Nuffnang

WOW!!! Hanya Makan Depan Webcam, Remaja Kaut RM6,399 Sehari


Seorang remaja lelaki mempunyai pekerjaan yang lumayan di mana dia hanya makan di depan komputernya sambil ditonton oleh orang ramai secara online.

Dengan kerjanya ini, dia mampun meraih pendapatan sehingga £1,000 (RM6,399) setiap hari.

Remaja berkenaan, Kim Sung Jin, 14, akan menikmati makan malam seperti pizza, ayam goreng dan masakan Cina di depan komputer di dalam sebuah bilik kecil di kediamannya yang terletak di selatan Seoul dan ditonton oleh ribuan peminatnya.

Dia bukan sahaja makan, malah berkomunikasi dengan ribuan orang melalui siaran video langsung yang disiarkan di Afreeca TV.

Sun Jing yang lebih dikenali dengan nama Patoo di dalam web tersebut mendapat tontonan ramai dan biasanya akan dibayar £1,000 (RM6,399) untuk setiap episod.

Pekerjaan ini telah dilakukannya sejak berumur 11 tahun di mana pada mulanya dia makan secara online sebagai satu cara untuk mencari teman untuk menemaninya makan kerana ibu bapanya tinggal berjauhan dengannya.

"Saya tinggal bersama datuk dan nenek yang biasanya akan makan malam awal menyebabkan saya sering keseorangan untuk makan,' katanya.

Tambahnya lagi, rancangan itu juga menyebabkan dia dikenali ramai.

"Ramai menyapa ketika bertemu di luar,' katanya dipetik Dailymail.

Di Korea Selatan, aplikasi video online Afreeca TV mempunyai lebih 8 juta pelayar setiap bulan dan menjadi sebahagian kepada kehidupan sosial kepada remaja.

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top