Nuffnang

DIHINA, DIKEJI, DIMAKI KERANA MENJAGA KEAMANAN NEGARA!! KALAU KORANG POLIS APA KORANG AKAN BUAT??





Malam tadi bertempat di Balai Polis Jinjang, Sentul lebih kurang 18 orang penyokong pembangkang yang berkumpul dihadapan balai dengan membuat bermacam-macam provokasi telah ditahan oleh pihak polis kerana cuba merusuh dengan mengepung balai polis berkenaan. Pihak FRU terpaksa dipanggil untuk mengawal keadaan bagi menghalang balai polis itu diserang.

18 orang yang ditahan terdiri daripada 14 lelaki Cina, 2 wanita Melayu dan 2 wanita Cina. Mereka kononnya mahu menuntut keadilan bagi Adam Adli 'jambu Anwar' yang ditahan atas akta hasutan. Lebih kurang 3 hari sudah mereka berkumpul di hadapan balai sambil memegang lilin ala-ala kristian. Mereka kelaparan, kepenatan sedangkan didalam lokap Adam Adli sedang seronok bersantai sambil berbaring.

Untunglah mereka-mereka yang sedang berkumpul ni, tak perlu kerja sebab masing-masing dah jadi taukeh, tak payah kerja pun dah boleh hidup senang. Untuk mengisi masa lapang maka berhimpunlah mereka untuk melakukan perkara yang sia-sia dengan menuntut keadilan kononnya untuk Adam Adli. Tak fahamlah aku apa yang dibanggakan dengan budak nama Adam ni. Kalau kata pejuang, apa yang diperjuangkannya?

Minta maaf cakaplah ye. Korang memang bodoh sebab berhimpun menuntut benda yang telah nyata. Negara ni kan punyai undang-undang yang telah digunakan sejak lama dulu. Kenapa time Anwar jadi TPM dulu korang tak melalak apabila Anwar mengarahkan polis menahan barisan pemimpin PAS dibawah akta ISA? Kenapa baru sekarang nak bising-bising macam Anwar ni datang dari perut mak korang.

Pilihanraya dah lepas. Sekarang masa untuk buat kerja bukan lagi berpolitik bodoh seperti Adam Adli ni. Buat apa nak gulingkan kerajaan melalui jalanan? Nak jadi macam Arab Spring? Yang rugi peniaga Cina juga kalau ada yang bisnes kacau. Ke orang Cina ni tak marah kalau tiba-tiba kedai mereka terbakar?

Masing-masing dah besar. Bolehlah kiranya berfikir dengan lebih waras dan matang.

Share this article

22 Komen:

  1. polis pun janganlah dok tadah muka kena maki hamun..gunakan kuasa yang ada..tangkap je..simulut celaka tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ckap ikut suka ko je..ingt kuasa polis tu boleh suka2 ke tangkap org..polis guna pkataan selembutnya untuk leraikan benda ngarut ni..polis kasar sikit je dah masuk paper

      Padam
    2. Nak lawan cakap tak guna.Nak tangkap tak boleh ia pumpuan.nanti macam2 fitnah timbul.Jadi buat pekak je le.

      Padam
  2. Apa-apa pun kita tetap akan sokong polis. Depa ingat 100% peratus rakyat sokong perjuangan dia org ke? Jgn sampai rakyat lain yg diam akan bangun menentang perjuangan korang habis-habisan. Terlampau taksub kepada politik ni lah jadinya. Macam le takde kerja yg lebih berfaeadah yg nak dibuat.

    BalasPadam
  3. Mereka boleh di tahan, kerana memaki hamun pegawai kerajaan.. Kesalahan yang lazim ditangkap.. apahal polis..jangan takut la...kita kan LAW ENFOCEMENT PERSONEL.

    BalasPadam
  4. Betul tak faham, org yg berkampung tu tak paya keje ke..untung r ade sponsor. ..

    BalasPadam
  5. tangkap je barua2 ni .. jgn bg muka lg

    BalasPadam
  6. Tak pa..nanti dia mati kena langar gan lori kepala putus badan bersepai orang yang dia maki hamun tu lah yang akan kutip satu persatu ceebisan badan dia di jalan raya nanti

    BalasPadam
  7. Apa lagi cina mahu? .. kat atas tu lah jawapannya.. nak buat demo..merusuh kat jalan, maki hamun polis lepas tu nak masuk dalam.. diaorang dah nak, bagi sajalah.. kita ada undang2..korang nak guna undang2 rimba mana ni?.. jng takut tengok israel...singapore.. diaorang tegakkan/kuatkuasakan undang2 ..peduli orang luar.. yang penting negara kita aman..kita tidak mahu rakyat yang melanggar undang2 dan menyusahkan kehidupan rakyat teramai... tabik polis..100% menyokong tindakan polis!

    BalasPadam
  8. Luar ni beruk2 tu boleh la dyeorg maki hamun polis dh kne tangkap rse la pkulan,penerajang polis untuk korg.
    ak tau sbb ak ank bekas DSP.Ak pnh dduk atas balai polis.
    dulu nk naek rumh ak msti nmpk lokap peealah

    BalasPadam
  9. Negara dah aman. Sistem Malaysia Raja Berlembagaan yang di amalkan. Dunia kini tanpa sempada. Apa yang di cari dan di kejarkan ? Setiap perbuatan ada balasan maka jangan lah manusia manusia terlampau taksub dan mendengar lalu bertindak mengikut perasaan. Tiada yang untung malah kerugian serta kesusahan yang menimpa. Maki memaki bukan perbuatan manusia yang waras atau berpendidikan.Janganlah sampai yang di kejar tak dapat yang terkandung terciciran. Kalau penghimpun penghimpun handalan nak jadi Hang Tuah atau Hang Jebat bukan lah di jalanan. Gunakan otak yang di kurnia dan bertindak secara proffesional. Kalau pihak berkuasa mengambil tindakan nanti tuan tuan dan puan puan ysng senang kerana makan ditanggung berak mencangkung. Anak dan isteri di rumah....? Mahu kan macam syria atau libya.Renungkanlah diri masing masing. Jangan merunding jari pada orang.

