Nuffnang

NIK AZIZ - Karpal Singh Tak Tahu Apa Pasal PAS

KOTA BHARU - "Karpal (Singh) bukan orang Pas... yang buat keputusan Majlis Syura Pas. Itu dia (Karpal) punya pasal," kata Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika ditanya mengenai kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang menyanggah kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung isu kalimah ALLAH.

Media semalam melaporkan Karpal menyanggah kenyataan Abdul Hadi yang menyifatkan isu kalimah ALLAH selesai dan keputusan Majlis Syura Ulama Pas diterima baik orang bukan Islam termasuk pemimpin DAP.

Menurut Karpal, kenyataan itu jelas tidak benar kerana DAP tetap berpegang teguh dengan pendirian yang telah diambil pakatan pembangkang pada awal bulan lalu yang mahu penggunaan kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam dibenarkan.

Malah beliau juga mengulangi desakan yang dibuat sebelum ini iaitu mahu Majlis Syura Ulama Pas mengkaji semula pendirian mereka terhadap isu berkenaan.

Ditanya mengenai perkara itu semalam, Nik Abdul Aziz berkata, Karpal tidak tahu apa berlaku dalam Pas.

"Tiada orang (luar) yang tahu mengenai Pas, begitu juga DAP. Tidak ada orang tahu masalah DAP melainkan orang DAP," katanya.

Sementara itu, Nik Aziz menyifatkan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa seperti seseorang yang sudah diceraikan, jadi apa juga kenyataannya tidak harus diberikan perhatian.

“Itu dia (Nasharudin) punya pasal. Ikut kata dialah. Bila orang kena cerai, dia akan menangis atau apa, itu dia punya pasal,” katanya.

Mursyidul Am Pas itu berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan Nasharudin yang disiarkan media kelmarin mendakwa penggugurannya daripada Majlis Syura Ulama parti itu ada kaitan dengan dendam - Sinar Harian
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top