Nuffnang

KISAH BENAR : Anggota ISIS Wanita Malaysia Kongsi Pengalaman Di Media!!!



Seorang wanita Malaysia menerusi blognya 'Diari seorang Muhajirah' mendakwa ke Syria untuk menyertai Isis dalam usaha menyokong perjuangan mereka. – Gambar fail Reuters, 18 September, 2014.

"Shams", seorang anggota Negara Islam Iraq dan Syria (Isis) yang mengaku sebagai seorang doktor berusia 26 tahun dari Malaysia, menceritakan pengalamannya tinggal di negara yang dilanda perang saudara, Syria melalui media sosial.


Gambar Hiasan


Postingnya dalam blog beliau, "Diari seorang Muhajirah" menceritakan aktiviti beliau di Syria, termasuk perkahwinannya dengan seorang rakan anggota Isis selepas dia menjejakkan kaki di negara ini pada bulan Februari, dan juga rawatan perubatan yang beliau berikan kepada penduduk di sana.

"Selepas dua bulan di Shaam (Syria), akhirnya saya berfikir tentang berkahwin kerana kehidupan tanpa mahram (suami) adalah agak sukar dan ia boleh menyebabkan fitnah."Apabila saya memberitahu perkara ini kepada salah seorang rakan terbaik saya, beliau adalah orang paling gembira kerana saya tidak pernah berminat untuk kahwin sebelum ini," tulis Shams.

Cerita beliau tersebar di media sosial hari ini di laman web pertama yang BuzzFeed. Akaun Facebook beliau di bawah nama "Diari seorang Muhajirah" yang nampaknya bermula kurang daripada 24 jam lalu.

Katanya, dia bersetuju berkahwin dengan seorang lelaki yang tidak pernah ditemui - iaitu rakan kepada suami rakan beliau - dan beliau berkahwin pada hari pertama bertentang mata dengan lelaki itu.

"Dia memandang saya, mata kami bertentangan antara satu sama lain. Jantung saya berdebar lebih cepat daripada kelajuan cahaya," tulisnya.

"Dia tersenyum. Dan bertanya soalan yang saya tidak akan lupa sepanjang hidup.

"Bolehkah kita berkahwin hari ini? Selepas Asar?"

"Jauh di dalam hati saya menjerit, 'tidakkkk'. Tetapi saya tidak tahu mengapa saya menjawab 'Ya'."

Anekdot tersebut berselang-seli dengan minat memperjuangkan Negara Islam (IS) dengan fakta mengenai perkahwinan dalam IS. "Shams" juga memberikan peringatan kepada wanita untuk menyertai IS kerana Allah dan bukan untuk perkahwinan.

Menurut Shams, anggota IS diberi rumah percuma di Syria dan mereka tidak perlu membayar bil elektrik dan air. Barangan runcit bulanan juga disediakan kepada semua, dan juga elaun bulanan bagi pasangan suami isteri dan anak-anak.

Beliau juga cuba menjawab serangan media terhadap pejuang IS, dan menyifatkan kebanyakan daripada mereka "seperti kita."

"Orang-orang ini, kebanyakannya berumur dalam 20an dan belum berkahwin. Kebanyakan mereka adalah seperti kita, mereka pernah tinggal di masa jahiliah dan menyebabkan mereka bosan dengan kehidupan dunia ini dan mahukan perubahan.

"Orang-orang ini, mereka bukannya dari latar belakang buta huruf. Ramai daripada mereka datang daripada keluarga yang kaya dan hidup seperti seorang raja/putera berdasarkan dari mana mereka datang."

Menurut akaun Twitter dan akaun ask.fm beliau, yang kedua-duanya dipadamkan, Shams berasal dari Malaysia dan berumur 26 tahun ketika pergi ke Syria pada bulan Februari. – 18 September, 2014.


** Usaha untuk membuka link atau laman yang dinyatakan tidak berjaya dan cerita ini tidak dapat dipastikan kebenarannya.

Share this article

5 Komen:

  1. nikah mutaah lah tuh. jahanam orang melayu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jahnam apa..sedap lah tu..sebab dia nak cari big strong and friendly..macam moto Standchard...melayu apa ada...

      Padam
  2. Mereka ini bodoh sombong jahil dan tak tahu menilai walaupun diberi akal untuk menilai. Tahu kah bahawa ISL adalah ciptaan Amerika dan sekutunya Arab Saudi? Kalifah Al Baghdadi itu asalnya orang Yahudi yg rapat dengan Senator Mc Cain dan latih oleh CIA. Hancur Melayu....cepat sangat percaya dgn orang orang kononya Arab.

    BalasPadam
  3. Nikah mutaah orang shiah yg buat. Ini sunni, maknsnya kawin daim dan lepas puas nafsu jantan tu terus talak tiga.

    BalasPadam
  4. Elok juga tu...galak kan anak2 muda melayu pergi....cari jati diri/maruah...keling mencelakakn melayu...apa melayu buat? dayus!!!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top