Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

INI BARU BETUL : Laporan Polis Buat Rafizi - Tabung Haji


Cukup - cukup la Rafizi. Tunjukkan bukti mana bank yang memberi pinjaman kepada THHE dan pinjaman tersebut dijamin Tabung Haji. 

Akibat suka sangat memfitnah kali ni kan dah kantoi dan boleh dikenakan tindakan dalam Seksyen 124L kerana cuba mensabotaj sistem kewangan negara, Tabung Haji dan pemegang akaun mereka. Hang ni Rafizi memang tak guna.

Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini sekali lagi menafikan tuduhan TH memberi jaminan korporat (corporate guarantee) kepada syarikat bersekutunya, TH Heavy Engineering Berhad (THHE).

TH meminta Ahli Parlimen Pandan untuk menamakan bank yang memberikan pinjaman kepada THHE dengan surat jaminan korporat TH seperti yang didakwa.

TH amat kesal dengan penyebaran dokumen-dokumen melalui laman sosial secara rambang dan tuduhan tidak berasas serta berunsur fitnah. Dakwaan tersebut memberi impak negatif kepada TH dan akan menjejaskan kepentingan para pendepositnya.

Oleh yang demikian, TH telah membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Pandan berkaitan dakwaan-dakwaan dan dokumen-dokumen yang telah disebarkan oleh beliau.

Langkah ini diambil oleh TH bagi menjaga kepentingan para pendeposit dan reputasi TH sebagai sebuah Institusi Islam di Malaysia. TH akan bekerjasama dengan pihak berkuasa bagi menjalankan siasatan secepat mungkin. 

Bahagian Hal Ehwal Awam Dan Komunikasi Korporat
LEMBAGA TABUNG HAJI
Share this article

3 Komen:

  1. InsyaAllah...tak lama lagi terdiam mulut ular sawa pondan ni...kes Bafia pun belum selesai cari masalah pulak dengan Th...tak pe.rapizi ni ingat dia tu kebal konon ahli parlimen...lah katakan...so jangan nanti dia cakap gurau je kali ni bukan bergurau memang betul2 dia buat fitnah

    BalasPadam
  2. ala fitnah la dulu kalau kalah saman minta maaf je la apa susah.. yg penting dia tetap menang pilihanraya sbb rakyat suka yg mcm tu.. kaki fitnah kaki burit kaki buntut diangkat jd pemimpin.. itulah tahap pemimpin rakyat msia skrg ni..

    BalasPadam
  3. kalau tak fitnah mana nak glamer...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top