntot hang dah longgar dah...HAHAHA....kena taruh dgn Ahmad Maslan dan Najib...HAHAHA...

      Padam
  2. Sabar....bila komen jangan guna ayat yng memalukan..kita bangsa melayu tinggi adab sopan.. ISLAM juga mengajar kita beradab ketika berbicara...cina amoi ni...mmg dia ni sokong Dap so biarlah.. Dia pun kafir mana tahu halal haram..eloklah kau duduk taiwan kurang lg sorang penyokong cina tongsan

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top