Nuffnang

VIDEO : DIBOGELKAN Pembantu Peribadi, Teresa Kok Digugurkan Dari Calon PRU 13 DAP!

DAP secara mengejut hari ini mengumumkan pengguguran EXCO Kerajaan Negeri Selangor, Teresa Kok, daripada mempertahankan kerusi DUN Kinrara. Sehingga semalam tiada tanda-tanda Teresa akan digugurkan oleh DAP. Malah Teresa dianggap antara tunggak utama DAP Selangor memandangkan beliau exco kanan kerajaan.





Semalam beberapa blog memainkan video wawancara bekas pembantunya yang membuat beberapa tuduhan membabitkan penyalahgunaan wang kutipan derma untuk ibu tunggal di Kinrara.


Tindakan pengunduran Teresa daripada kerusi Kinrara mencetuskan tanda tanya bahawa beliau melarikan diri daripada tuduhan tersebut dan ingin mencuci tangan dalam pelbagai isu membabitkan dirinya di Kinrara. 




Ini Lah Video Yang Membuatkan Keputusan Menggugurkan Theresa Kok diambil.





Pengundi Seputeh dan Kinrara mesti lihat video ini. Ini adalah pendedahan oleh bekas pembantu peribadi Theresa Kok tentang salahlaku korupsi dan fitnah yang dilakukan. Jika ini bohong dan fitnah, kenapa sampai sekarang Theresa Kok masih tidak saman bekas pembantunya???

"Teresa Kok bantu dia orang tubuhkan satu ibu tunggal dan selalu Teresa Kok minta donation bantu ini ibu tunggal.

Dia ada suruh saya pergi Sabah, err minta donation dekat Sabahan. Dia minta RM5,000, itu Sabahan dengar ibu tunggal nak bantu dia bagi RM10,000 cash!

Sampai Teresa punya office, dia bagi cash RM10,000. Kerana saya percaya dia seorang MP (ahli parlimen). Tapi kerana sikit hari kita ada hal tak ngam, dia cakap saya gunakan DAP punya nama pergi angkat donation (derma). Itu satu FITNAH!

Itu Ibu Tunggal ada member, cakap sama saya. Dalam itu masa saya dapat itu punya donation, langsung satu sen pun tak dapat. Apabila saya pergi MSCC buat laporan, Teresa Kok bawa itu semua ibu tunggal katakan saya ada fitnah dia. Dia keluarkan satu surat katakan mahu saya minta maaf dan mahu saman saya RM10 juta. 

Sampai hari ini sudah bulan 8 2012 sampai sekarang saya tak terima apa-apa lawyer punya surat. Jangan pergi percaya itu cakap bohong, cakap manis punya.

Selangor, dulu punya pasar malam satu tahun bayar itu lesen baru RM48 saja. Sudah tukar kerajaan, kalau you pergi lima tempat tak sama, you mahu dapat lima lesen, satu lesen RM50, itu lima lesen RM250 lagi tambah RM48 itu satu tahun punya lesen. Ini dikatakan bantu rakyat kah? 

Tiap-tiap tahun bagi RM48, sekarang mahu bagi RM298. Kita berniaga saja. Itu MPAJ adalah kontrol dengan dia orang. Dulu, kalau you renovate itu you punya kedai, belum start berniaga, dia bagi saman RM3,000 saja. Dia boleh kurangkan 50%, RM1,500.

Sudah tukar kerajaan, saman harga RM12,500!

Ok, dia boleh kurang tapi dia mahu caj hingga RM5,000. Kalau you nak berniaga, nak angkat lesen, dapat ini macam punya cara. You punya fees sudah naik berapa percent?

Ini bukan bantu rakyat! Ini samun rakyat! 

Janganlah pilih ini macam negeri kerajaan. 

Sekarang saya ada sini, bagi satu mesej kepada Teresa Kok, silakan hantar surat lawyer kepada saya, saya tak takut. Biarlah datang, pergi mahkamah tengok siapa yang betul dan salah." - Malaysia News

Share this article

1 Komen:

  1. Haha ... dia bukan "Lain Kalilah" ... tapi "Lain Kali Pun Tak Mau La!" ... haha. camtu.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top