Nuffnang

INI SUDAH LEBIH!!! DAP Cabar Melayu Ulang 13 Mei!!! @PDRMsia



Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini, telah mengarahkan anggotanya menyiasat kenyataan berbaur perkauman yang telah dikeluarkan oleh Timbalan Ketua Menteri II, P.Ramasamy pada Julai tahun lalu.


Ahli Parlimen Prai itu, dalam kenyataannya mengatakan beliau sudah bersedia mencetuskan tregedi 13 Mei.

"Kembali pada hari ini. Kerana Saya Sudah lama bersedia. MIC, Gerakan dan MCA mungkin takut. Jika anda mahukan 13 Mei. Anda bawa ia sekarang," kata Ramasamy.

Ramasamy mengeluarkan kenyataan yang biadap ini selepas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah memberi nasihat agar rakyat di negara ini bersatu padu supaya perpaduan kaum dapat dijaga dan dapat mengelak peristiwa hitam berlaku kembali.

"Insiden pergaduhan mungkin boleh berulang sekiranya perpaduan antara kaum tidak dijaga. Rakyat Malaysia secara umumnya tidak mahu melihat berulangnya maut pertempuran antara etnik," kata Muhyiddin dalam kenyataannya.

Ekoran kenyataan Muhyiddin itu, Ramasamy tanpa berfikir panjang terus mencabar seluruh orang Melayu untuk ulangi peristiwa 13 Mei 1969 ini.

"Biar saya katakan sekiranya kamu (Muhyiddin) bersama orang Melayu di Malaysia mahu kembali insiden 13 Mei, bawalah ia sekarang kepada DAP, kesemua kaum cina juga tidak takut, Jangan cakap sahaja tetapi tidak berani berperang," tegas Ramasamy.

Ramasamy harus ingat asal-usul keturunan beliau yang datang hanya menumpang disini. Jangan mencabar kedaulatan orang Melayu di negara ini dan bukan sifat kaum Melayu mahu menyelesaikan satu permasalahan dengan pertumpahan darah.

Diharap pihak polis segera menyelesaikan siasatan ini kerana orang seperti ini bakal menghancurkan perpaduan kaum di negara ini.-Alip Danial/Utaranews.com-
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top