Nuffnang

#MH17 : Identiti Wanita Menghina Kapten Dan Islam Didedahkan!!! Tindakan?



Please.... Jangan menilai dari sudut RASIS!!!! Lihatlah dari sudut nilai kemanusiaan dan toleransi sebagai rakyat Malaysia.

Komen seorang wanita di Facebook menimbulkan kemarahan ramai pengguna media sosial apabila didakwa menghina kapten pesawat MH17 yang terhempas di Ukraine.

"The captain is an idiot, puasa fasting, no fly zone... bodoh betul captain tu, MAS bunch of idiot" tulis akaun facebook bernama Sim Kwang Yung Sim.


Wanita itu jelas menyalahkan kapten Wan Amran Wan Hussin yang turut terkorban dalam tragedi itu. Komen beliau dianggap biadap kerana tidak menghormati disamping melemparkan kata-kata kesat yang juga seakan-akan menghina amalan puasa di bulan Ramadhan.

Dari komen di wall beliau, dia ni bekerja di Mid Valley. So, what's next? - SUMBER



Sim Kwang Yung Sim


Screenshot komen:





Admin percaya, mereka yang sebangsa dengan Sim Kwang Yung Sim juga tidak dapat menerima apa yang dilakukan beliau. Manusia yang boleh dikategorikan sebagai tidak berhati perut, tidak pernah bersyukur dan yang paling penting TIDAK LAYAK di panggil rakyat Malaysia yang cintakan keamanan serta keharmonian negara.
Share this article

7 Komen:

  1. Apa tindakan nak buat?

    Diam sala ke......!

    Kalau perempuan Melayu di Kuantan tu cepat le.....

    Ini DIAM ke......! !

    BalasPadam
  2. biasalah cina lagu tu belaka, biar ko dio, tunggu masa dia akan insaf nanti, bila nak insaf? ada lah tu ketikanya,,,,,,,,,,

    BalasPadam
  3. Kepada saudara dan saudari yang saya hormati. Kalian jangan terpedaya dengan komen dari individu yang tidak bermoral dan tidak bertanggungjawab yang berniat jahat untuk menggunakan nama, akaun FB dan gambar palsu untuk mencetuskan kemarahan dan kebencian antara kaum. (Laporan polis telah dibuat oleh beliau). Kita semua rakyat Malaysia, kita mencintai negara kita. Berita sedih tragedi MH370 dan MH17 masih belum berlalu, jangan pula berlaku sesuatu yang tidak diingini antara satu sama lain.

    BalasPadam
  4. In Shaa Allah..manusia hanya ada Allah yg Maha Esa..sim kwang yung ni pun Allah yg cipta..dia akan terima balasan yg setimpal dgn penghinaan yg dia buat pada PENCIPTAnya..tunggu lihat dan dengar..

    BalasPadam
  5. In Shaa Allah sim kwang yung ini akan menerima balasan dari Pencipta Yg Maha Agung krn penghinaannya..semua manusia d dunia ini hanya ada SATU pencipta. Manusia yg Takbur dgn Penciptanya akn di adili di dunia ini juga sbagai pengajaran kpd hamba2 yg lain. Kita Tunggu, Lihat & Dengar perkhabarannya nanti

    BalasPadam
  6. Akaun Facebook Sim Kwang Yung telsh dihack dan diguna oleh orang yg mau merosakkan keharmonian Malaysia.

    Logik kah dia membuat komen seperti itu bila ada ramai rakan FB Muslim??

    BalasPadam
  7. Dildo Dicko Hardo Biggo says: aku nak carik amoi nih; kalu betul kat mid valley, aku akan cek satu2 biar pon ambek mase bertahon2... melampau betul nih

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top