Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

JAHANAM : Guan Eng Bakal Jadikan Penang Singapura Kedua?


1MDB korang bising, yang ini kenapa langsung tidak korang pertikaikan? Adakah korang semua merelakan usaha Guan Eng Dapigs menjual aset dan tanah di Penang kepada Singapura sepertimama pendedahan oleh Lim Sian See hari ini.

“Pada bulan Mei 2015 kerajaan Pulau Pinang menjual 100% 20 ekar tanah bernilai RM30 juta kepada Jabil Circuit Singapore Pte Ltd di mana syarikat induknya berpusat di Amerika Syarikat

“Dan pada Julai 2015 Kerajaan Pulau Pinang diberitakan memberikan hakmilik 49% dari sekeping tanah seluas 6.8 ekar kepunyaan kerajaan yang bernilai RM11.3 bilion kepada GLC Singapura Temasik dan EDIS,”dedahnya dalam Facebook hari ini.


Penulis turut melampirkan tiga pautan artikel berkaitan dengan perkara tersebut.

http://www.edis.sg/news-article-5.html
http://www.thesundaily.my/news/1506276
http://www.thesundaily.my/news/1418320

Lim Sian See membuat pendedahan itu sebagai menjawab kritikan daripada tiga pimpinan pembangkang, Rafizi Ramli (PKR) Tony Pua dan Liew Chin Tong (kedua-duanya dari DAP) yang mendakwa ‘aset negara telah terjual apabila 1MDB menjual 24% daripada projek Bandar Malaysia kepada syarikat dari China.

Sedangkan, projek Bandar Malaysia itu masih lagi dimiliki oleh warga Malaysia sebanyak 76% di mana kerajaan pusat dan negeri menguasai 57%.


Bidasnya, berbanding dengan projek Bandar Malaysia bagaimana pula dengan langkah Kerajaan Pulau Pinang yang kehilangan 100% dan 49% hak pemilihan kepada Singapura.

“Kedua projek (di atas) di mana 100% dan 49% kini dipunyai syarikat Singapura tidak dilabelkan sebagai “jual negara” sebaliknya pelaburan asing luar negara?

“Dan entah bagaimana, 24% daripada Bandar Malaysia yang dijual kepada sebuah syarikat China dianggap sebagai ‘jual negara’ dan bukan pula pelaburan asing dari luar negara ?

“Aku tak paham,”katanya.

Tambahnya lagi, proses penjualan Bandar Malaysia dilakukan secara telus iaitu melalui tender terbuka antarabangsa yang diuruskan oleh syarikat pihak ketiga.

“Adakah Pulau Pinang menjual kedua-dua bidang tanah melalui tender terbuka juga? Tidak kelihatan seperti itu,” katanya lagi - SUMBER

Nasiblah rakyat Penang.... lama-kelamaan anda akan merempat terus di negeri sendiri atau paling tidak terpaksa "berhijrah" ke negeri jiran. DAP dan PAP sama saja caranya..... fikir-fikirkanlah selagi anda masih sempat melakukan perubahan....
Share this article

5 Komen:

  1. Ya Allah....Sultan Kedah...Najib tolong buat sesuatu sebelum penang jadi pulau batu putih...terlepas kat tangan kita Cina Dap ni..sial babi...Sprm.tolonglah pantau guang Eng duit dia dapt berapa maduk kocek...bofoh sangat Sprm ni...dah terang lg bersuluh...nak tunggu apa lg siasatlah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berita yg di propa dek puak2 UMNO utk menaruh kebencian rakyat terutama rakyat Penang yg terang2 tak akan terjadi tapi yg UMNO dah sahih gadai tanah2 kat China tuk melangsaikan utang 1MDB tak pulak kau puak haprak mintak tlg Sultan atau Agung.

      Padam
    2. Bodoh betul kau 9:59. Apa yg UMNO buat semua betul, sampai gadai Malaysia kpd China pun betul. Esok UMNO lacurkan emak adik kakak kau tuk langsaikan utang 1MDB pun betul.

      Padam
    3. Anon 12:ptg kat atas ni peminat anal ke? apa yg tak terjadi? dah jadi pun. apa dibuat DAP semuanya OK. Esok DAP lacurkan emak,adik kakak kau tuk projek 'pelaburan' pun betul!

      Padam
  2. ini adalah taktik lama timbulkan sesuatu isu agar isu dapigs ini dpt di senyapkan.. biar rakyat marah kat umno dlm masa yg sama blhlah pukimak ni buat segala kejahatan..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top