Nuffnang

APA NAK JADI : Najib Tak Ditimpa Bala Di Mekah, Netizen Anggap Tuhan Berat Sebelah


Astaghfirullah al azim....sampai ke tahap ini mereka mencela dan mencabar kekuasaan Allah. Apa nak jadi la wahai keyboard-keyboard warrior sekelian. Kalau lah benar anda membenci Najib Razak, tetapi janganlah sampai mempersoalkan ketentuan Illahi.

Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak yang kini sedang menunaikan Umrah di Mekah telah menimbulkan rasa tak puas hati dikalangan keyboard warrior yang berkiblatkan pembangkang.

Rombongan Perdana Menteri yang disambut meriah oleh Gabenor Jeddah Putera Mish’al Abd Majid serta Duta Besar Malaysia ke Arab Saudi Zainol Rahim Zainuddin, menyebabkan penyokong-penyokong pembangkang di Malaysia kepanasan.

Didalam satu laman sembang yang sememangnya diketahui sebagai lubuk kepada gerombolan macai pembangkang, seorang individu didalam lama tersebut menganggap Tuhan mengamalkan sikap ‘double standart’ kerana membiarkan Najib.

Sambil menganggap bahawa Perdana Menteri mempunyai banyak dosa, individu berkenaan juga mempertikaikan Tuhan yang tidak menurunkan bala kepada Najib.


Perbuatan keyboard warrior yang berlagak hebat seolah-olah hanya dia yang betul ketika dihadapan komputer, jelas menunjukkan bahawa dia sebenarnya sedang mengalami krisis mental yang kronik.

Jika individu berkenaan merupakan seorang Islam, perbuatannya mempertikaikan kerja-kerja Tuhan adalah tergolong dalam perbuatan ‘Syirik Akbar’.., iaitu syirik yang tidak boleh diampunkan. Kita sebagai manusia tak seharusnya mempertikaikan apa juga kekuasaan Tuhan.

Inilah perangai keyboard warrior yang semakin bebal serta tolol ketika ketika melayari internet. Sifat jahil murakkab yang ditunjukkan sangat memalukan malah menjatuhkan maruah diri sendiri sebagai seorang manusia yang waras.

Sebenarnya, mendoakan keburukan kepada orang lain adalah bertentangan dengan akhlak dan amalan yang dituntut oleh Islam iaitu berlawanan dengan saranan Islam iaitu sentiasa mendoakan kebaikan buat orang lain. Tak kira la sama ada orang itu berbuat kebaikan mahupun kejahatan buat kita, maka kita dianjurkan untuk sentiasa mendoakan kebaikan buat beliau. Paling tidak, doakan semoga beliau dikurniakan hidayah dan berubah menjadi baik.

Namun begitu, Allah s.w.t. memberikan pengecualian bagi orang2 yang teraniaya atau merasakan teraniaya, untuk mendoakan keburukan buat seseorang yang menganiaya beliau. Ini berdasarkan dalil daripada al-Quran :

“Allah tidak suka kepada perkataan-perkataan buruk yang dikatakan dengan berterus-terang (untuk mendedahkan kejahatan orang lain), kecuali oleh orang yang teraniaya. Dan ingatlah Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.” (an-Nisaa’: 148)

Namun begitu, pengecualian ini hanya tertakluk kepada orang yang teraniaya itu sahaja, dan bukannya kaki tumpang semangkuk (yang tolong sama mengutuk dan memaki, sedangkan mereka tidak berkaitan dengan isu tersebut). Ini kerana, ada kemungkinan seseorang itu berasa teraniaya, sedangkan hakikatnya adalah sebaliknya.. Sedangkan seseorang yang merasakan teraniaya itu mungkin tersilap, apatah lagi orang2 yang tak berkaitan.. tumpang semangkuk atas perkara yg silap dan khilaf.

Sungguhpun ianya dibenarkan (bagi yg teraniaya), namun bersabar itu sudah tentu lebih utama.. Bak kata seorang tokoh sufi :

“Jadilah seperti pohon yang berbuah lebat, dibaling dengan batu, tetapi dibalas dengan buah yang manis“.



