Nuffnang

WAJIB BACA : Melayu Jangan Nyanyuk Dan Jadi Nyamuk!!!


Assalamualaikum WBT

SIRI 1 : MELAYU JANGAN NYANYUK DAN JANGAN JADI NYAMUK.

01. Ramai Yg Telah Mengeluarkan Kenyataan Terhadap Pendirian Tun Dr M Yg Menyokong Gerakan Pembangkang Utk Menggesa Agar YAB Dato Seri Najib Tun Razak Meletakkan Jawatan Sebagai PM Malaysia.

02. Saya Terpanggil Utk Mengulangi 5 Soalan Saya Terhadap Tan Sri Sanusi Joned Yg Mengepalai Pasukan Think Tank Tun Dr M Beberapa Ketika Dahulu.

03. Sebelum Itu Biar Kita Singkap Perbedaan Sikap Negarawan Berbanding Politik Pitisan.

A. Tun Musa Hitam Yg Menjadi Seteru Kpd Tun Dr M TIDAK Bersekongkol Walau Sekali Apabila Membuat Kenyataan Menentang Tun Dr M, Malah Beliau Kekal Mencipta Kejayaan Dgn World Islamic Economic Forum & Yayasan Tun Musa Hitam TANPA Menghentam Mana Mana PM Selepas Tun Dr M & Masih Kekal Dalam UMNO.

Tun Musa Hitam Kekal Menabur Bakti Walaupun Beliau Tiada Jawatan Dalam Kabinet.

B. Tengku Razaliegh Hamzah, Seteru Tradisi Tun Dr M Yg Bertelagah Apabila Tun Dr M Menipu Undi, Menubuhkan Parti Melayu S46 Dan TIDAK BERSEKONGKOL Dgn Parti Anti Melayu DAP. Dan Akhirnya Beliau Terus Kekal Menjadi Ahli Parlimen Gua Musang Dlm Tiket BN Kemudian S46 Dan Kini UMNO BN Kembali. 

Banyak Kejayaan Yg Beliau Cipta Walaupun Beliau Tiada Jawatan Dlm Kabinet.

C. Tun Abdullah Di Asak Secara Drastik, Terbuka Dan Dgn Di Aibkan Juga Tidak Beralih Kiblat Dari Perjuangan Melayu. Beliau Setia Kekal Dlm UMNO Dan TIDAK PERNAH SEKALI Bersekongkol Dgn Pembangkang Atau Pun Melangkaui Proses Demokrasi Berpelembagaan Menghentam Kepimpinan Selepas Beliau. 

Tun Abdullah Juga Tidak Menyerang Balas Tun Dr M. Tun Abdullah Kekal Menabur Jasa Bersama Yayasan Tun Abdullah Dan Masih Setia Menghormati Jemputan Kerajaan Walaupun Beliau Tiada Jawatan Dlm Kabinet.

Dengan Membuat Perbandingan Di Atas, Khalayak Boleh Menilai Sifat Murni Mereka Yg Di Gelar Negarawan.

04. Umum Tahu Bahawa Utk Menyingkirkan Mereka Yg Anti Tun Dr M, Maka Beliau Bersama SU Agung UMNO Telah Berjaya Menggunakan Kuasa Dgn Mengharamkan UMNO.

Maka Parti Keramat Ini Menjadi PERTUBUHAN HARAM. Serupa Dgn Kongsi Gelap Milik Musuh Melayu.

Tidakkah Pernah Beliau Merasa Terkilan Dgn Segala Usaha Jerit Payah Tan Sri Pendeta Zaaba, Dato Onn Jaafar Dan Sultan Sir Ibrahim Dari Johor Yg Menubuhkan UMNO Dgn Di Haramkan Begitu Sahaja?

Kerana Beliau Tidak Melalui Semua Itu, Beliau Tidak Menghargai Imej Dan Kedudukan Nama UMNO Utk Terus Di Luhurkan.

Dgn Pengharaman UMNO Maka UMNO Baru Di Tubuhkan. Dan UMNO Baru Ini Penciptanya Ialah Tun Dr M. Maka Segala Musuh Seterunya Tidak Di Benarkan Menyertai UMNO.

