Nuffnang

FITNAH : Hati Busuk Nurul Izzah Terbongkar Lagi!!!


Adoi.... kalau macam ni punya wakil rakyat pun masih ramai orang percaya, memang akan jahanamlah negara kita ni. Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar tidak habis-habis dengan kerja memfitnahnya. Baik buka tudung jela daripada berlagak suci alim, tapi mulut puaka buat fitnah kat orang sana sini. Buat malu jela!
Kali ini Nurul Izzah memfitnah lagi dengan menyatakan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bermegah dengan pembelian 100 biji kereta Tesla baru. Tetapi tidak pasti apa kegunaan dan keutamaan kereta yang dibelinya itu.

“@NajibRazak megah pbelian (pembelian) 100 kereta TeslaS baru. Keutamaan??! #Parlimen”. Itu tuduhan Nurul Izzah yang dilakukan melalui akaun Twitter miliknya.

Mungkin Nurul Izzah bukannya bodoh tapi sebenarnya bangang.. Hahaha! Dia tak tahu ke yang sebenarnya Malaysia dan kerajaan telah bersetuju untuk membenarkan pengimportan 100 unit kereta elektrik Tesla secara bebas cukai, sebagai sebahagian daripada usaha untuk mempromosikan kenderaan elektrik (EV) dan mengurangkan pengeluaran karbon.

MEMBENARKAN okeyyyy.., bukannya MEMBELI! Apa pasal la Nurul Izzah ni bengap sangat atau dia sebenarnya sengaja mahu menimbulkan rasa marah dan benci rakyat Malaysia terhadap perdana menteri.

Sengaja tuduh yang Najib beli 100 biji kereta tersebut untuk kegunaan ahli-ahli parlimen sahaja, puiiiiii. Kebodohan Nurul Izzah ni memalukan diri sendiri!! Bukan fitnah itu sahaja yang dilakukannya, malah Nurul Izzah menuduh menteri bangga sebab berjaya menjimatkan RM240 juta untuk setahun dengan membatalkan 744 biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

“Menteri bangga jimat RM240j/thn dengan pembatalan 744 biasiswa JPA” tulisnya di laman Twitter.

Kalau korang kurang pengetahuan, sebenarnya kerajaan tidak mansuhkan biasiswa JPA seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak. Tetapi bagi tahun 2016, kerajaan memperuntukkan sebanyak RM1.65 bilion bagi menanggung penuntut menerusi biasiswa itu.

Kerajaan bukan membatalkan tetapi menukarkannya kepada Universiti tempatan, dan biasiswa tetap diberikan kepada lebih 200 pelajar yang telah dihantar mengikuti pembelajaran ke luar negara. Maknanya mereka mengurangkan jumlah pelajar yang melanjutkan pelajar ke luar negara dan menggantikannya dengan program pembelajaran di dalam negara. Biasiswa tetap diberikan kepada mereka ini.

Jelas nampak bahawa Nurul Izzah seorang yang dungu dan sengaja mahu memporak perandakan pemikiran rakyat. Membusukkan nama kerajaan bagi memperoleh undi lebih. Eiiiii, busuknya perangai… Memalukan betul ka perempuan ni. Tak habis-habis busuk hati dengan perangai kaki fitnahnya tu. 

Share this article

2 Komen:

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top