Nuffnang

RAKYAT PERAK!!! Kita Bangkit Cari Mamat Ni Sampai Lubang Cacing!!

Kurang Hajau!!!! Siapakah mangkuk hayun ini. Pihak polis berlu segera mengambil tindakan.




Apabila sudah taksub dan mula dilatih oleh anasir2 jahat, maka ada rakyat yang sudah menunjukkan sikap kurang ajar kepada Raja-Raja Melayu.


Sebelum ini, macam2 kisah kita dengar mengenai tindakan ahli atau pemimpin parti pembangkang termasuk Nick Ajis yang mempermainkan dan menghina institusi Raja-Raja Melayu. Malah Cina DAP adalah yang paling kurang ajar dalam menghina institusi Raja-Raja Melayu dan Ketuanan Melayu di Malaysia


Sedangkan CINA DAP patut tahu bahawa mereka adalah BANGSA PENDATANG...Negara asal mereka bukan Malaysia tetapi CHINA. Sebab itu mereka sedang berusaha untuk menjadikan Malaysia negara huru hara dengan membangkitkan macam2 isu termasuk menggunakan kalimah Allah untuk bible dn menghina Raja-Raja Melayu.


Sebelum ini....



RAJA MUDA PERAK MURKA TITAH BAGINDA DIMANIPULASI PAKATAN RAKYAT!!!

Pemangku Sultan Perak, Raja Dr Nazrin Shah meluahkan rasa kesal terhadap pihak-pihak yang memanipulasi titah baginda untuk meraih sokongan politik khususnya menjelang Pilihan Raya Umum ke-13.


Menurut baginda, ada pihak memanipulasi titah dengan bagi meningkatkan pengaruh kumpulan politik tertentu dan merendahkan lawan politik.
Titah Raja Nazrin, perbuatan itu telah memberikan gambaran tidak betul dan boleh menimbulkan salah faham dalam kalangan sebahagian rakyat kerana seolah-olah baginda secara langsung telah menzahirkan sokongan terbuka kepada kumpulan politik tertentu.


“Sebarang perbuatan yang mengaitkan nama dan batang tubuh beta untuk meraih sokongan politik, sebenarnya boleh disifatkan telah mengheret istana ke dalam kancah politik kepartian serta boleh dianggap telah melanggar tatasusila serta kesopanan adab dan tertib berpolitik secara berhemah.


“Pilihan raya umum ke-13 akan berlangsung dalam tempoh terdekat. Diingatkan bahawa dalam keghairahan untuk mendapat sokongan politik, jangan sampai adat dan resam budaya bangsa dicemarkan.


“Beta menegaskan bahawa raja dan takhta kekal berada di atas politik kepartian, bersifat berkecuali dan tidak memihak mana-mana kumpulan politik,” titah baginda sempena Istiadat Meletak Kerja Sempena Sambutan Ulang Tahun Keputeraan Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbuddin Shah di Istana Iskandariah.

Share this article

4 Komen:

  1. Balasan
    1. Cari sampai dapat... ajar dia betul betul..... memang kurang ajar, raja sendiri di hina begitu.. agak nya bapak dia pun dia akan sepak terajang..

      Padam
    2. saya dah masuk kat fb dia nii...memang kurang ajar, patut diambik tindakan.dia harus ingat ini dah melibatkan maruah diraja..

      Padam
  2. Aku igt post ni berkenaan mamat yg kurang ajar tu. Tapi terselit plak hal politik.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top