    BalasPadam
  10. Sikap mcm ni(kurang ajar dn biadap) mmang biasa ada pd masyarakat kita terutama bg yang merasa macam diorang dh bagus(biasa la bg yg kononnya ada 'back up' kuat)...ntah apa yg dibenci...xtau la tp bila didalam kesusahan tau pulak dtg minta tolong.....xtau malu...itu lah sebahgian dr masya. kita.Bg anggota beruniform...klau blh sabar...sabarlah.....banyak doa2 yg blh diguna agar mereka yg suka menzalim,menganiaya orang ni..dtg melutut balik....gunakanlah...xsalahpun.Tp jgn pula terkejut andai suatu ktika nnti...ada bara2 api yg trpendam ni meletup....haa nasib hangpalah(mereka2 yg xsopan ni)...kata org x semua org awam ni mcm diorang tu DAN x semua juga anggota beruniform ni penyabar orgnya....Kata org tua sy...klau org tolak kmu,kmu undurlah man.....tp klau dibelakang kmu ada dinding dan kmu ditolak juga....kmu tendang dia tp tndang biar smpai.............

    BalasPadam
  11. KAMU SEMUA INI BODOH KE..TAK TAHU LAW KE...BUKAN SENANG NAK TANGKAP ORG MACAM ITU AJE...U INGAT INI U PUNYA BAPAK PUNYA UNDANG2 KE. YALAH KALAU BN BOLEH BUAT SEMUA JENIS KERJA KUTUK, HASUT,,BOLEH TUTUP MATA..APA PUNYA LAW YANG BERAT SEBELAH. U TAK TAHU FIKIRKE...KAMU INI TIDAK PEMIKIRAN LATERAL KE...HANG TAHU APA ITU PEMIKIRAN LATERAL. OHHH ORG BODOH MACAM KAMU...NAK BAGI SEMUA JENIS PEMIKIRAN I RASA KAMU SEMUA KENA DATANG DARI TADIKA LE...BENGONG

    BalasPadam
  12. diam laaa menyalak apesal...dh kene tangkap pn...padan muka...maasa depan mcm mana laa..huhu

    BalasPadam
  13. Kalau ada amruah letak ajwatan. pertahankan moral dan integriti diri

    BalasPadam
  14. Saya cadangkan agar identiti pelampau yg merusuh dgn polis didedahkan nama dan alamatnya. Lepas tu kita pergi berkumpul dirumah mereka pula. Atau kita berkumpul didalam pejabat kerja mereka. Agar merwka tahu betapa azab dan seksanya polis pertahankan kemarahan.

    BalasPadam
  15. Lambat lagi ke anwar jagi pm ...

    Dah lama aku dok perasap kote aku ni , nak juga rasa lubang jubur nuar, tak kan dia je merasainya

    Nuar dah tua ...
    Dia akan mendapat gangguan kesihatan, agaknya apa jenis penyakit nuar sebelum ajalnya.


    Penyakit gila babi.... penyakit keturunan brother anuar b ibrahim

    BalasPadam
  16. INILAH KAEDAH SETERUSNYA UNTUK ORANG RAMAI TERUS BENCI DAN TAK PERCAYAKAN POLIS. TUGAS POLIS MENJAGA KESELAMATAN KITA.
    KALAU POLIS PUN MERKEA TUDUH ITU INI. APA JADI KALAU PERSKITARAN KITA HURU HARA. PUUAK YANG DEMO NI TAK AKAN PUAS . MAKA PERSITIWA SERANGAN BALAI POLIS KEPONG ALKAN BERMULA. DAN KITA DAH TAHU FAHAMAN DIORANG NI.BUKAN NAK MEMBANTU KERAJAAN TAPI NAK HANCURKAN KERAJAAN.
    MASALAH NYA ADA ORANG MELAYU YANG IKUT RENTAK MEREKA.
    MEREKA NAK HANCURKAN PERPADUAN YANG SEDIA ADA. KONSEP PECAH DAN PERINTAH. MEREKA AKAN PERCAYA APA YANG MEREKA NAK PERCAYA WALAUPUN TAK BENAR.
    MELAYU PERLU CEPAT SEDAR, ADA 4 TAHUN LAGI UNTUK MELAYU BERSATU, MEREKA DAH PUN BERSATU.

    BalasPadam
  17. mudah pihak PDRM nak dapat PAHALA....
    Banyak BERSABAR ye dengan kerenah BERUK-BERUK yang tak bertamadun itu.....

    Beruk tu apa dapat......bagi je SAMAN /REMAN....hik hik hik

    BalasPadam
  18. Aku suka la Brother Polis yang macam ni....
    Relax and Cool je.....
    walaupun berdepan dengan hemburan air liur dan nafas yang busuk kari itu......

    Polis kena relax ,sabar, tenang......
    biarkan BERUK-BERUK tu menjerit sampai
    memberi kesan BUASIR......

    Lepas ni BERUK-BERUK tu akan jumpa DOktor pulak...
    Nak ubatkan BUASIR .....hik hik hik

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top