Nuffnang

MELAYU MUDAH LUPA VERSI KHAIRY BUAT TUN M


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini menggunakan puisi “Melayu Mudah Lupa” yang dibawa Tun Dr Mahathir Mohamad pada 2001 untuk "membidas" bekas presiden parti Melayu itu.
Khairy berkata tindakan Dr Mahathir ketika ini berbeza 180 darjah dengan tindakannya ketika memegang tampuk pemerintahan negara.

“Beliau pun sendiri pernah berkata, Melayu mudah lupa. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu, Bersih dipertikai. Sekarang, merayu rakyat sertai Bersih. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu Soros dikritik, sekarang sertai demo yang dibiayai Soros.

“Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu lempar Anwar pelbagai tuduhan. Sekarang bersalaman bertukar senyuman, entah jujur atau tidak. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu, bila ditanya pasal reformasi. Sekarang mengejar tepukan di pentas lawan.

“Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu Mat Sabu dicaci dihina. Sekarang teman bergelak ketawa. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu konon pejuang bangsa. Sekarang seganding musuh bangsa.

“Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu pertikai kewujudan Keadilan. Sekarang, mesra dengan kepimpinannya, siap sahut Bebas Anwar. Melayu mudah lupa, Melayu Mudah lupa. Dulu, musuh dipersoal. Kini semeja, mengejar kuasa,” katanya ketika berucap di Perhimpunan Agung Umno 2016 di PWTC hari ini.

Khairy yang juga menteri belia dan sukan berkata jasa Dr Mahathir dalam membangunkan negara akan diingati, dan pengkhianatan dilakukan bekas perdana menteri itu terhadap perjuangan Umno akan turut dikenang.

“Melayu dalam dewan ini ingat sumbangan Tun. Juga ingat solidariti parti mempertahankan Tun. Tetapi Melayu di dalam dewan ini juga ingat hipokrasi Tun.

“Juga ingat ‘diktatorship’ Tun. Juga ingat kepincangan Tun. Juga ingat penyelewengan pada zaman Tun. Juga ingat semua pemimpin yang dihina oleh Tun.

“Dan yang akan kami paling ingat, yang Melayu dalam dewan ini akan sentiasa beringat, adalah pengkhianatan Tun kepada perjuangan parti ini.

“Keghairahan Tun tubuh parti untuk melawan kami, kesanggupan Tun menghina parti keramat ini, kerakusan Tun membunuh parti Umno ini,” katanya.

Khairy turut mengingatkan Pemuda supaya tidak memandang rendah parti serpihan Umno iaitu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

“Suka atau tidak, jangan kita pandang enteng sasaran Parti Pribumi ialah pengundi tegar kita dan kubu kita.

“Parti Pribumi tidak akan bertanding di kawasan seperti Lembah Pantai, Kuantan atau Seremban. Sebaliknya mereka akan menyerang simpanan tetap Umno, kawasan seperti Muar, Langkawi mungkin Rembau,” katanya.

Share this article

11 Komen:

  1. kah kah kah....kok kok kok....uhuk uhuk uhuk.... terbatuk pulak. melayu mudah lupa. melayu mudah lupa. melayu mudah lupa. nyanyuk la tu.....

    BalasPadam
  2. Jangan lupa masa pàk mertua jadi pm apa dia buat Dan lepas menang KP apa pemuda sorak pada dia

    BalasPadam
  3. sebusuk busuk Khairy, tak jadi macam Tun. Nak kuasa sampai sanggup jilat Anwar jilat Kit Siang jilat Mat Sabu yang dulu selalu dikecam dihina.

    Sekarang siapa yang hina?????? Melayu mudah lupa hahaha

    BalasPadam
  4. sapa yg yg menggelarkan pak lah bapak khairi dulu ah... ala lupalah

    BalasPadam
  5. RM100juta hilang dari kementrian rakyat sudah lupa

    BalasPadam
  6. lama-lama melaYu akan lupa untuk pegang kuasA.....hahahah..harap lupa.

    BalasPadam
  7. melayu kutuk melayu...melayu mudah lupa

    BalasPadam
  8. Tun M ada jasa kpd negara dan dia juga ada buat salah semasa berkuasa. Salah semasa berkuasa dgn salah slepas tak berkuasa ada bezanya. Tetapi Tun M tak boleh buat salah dgn rela menggadaikan maruah Melayu dan Islam demi kuasa.

    BalasPadam
  9. mahathir melayu celup..sekarang dah tanggal cat coklat tu... tinggal cat asal warna hitam metalik...yennadei...keling munafik

    BalasPadam
  10. Tun Bukan Melayu..dia DKK..Mathir b. Kutty dari India...bapak India.Sebab itu dia kata Melayu mudah lupa. Padahal tidak...

    BalasPadam
  11. ada tak sesiapa kat luar tu yang tahu perangai buruk/kejam/zalim/salah laku/jenayah yang pernah dilakukan oleh Tun M ni ? boleh buat pendedahan sekarang peluang tengah terbuka !!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top