Kerana Itu, Dengan Kecewa Akibat Permohonan Gang 11 Yg Di Tuduh Petualang Telah Di Halang Utk Menubuhkan UMNO Malaysia, Maka Ku Li Menubuhkan Semangat 46.

05. Kerana Merasakan Dia Telah Mencipta Sejarah Baru, Maka Pelbagai Ideas Dan Undang2 Di Tukar Ganti Bagi Menunjukkan Bahawa Dia Lebih Hebat Dari Dato Onn Jaafar, Malah Lebih Hebat Dari Al Marhum Tunku Abdul Rahman PM Kita Yg Pertama Meninggal Dlm Keadaan Beliau Keluar Dari UMNO Akibat Gara Gara Tun Dr M.

A L   F A T I H A H Buat Al Marhum Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj

Mungkin Sudah Suratan, Pemimpin Besar Kedah Akan Meninggalkan UMNO Dlm Sejarah Melayu Moden.

05. Rentetan Merasakan Dirinya Kuat Dan Berpengaruh Selepas Menyahkeluarkan Mereka Yg Menentang Beliau, Maka Dia Mula Menggubal Undang2 Utk Menyekat Kuasa Raja Raja Melayu.

Dan Allah SWT Maha Kaya Dan Adil, Pada 2016 Anak Tun Mahathir Pula Di NyahKeluar Dari Menjadi MB Kedah Kesan Dari Keputusan Penasihat Majlis Di Raja Kedah.

06. Semua Mereka Yg Bergelar Negarawan Setia Dan Kekal Bersama UMNO. Masih Terus Menabur Jasa Dan TIDAK MENCAMPURI URUSAN YAB PM Yg Baru KECUALI Tun Dr M.


Ini Kerana Apabila Beliau Berjaya Menyingkirkan Tun Abdullah, Beliau Menjangkakan Bahawa Mana Mana PM Yg Baru Akan Gerun Gentar Dgn Kuasa Dan Pengaruh Beliau Yg Boleh Menyingkirkan Mana Mana Seteru Beliau.

Tun Dr M Hanya Berani Di Kalangan Melayu Sesama UMNO Namun Kecut Kpd DAP. Sejarah Membuktikan Beliau Acap Kali Membuat Kempen Dan Ucapan Di Atas Pentas Pembangkang Apabila Beliau Tiada Jawatan Dlm Kabinet.

07. Sewajarnya Dgn Network, Pengalaman Dan Ilmu Yg Ada Pada Beliau, Tun Dr M Sepatutnya Meneruskan Agenda Keamanan Dari Yayasan Kepimpinan Perdana. KERANA Tun Dr M Berpeluang Menjadi Org Melayu Pertama Di Nobatkan Anugerah NOBEL Keamanan Dunia.

Namun Apa Yg Beliau Buat?

Beliau Cuba Mendakwa Bekas Presiden G.W. Bush Dlm Tribunal War Yg Di RekaCipta Oleh Gang Gang Beliau. Apa Kesudahannya?

08. Setelah Gagal, Beliau Mula Menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim. Beliau Seakan Akan Ketagih Mencari Sparring Partners Apabila Tiada Jawatan Strategik Seperti Menteri Di Dalam Kabinet.

Setelah DS Anwar Di Penjarakan Kerana Kes Liwat, Demi Melepaskan Gian, Dato Seri Najib Di Jadikan Sparring Partner Terbaru Beliau.

09. Pembangkang TIDAK ADA MENCIPTA Walau Satu Products Atau Services Yg Boleh Di Rasai Oleh SELURUH RAKYAT Malaysia. Semua Dasar Dan Sistem Yg Ada, Adalah Ciptaan Dari Dasar UMNO-BN. 

Maka, Kerana Gagal Mencipta Sebarang Kejayan Melainkan Politik, Maka Peluang Paling Mudah Ialah Dgn Membangkang.

Kita Masih Mempunyai Pelbagai Peluang Dan Ruang Untuk Mencipta Kejayaan Buat Orang Melayu Dan Malaysia.

Tiada Pelan Dasar Ekonomi Keadilan Buat Bumiputera Yg Menjadi Majority Rakyat Malaysia Yg Di Laksanakan Oleh PKR.

Juga Tiada Pelan Ekonomi Demokratik Buat Bumiputera Yg Menjadi Kaum Majority Di Malaysia Oleh DAP.

