Nuffnang

MEMALUKAN!!! Rakyat Malaysia Menjatuhkan Maruah Sendiri Di Bumi Australia

Rafiz menunjukkan jari tengah yang langsung tidak melambangkan ciri-ciri "islam". Memalukan!

Banggakah kita dengan perlakuan sebegini? Dimanakah adab serta maruah kita sebagai rakyat Malaysia yang cintakan negara? Hanya dengan cerita fitnah dan tohmahan bersandarkan bukti yang direka-reka, pemuda Melayu ini memalukan diri sendiri, bangsa Melayu dan rakyat Malaysia.

Imej protes yang menggambarkan wajah Perdana Menteri Datuk Seri Naijb Razak sebagai badut kini dibawa taman tema di Gold Coast, Australia.

Imej berkenaan dibawa oleh seorang rakyat Malaysia yang menetap di negara itu semasa bergambar dengan watak-watak wira dan maskot di taman tema itu.

Abd Rafiz Abd Malek dari Sungai Petani, Kedah memuat-naikkan siri gambar-gambar itu di Facebook dengan hashtag #? Kitasemuapenghasut? dengan imej 'badut Najib'.



Kumpulan pertama gambar berkenaan dirakamkan di taman tema Sea World di Gold Coast Australia di mana 'badut Najib' dipaparkan bersama makhluk laut dan penghibur taman tema, termasuk sotong.

Kumpulan kedua gambar pula menunjukkan imej 'badut Najib' bersama watak penjahat komik, wira serta watak kartun di Warner Bros Movie World.


Ketika dihubungi, Abd Rafiz yang bekerja di ladang memetik buah-buahan dan memerah susu lembu, berkata beliau berkongsi gambar-gambar 'badut Najib' sebagai bantahan terhadap apa yang beliau lihat sebagai rasuah besar di negara ini.

"Saya kongsi #kamisemuapenghasut kerana saya amat kecewa dengan Najib. Kerana dirinya, Malaysia hari ini berada dalam keadaan musnah, dan negara (kini) tidak mempunyai kebebasan untuk meluahkan perasaan,” katanya. (SUMBER)

Apa yang dikesalkan, tindakan-tindakan sebegini tidak dapat ditangani baik dari perundangan mahupun penguatkuasaan. Seandainya tiada sebarang perubahan dalam sistem perundangan kita atau pun dunia, nescaya sesuatu yang lebih buruk akan berlaku. Inilah bahana "dunia tanpa sempadan".

Mungkin dia lupa pepatah lama; hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri......
Share this article

6 Komen:

  1. Kebebasan apa lagi yang dia nak? Untuk bebas jadi gay dan kahwin dengan boyfriend dia????
    Kalau lembu yang diperah susu tu bagi satu penendang kat kepala berok ni biarkan otak dia bersambung sikit kan bagus!

    BalasPadam
  2. Rakyat Malaysia yang menetap di luar negara, terutamanya yang 'liberal' dan POOR UPBRINGING dan kecewa dan gagal dalam kehidupan dan mudah terpengaruh memang dah lama dah dihasut oleh dapigs melalui social media dan cinapek2 lain yang 'oversea' supaya membenci kerajaan UMNO.
    Melayu bosoh macam ni memang rendah daya pemikiran.

    BalasPadam
  3. Wah...hebat takat kerja buruh kat..ladang di Australia dah ada sijil untuk menghina pemimpin negara kita....so nampak sangat dia ni dah tak sayang kan Malaysia...apalagi imigresen...lunyai kan je pasport dia agar dia jadi warga tak bernegara....biar dia mati..di negara orang.silap2 ditanam kat kubur kristian.tak pun dibaham dek buaya...baru padan muka senang2 nak hina seorang pemimpin...

    BalasPadam
  4. ingatkan jadi ceo ke kat ostolia. rupanya bangla dari malaysia. kak kah kah......

    BalasPadam
  5. Bangla di Australia mencari rezeki halal lebih mulia dari makan hasil samunan rakyat di Malaysia.

    BalasPadam
  6. Mulia sangat ke.kalau perintah Allah dalam Quran pun di bakul sampahkan..dalam Quran taat pada Allah.Rasul dan pemimpin..so..mulia tang mana tu...dan makan hasil samunan rakyat malaysia...siapakah itu...siapa kah yang telah disamun..berapa banyakkah telah disamun...saya rakyat malaysia..tak rasa pulak disamun..sebab..1 mdb tu asalnya cuma sejuta dilaburkan..then dah jadi bilion..tapi masalahnya duit tu bukan duit saya dan tak ada kena mengena dgn saya...tu duit kerajaan so suka hatilah mereka nak buat apa...so kalau sesapa yang rasa telah disamun dahvreport polis tak...jangan cakap je..tu fitnah namanya

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top