Nuffnang

TERKINI!!! Koperal Zakia Hubungi Isteri, Bukti Masih Hidup!!!!



SEMPORNA - Konstabel Zakia Aleip yang ditawan kumpulan bersenjata api pada tengah malam Sabtu dilaporkan masih hidup. Perkara ini disahkan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam sidang media sebentar tadi di Semporna.


Konstabel Zakia Aleip dilaporkan menelefon isteri beliau malam tadi dan memaklumkan beliau dalam keadaan OK, walaubagaimanapun beliau tidak memaklumkan lokasi panggilan dibuat.

Konstabel Zakia ditawan kumpulan bersenjata tengah malam Sabtu ketika sedang bertugas disalah sebuah pusat peranginan di Pulau Mabul.Dalam kejadian itu rakan setugas beliau Koperal Ab Rajah Jamuan ditembak mati kumpulan bersenjata berkenaan.


Khalid berkata pihaknya masih menunggu panggilan selanjutnya daripada kumpulan penculik itu untuk mengenal pasti kedudukan sebenar Zakia.

Menurut Khalid, polis secara dasarnya mengetahui identiti beberapa individu yang terlibat dalam serangan hendap pada malam Sabtu lepas.

Setakat ini, katanya polis tidak menerima sebarang permintaan wang tebusan daripada kumpulan penculik berkenaan.

Dalam pada itu, Khalid berkata pihaknya telah meneliti sistem kamera litar tertutup (CCTV) di pusat peranginan itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

"Kita pasti ada penglibatan dalang-dalang di kawasan berhampiran yang berhubung dengan pihak musuh kerana mereka boleh bertindak sedemikian," katanya.

Beliau berharap masyarakat tidak membuat spekulasi berhubung insiden berkenaan.

"Kita lihat kebelakangan ini beberapa tindakan penjenayah melakukan pelbagai jenayah yang dipercayai mereka ingin melakukan satu lagi penculikan tapi kerana kehadiran pasukan keselamatan kawasan itu, mereka tidak dapat melakukannya," katanya.

Khalid juga tidak menolak kemungkinan penjenayah terbabit sanggup membunuh dan menembak pasukan keselamatan untuk membalas dendam apabila usaha penculikan gagal.

Kejadian serangan oleh sekumpulan lapan lelaki pada 11.10 malam Sabtu lepas itu, turut mengorbankan rakan sekerja Zakia, Koperal Abul Rajah Jamuan, 32 tahun.Bernama



Alhamdulillah......sekurang-kurangnya kita dapat tahu bahawa peluang untuk menyelamatkan beliau hidup-hidup masih ada. Bertahanlah Konstabel Zakia!! 
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top