Yg Ada Dasar Pro Majority Cina Yg Menjadi Majority Di Penang.

Kenapa Mahu Memarahi Meraka Yg Merancang Dan Melaksanakan Pelbagai Pelan?

Kenapa Tidak Marah Kpd Pembangkang Yg TIDAK PERNAH BUAT PELAN ATAU MELAKSANKANNYA?

Saya Percaya Ramai Yg Mengkagumi Tun Dr M Merasa Kecewa Dgn Pendirian Beliau Yg Bersekongkol Dgn Pembangkang Yg Tidak Menghormati Negara Malaysia Yg Berpelembagaan & UMNO Yg Juga Berpelrmbagaan.

Sedarlah Org Yg Tidak Menghormati Sistem Demokrasi Di Malaysia Akan Menggunakan Saluran Yg Tak Beradab Dgm Demonstrasi Di Jalanan Seperti BERSIH. Dan Percayalah Bahawa Kewarasan Tun Dr M Juga Hilang Apabila Beliau Meyertai BERSIH Tahun Lalu.

Kita Masih Mempunyai Ruang Dan Peluang Utk Melakukan Pelbagai Kemajuan Dan Pembaharuan Dari Melalak Bersama Pembangkang Dgn Politik Murahan Guling Guling Atas Jalan.

Bersambung......

Share this article

7 Komen:

  1. Ginilah, bubarkan Parlimen dan adakan PRU14
    untuk buktikan DEKLARASI RAKYAT datang dari
    orang tua nyanyok yang nak gadai negara.

    Yang akan mengundi tu rakyat.
    Biar mereka bebas pilih - untung sabut timbul.
    untung batu tenggelam.
    Jangan pitnah-pitnah, buktikan anda betul.

    ADA BERANI..............??????

    BalasPadam
  2. Ayuh bangasaku melayu janganlah kita menjadi nyanyuk atau nyamuk marilah kita menjadi lanun kerana menjadi lanun akan membuat kita dijulang sepanjang masa.

    BalasPadam
  3. Brader. Ini Persoalan Najib. Bukan Parti UMNO. Najib telah salah gunakan kuasa SEKARANG. Ini bukan isu semalam atau puluhan tahun lepas. Yang menderita di bawah Najib adalah Rakyat Sekarang ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba jelaskan apa yg rakyat derita skrg ni?

      Padam
    2. Assalam Bro,Tun M bergabung dengan pembangkang nak singkirkan Najib sebab Najib telah menjadi liabiliti kepada kerajaan BN.Jika Najib masih lagi PM,ini akan menjadi peluru paling besar untuk pembangkang menang di dalam PRU 14.Sebelum ini berlaku,Tun M merasakan Najib perlu diturunkan agar segala kerosakan yang diberlaku dapat diperbetulkan sebelum PRU 14.

      Padam
  4. Ya..ke?kamu boleh meramal masa hadapan ke ...wah hebat...nak mengambil kuasa Allah ke kamu?menang kalah Pru 14 ...bukan kerana Najib ok..tapi kerana itulah Qada dan Qadar Allah...Insya Allah...dengannpetunjuk dari Allah dengan terbarainya muka muka pemimpin Umno yang tamak kuasa ini..Bn dan umno akan menang besar.,,ingatlah generasi sekarang bukan generasi bodoh malah mereka akan membaca blog blog tak kira dari pro and kontra dan mereka akan perhatikan mana yang betul mana yang salah mana yang tipu mana yang betul...sebab Islam dah diterap dalam jiwa mereka.melainkan kalau mereka tu kafir..baik macam mana pemerintah akan mereka sokong pemimpin mata sepet merka jugak

    BalasPadam
  5. ha ha padan muka sepet jangan ingat hempa bolih jadi pm sorrylah,jangan dok berangan mampus nanti kami melayu kerjakan orang melayu sabar ada hadnya,Datuk Seri Najib lebih baik dari mamak kutty 22 tahun perintah.kami rasa lebih selesa suruh mamak kutty tu duduk diam dia dah nyanyuk,hujumg2 usia baca Quran dan Istighafar banyak2 bukan dok hasut dengki pada orang lain.Ada faham.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top