Nuffnang

Astaghfirullah Al 'Azim!!! Walau Ketika Azan, Mereka Bergaduh Sampai.....

Astaghfirullah Al Azim.... BB Mengucap Panjang-panjang selepas melihat video ini. Bergaduh sampai tak ingat dunia sampai menampakkan benda yang tak sepatutnya. Laungan Azan yang berkumandang langsung tidak dihirau, apatah lagi dihormati. Dan kalau melihat kepada tarikh video ini di upload, nampaknya peristiwa ini macam masih baru berlaku.




Dan sebagai seorang yang bergelar seorang bapa, BB amat sedih dengan apa yang berlaku. Adakah fenomena buli, gengsterisme dan bergaduh seperti ini semakin menjadi ikutan atau amalan di sekolah-sekolah!!

Apa yang lebih menyedihkan, terdapat pula segelintir pelajar yang lain seolah-olah mengambil "kesempatan" di atas pergaduhan ini dengan mengambil gambar atau video menggunakan telefon bimbit mereka. Bukan seorang, tetapi tiga orang. Apa dah Jadi?

BB bukan hendak mencari salah siapa dalam fenomena ini, tetapi semua pihak samada ibu bapa, pihak sekolah seperti guru atau warden dan rakan sebaya memainkan peranan penting bagi mengelak perkara ini daripada terus berlaku atau menjadi lebih teruk!!!






Sama-sama kita renungkan dan menilai kembali norma-norma kehidupan yang ada dalam masyarakat kita ketika ini. Bukan bermakna perkara ini tidak berlaku pada masa dulu, tetapi dengan adanya telefon bimbit ini, ia telah disalahgunakan.

Apakah pelajar-pelajar ini sebenarnya hanya mahukan populariti dengan menayangkan "pergaduhan" mereka  di media sosial seperti facebook atau youtube?

Atau adakah sebab lain yang mendorong mereka? sama-sama kita fikirkan........
Share this article

6 Komen:

  1. baik tunjuk gambar ko kongkek dgn bini lg baik dpd tunjuk gmbr org lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. feedback yg BODOH yg tk ptut d balas... :D

      Padam
    2. btol2 sengal

      Padam
  2. itulah efek dari technologi,gaya baratpun dituruti

    BalasPadam
  3. komen atas sekali tu...apasal ko org kelantan ke???

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top