Nuffnang

Peguam Bangkit Cabar Majlis Peguam Hari Ini #BMP231

Dalam 14,902 orang ahli Badan Peguam Malaysia, adalah juga seorang peguam bernama Khairul Azam (Buzze Azam) yang ada telor nak jentik telor Majlis Peguam cawangan DAP.





Sebelum ini sebanyak 20 NGO bertindak menyokong Khairul Azam (Buzze Azam) dalam usahanya memperbetulkan kembali Majlis Peguam yang didominasi oleh puak-puak Sosialis didikan DAP.

Melalui KEMPEN BMP231 (Bersihkan Majlis Peguam - Hapuskan Hipokrasi Kembalikan Intergriti) yang diterajui oleh KERIS (Kelab Warisan Malaysia) mengakui betapa perlunya MAJLIS PEGUAM dikembalikan semula ke pangkal jalan. 

Tindakan 20 buah ngo menyokong usaha Khairul Azam (Buzze Azam) bukan bersifat kepartian, bukan berniat jahat tapi untuk menyedarkan semua orang awam bahawa Majlis Peguam sudah lama bias dan sudah terkeluar dari landasan asal penubuhannya di bawah Akta Profesion Guaman 1974.

Ceritanya bermula dari EGM Majlis Peguam adakan untuk menyokong Tindakan Ganas BERSIH 3.0. Semasa menghadiri EGM tersebut, Khairul Azam (Buzze Azam) mendapati terlalu banyak penyelewengan berlaku. Di mana orang luar pun boleh masuk ke dalam EGM tersebut dan mengundi. 

Baca lagi tuntutan  Khairul Azam di SEMAREMAS
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top