Semoga DS Najib terus diberi kekuatan dan hidayah Allah SWT untuk terus memimpin Malaysia ke arah kejayaan dan kecemerlangan. Insya Allah.
Share this article

13 Komen:

  1. HAHAHA...............MACAI,MACAI.
    Ada-ada je korang cari peluang nak UPKAN Najis busuk ni.
    Korang tahu tak, komen yang ko dengan bangga printscrin tu
    dicilok from FORUM CARI di Bod CI. Foromer yang buat posting
    tu adalah MACAI NAJIB. Tunggang terbalik dia mempertahankan
    Najis busuk ni, last-lastnya korang viralkan posting scarcism
    dia kat KAMI. Sekarang dia dah takut - terus buang semua posting.
    Nampaknya geng cai sudah kehilangan seorang penyokong setia.
    Apa pun kami tetap sokong dia - siap bukak benang khas untuk
    kemaruk yang panggilan mesranya ialah bangkem di bod Currant Issue,
    CARI FORUM. Tak caya korang masuklah situ sekarang. Dah 20 pages
    orang duduk mengutuk korang yang suka sangat cilok sana, cilok sini
    nak mempertahankan siNAJIS BUSUK ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lol. pray4bangkem. cuma ahli forum cari yg knal bangkem.

      Padam
    2. #pray4bangKem

      Padam
  2. Anon 10:02 pg

    Good job! Blogger butt-lickers nih on a payroll, so has to be seen doing his part, otherwise the size of the cheque will shrink!

    Jangan sombong sangat BB-buttlickers, AI Sungai Buloh pun gi umrah, jatuh gak walau putar sekelian alam!

    Its a matter of time your paymaster would be sailing in the 'Kapal-Batu' because layar dah kembang, sauh dah di labuh......

    BalasPadam
  3. Inilah perangai keyboard warrior yang semakin bebal serta tolol ketika ketika melayari internet. Sifat jahil murakkab yang ditunjukkan sangat memalukan malah menjatuhkan maruah diri sendiri sebagai seorang manusia yang waras.

    Tu petikan dari ayat-ayat korang sendiri
    Kami kat Forum Cari tahu bangKem ni menyebelahi siapa
    BangKem ni penyokong tegar Najib
    nak sensasi pun siasat dulu
    nak naik kan ranking blog pun siasat dulu






    BalasPadam
  4. Seronok nyer baca komen2 anjing peliharaan dapigs di atas....bahagia hidup dorang jadi hanjing kapiaq. Sedap sangat ke bak kut teh tuh?
    Pru14 nanti meleleh air liur anjing2 nī tengok tuan2 kapiaq depa yang anti Islam tumbang....

    BalasPadam
  5. Secara direct anjing2 dapigs dah membuktikan mereka ni memang kuat troll forum2 dan menghasut. Siap boleh 'kenal' identiti masing2.
    Teruskan...jalankan tugas! Tak fitnah,tak hasut nanti tak dapat upah!

    BalasPadam
  6. Mentaliti pembangkang di Malaysia taraf longkang. Bangkang..bangkang..bangkang..

    BalasPadam
  7. Manusia berjiwa lalat...yang busuk juga yang dicari.

    BalasPadam
  8. Adehhhhhhhhhhhhhhh.........bengapnya.
    Balik-balik ulang-ulang - fitnah, anjing DAPigs.
    Langsung tak faham apa topik perbincangan.
    I rest my case.
    Lantaklah ko labuuuuuuu...nak terjun-terjunlah.
    Ada aku kisah.

    OK geng..tak payah masuk blog ni lagi.
    Buang karan.
    Kesian bangkem - kena lanjan MACAI sendiri.
    Ipray4ubangkem.


    BalasPadam
  9. Bodoh tukang celup cerita ni dari Forum Cari Bod Semasa.... Bangkem tu geng najib... konon nak buat sarcasm mengutuk pembangkang... malangnya penyokong najib yg lain bodoh pi highlight komen sarcasm dia yg kononnya menyatakan isi hati penyokong pembangkang.... bodoh betul penyokong penyokong najib ni... geng sendiri pun tak kenal...tu yg kena tipu dgn najib penyonglap 2.6 billion tu

    BalasPadam
  10. Ini blog penyokong pemimpin Islam Umno...kalau tak sokong kan elok jgn baca terus blog ni...kan...buat apa kamu ni suka cari salah orang lebih2 lg pemimpin Islam yng berkiblatkan Kaabah..melainkan kamu ni nama je manusia dilahirkan kafir....so...sila main jauh2 dan sekiranya kamu ni manusia dilahirkan Islam tidak takut kah kamu pada azab siksa Allah bagi orang yang suka menfitnah dan mengadu domba...ingatlah kalau esok malaikat maut menjemput kamu..bagaimana..sempat kamu yng memburukkan pemimpin Islam kamu itu untu meminta maaf...fikirlah

    BalasPadam
  11. sebijik mcm pemimpin poojaan mrk - Tokong Batu.

    dah kantoi tuduh org lain buat, itu aje yg tau buat ...
    bangang punye anjing lgbt dapigs.
    tau lah keturunan kau tengah ditayangkan dipanggung.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top