Nuffnang

Gempar!!! Lajim Penyebab 14 Wanita PKR "Berehat"???

Sumber yang dipetik dari Putra Merdeka amat menarik!! Masakan tidak, tiba-tiba sahaja 14 wanita PKR mengambil keputusan untuk "BEREHAT". Berehat??? Berehat ketika bahang PRU 13 semakin terasa. Apa yang berlaku sebenarnya? Apa kaitan Lajim Ukim dengan 14 wanita ini. Apa pula perkaitan dengan 14 kerusi Parlimen yang digembar-gembur bakal dimenangi PR di Sabah?



Lajim sudah kepanasan..! Sejak hilang jawatan dalam MT dan Timbalan Menteri Lajim lebih banyak duduk dari berdiri, Lajim lebih banyak menyalam dari di salam, Lajim hilang status VIP, Lajim makin ketepi..!

Mulanya Lajim berkira Anwar bakal dijerat dan dikerat, rupa rupanya Lajim yang hilang pangkat dan hilang hormat, Lajim hilang yang di kendong yang dikejar pulak tak dapat, Lajim sudah macam merempat, harga diri dah lama pudar dan pucat..!

Kini Lajim bergaduh pulak dengan Honky Tong Lee @ Yong Teck Lee serta Bumburing dalam soal pembahagian kerusi, tiba tiba datang pulak cerita ini...



Masalah pembangkang di Sabah menjadi semakin parah dengan perletakkan jawatan 14 orang Wanita PKR, diketuai oleh Naib Ketua Wanita Negeri Winnie Juani semalam menjelang PIlihan Raya 2013.

Juani yang berumur 52 tahun memberitahu The Malaysian Insiderbeliau dan rakan-rakannya telah membuat keputusan untuk keluar parti kerana mereka merasakan “perlu berehat”, menafikan khabar angin ini berlaku disebabkan rundingan kerusi diantara Pakatan Rakyat (PR) dan sekutu baru mereka di Sabah 
Angkatan Perubahan Sabah (APS) dan Pertubuhan Pakatan Perubahan Sabah (PPPS).

Juani juga mengakui tindakan tersebut mungkin akan merangsang dakwaan beliau dan rakan-rakannya telah dibeli oleh pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN), tetapi mengatakan beliau menolak untuk melayan dakwaan itu.

“Tidak ada sebab untuk keluar,” katanya ketika dihubungi di sini. “Kami hanya mahu berehat buat masa ini.”

Huh!!! Lagi mau "cover" bah???? Masakan pokok bergoyang kalau tiada angin? Apa pun, BB tetap yakin Sabah tetap menjadi kubu kuat Barisan Nasional pada PRU 13 nanti.

Boleh bah kalau kauuuu....
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top