Nuffnang

PANASSS!!!! JAWA DIHINA - MP LANGKAWI TERPAKSA MOHON MAAF!!!



Memalukan!!! Seorang MP boleh keluarkan kenyataan terbuka macam ni. Tak kira la dari UMNO atau mana-mana Parti sekalipun. Ia tetap tidak boleh diterima.

"Ingat jawa hebat sangat ka...kalau hebat mengapa datang merempat kat sini. Balik jawa laa."



"Saya akan pertahankan kenyataan saya, saya, meluat nak muntah lihat jawa di msia"

"Ini tanah melayu bukan tanah jawa"

Mohon respon dan komen dari Naib Presiden UMNO Terkanan merangkap Menteri Dalam Negeri dan juga Ahli Parlimen Bagan Datoh, YB Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi mengenai kata-kata amat biadap yang boleh ditakrifkan sebagai kesalahan di bawah Akta Hasutan 1948 ini?????

Mula-mula hina Jawa datang merempat dan mau diperhambat .. Lepas itu akan mempertahankan kenyataan biadapnya itu sampai tengok muka orang jawa sampai nak muntah sebab terlampau meluat dengan orang-orang jawa.

Inilah kualiti yang ada pada tubuh badan seorang ahli parlimen dari Langkawi ini .. Bukan kali pertama berkata sombong, angkuh dan bongkak .. Ianya sudah semacam sebati dengan dirinya.

Mau tunggu apa respon dari pemimpin-pemimpin UMNO yang berketurunan Jawa mengenai kenyataan kurang ajar amat paling ini.

Negara kita tidak perlukan pemimpin seperti Ahli Parlimen Langkawi merangkap Ketua UMNO Bahagian Langkawi ini yang juga Pengerusi KTMB .. biadap, kurang ajar, berlagak sombong, angkuh dan besar kepala.

Pemimpin macam inilah yang sepatutnya diperhambat keluar dari jawatan-jawatan yang sedang disandangnya kini.


Share this article

3 Komen:

  1. hahahaha...tau takut. kata nak pertahankan kenyataan 'nak muntah tengok jawa kt negara ini'? yb cenggini adalah yang bodoh, yang bebal dan yang biol. kalau hanya marah kepada 1 jawa, kenapa tonjolkan dalam fb yang boleh dibaca oleh berjuta melayu jawa dan melayu lain? bukankah ini dengan niat agar jawa-jawa lain juga terasa dan marah? bukankah niat asal yb nak bagi jawa-jawa rakyat malaysia marah sebagai membalas dendam kepada 1 jawa yang yb maksudkan? apa jenis mentaliti yb kalau begini cara bertindak. emosi, pendendam tapi bodoh. yb dipilih oleh rakyat menjadi yb bukan hanya untuk melayu-melayu sahaja, tetapi juga untuk melayu-jawa, melayu-banjar, melayu-kampar, melayu-minang serta cina, india dan lain2. kenapa mesti keluar perkataan 'meluat' dan 'nak muntah' kepada semua melayu-jawa sedangkan yb hanya marah kepada 1 jawa yang yb maksudkan. mohon yb, saya tak akan terima langsung permohonan maaf kalaupun yb cuba berkias kononnya ayah yb berdarah jawa. kalau yb berani dan bertahan 'untuk menjual', saya sendiri, tanpa mengajakpun sesiapa yang berdarah jawa malaysia untuk 'membeli barang' jualan yb. oh ya, sebelum yb menghalau balik semua jawa-jawa malaysia balik ke tanah jawa melalui pernyataan "ini tanah melayu, bukan tanah jawa" elok halau juga ayah yb balik ke tanah jawa.

    BalasPadam
  2. kerana pulut santan binasa
    Kerana mulut badan binasa
    Otak dilutut reputasi tercela
    Hati berlumut ibarat dinila

    BalasPadam
  3. apasal pulak bila ada jawa, banjar, kampar yb sebut dipecah-pecahkan? asal keturunan melayu memang begitu, ada kumpulan2 kecil. sejak dari dulu begitu dan melayu tetap kuat!!! yb saja cari alasan, dan itulah alasan yang logik kot. dah la, bagitau sahaja yb memang tak dapat kawal perasaan, hilang pertimbangan akal dan memang yb jenis panas baran. sebut sahaja yang benar dan mintak maaf, susah sangat ke? cari alasan2 bodoh begitu mudah sangat kantoinya yb. ni zaman milenium yb, bukan zaman pakai papan batu lagi........

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top