Nuffnang

AMEKKAU!!! PENJARA SETAHUN BUAT ADAM ADLI!!!



Hah nak sangat kan? Amekkau!!!! Sebelum ni Sahabat baik pejuang taik kucing Safwan Anang dah kena, kini giliran bangkai hidup perosak anak muda Adam Adli.

Hebat dan popular, lawan tetap lawan.. sekarang ke penjara. Apa hasil yang boleh didapati dari kerja yang sia-sia itu?

Puak pembangkang di Dewan Cina bersorak bertepuk tangan masa ceramah dulu, tapi Kerajaan Pusat tetap takkan tumbang. Umpama anjing menyalak bukit, yang seronok puak DAP dan PKR, yang kena tangkap dia seorang saja.. Mana Anwar, Guan Eng, pemimpin Pakatan yang lain masa hukuman dijatuhkan?


Jangan main-main dengan Akta Hasutan 1948. Ramai yang dah kena.. percayalah, ramai yang dah kena...

Adam Adli dihukum penjara 12 bulan oleh Mahkamah Seksyen kerana didapati bersalah mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan pada Mei tahun lalu. 

Dia didakwa memberi ucapan dalam ceramah dengan menyebut kata-kata menghasut bagi membangkitkan rakyat negara ini supaya mengubah kerajaan yang telah tertubuh mengikut undang-undang, dengan cara tidak sah.


Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di Jalan Maharajalela, Dang Wangi di sini antara 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei 2013.
Share this article

1 Komen:

  1. ..lepas setahun nanti..dah keluar...lg berlagak la dia...mesti pukul canang kaw2 la..hebatnya dia sampai masuk penjara...lokap dah rasa..penjara dh rasa...
    ...org jiwa muda kan suka bangga riak benda2 mcm ni..mcm hebat...mcm kagum sgt...

    tu belum lg bila kuar nanti...kata mcm2 hal dlm penjara...layanan tak perikemanusiaan la...makanan mcm sampah ke...huh...

    hukum lupus warganegara lg bagus...jdkan penduduk tetap aje ke...mcm org cina kat brunei tu...

    -smh-

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top