Nuffnang

DIBURU!!!! Pemuda Bertatoo Ayat Suci Demi Ilmu Kebal!!!





Masih ingat dengan pemuda ini? Heboh di media sosial gambarnya yang mempunyai tulisan seperti tatoo menggunakan ayat-ayat suci. Perkembangan ini membuatkan pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan menyiasat penyebaran gambar seorang individu yang mencacah kalimah suci Islam di badannya seperti yang tersebar luas di Facebook.


Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata, Jakim akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk mengesan individu tersebut.

"Kita telah menerima laporan dan telah meminta pegawai pejabat agama untuk memeriksa perkara tersebut. Buat masa ini kita belum tahu siapa individu tersebut," katanya kepada pemberita selepas majlis 'Salam Mesra Salam FM' di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas mengenai gambar seorang lelaki berumur lingkungan 30-an dengan tatu pada badannya seperti di dahi, leher dan tangan yang tertera kalimah 'Bismillah', 'Allah' dan lain-lain lagi.

"Perbuatan lelaki itu adalah haram dan mencemarkan kesucian kalimah tersebut, walaupun kalimah itu merupakan sesuatu yang mulia.

"Perbuatan itu tidak kena tempat. Jika mahu menyanjung al-Quran, boleh dibuat dengan cara lain seperti menghafaz 30 juzuk al-Quran," kata Othman sambil meminta individu terbabit agar bertaubat. - BERNAMA
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top