Nuffnang

BONGKAR!! Staff JPM Ni Talibarut Husam!!





Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.

Penulis rasa pasti ramai pembaca di luar sana yang semestinya kecewa tentang perihal pemuda ini. Sudahlah berkhidmat di Jabatan Kerajaan (JPM), tetapi dalam masa yang sama menjadi pengkhianat kepada kerajaan?


Gaji yang diperolehi, bonus, dan sebagainya yang datang dari poket kerajaan nampaknya langsung tidak dihargai oleh pemuda ini. Apa lagi yang kurang? Kenapa tidak bersyukur dengan rezeki yang diperolehi hasil berkhidmat dengan kerajaan?

Kalau rasa pihak kerajaan selama ini tidak membantu beliau mahupun keluarga beliau, lebih baik berhenti daripada terus berkhidmat!! Cubalah berhijrah di negeri pembangkang dan carilah rezeki di sana. Baru tahu tinggi rendah langit.

Jadilah manusia yang bersyukur dan tahu berterima kasih. Insyaallah rezeki kita akan bertambah lagi.

Jangn jadi manusia yang tidak tahu mengenang budi. Tidak rasa bersalahkah anda?? 







Share this article

9 Komen:

  1. Bodoh penulis ni.... siapa pun yang jadi kerajaan bertanggungjawab ke atas rakyat Malaysia. dan tak kira samada kakitangan kerajaan ataupun orang awam semuanya mempunyai hak unti mengundi dan menyokong parti pilihan mereka sendiri.

    tiada istilah pengkhianat, tidak bersyukur atau sebagainya. sebagai negara demokrasi. rakyat berhak memilih pemimpin dan kerajaan. dan sebagai kakitangan awam wajib menjalankan tugas yang diamanahkan oleh majikan, - tiada kena mengena dgn politik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahathir Mohamed JrApril 18, 2013 2:00 PTG

      setuju dengan tanpa nama.kerja kerajaan bukan kerja dengan umno.dia ahli kerajaan bukan ahli umno.bangang dan macai umno berpisah tiada.

      Padam
    2. Memang penulis ni bangang tahap gaban....bodoh tak dapat di ajar...cerdik tak boleh diikut....inilah manuasia merasa diri pandai, tapi sebenarnya bangang tahap gaban.Habih dia ingat semua pegawai kerajaan ni kena kerja untuk kerajaaan yg memerintah ke ?.Tu la orang suruh belajar main2, dah bodoh sangat. Kalau semua pekerja kerajaan hak parti pemerintah bukan hak rakyat, maka apabila kerajaan bertukar maka semua pegawai juga kena berhenti dan ditukar dgn yg konon hak parti yg baru memerintah....macam tu ke ??...memang la ko ni teramat sangat22 bangang...pi belajar dulu la baru menulis ....bodohhhhh...

      Padam
  2. lansung tiada kebebasan bersuara.. kata negara demokrasi...

    BalasPadam
  3. Admin yang terlebih bangang.....dia ingat duit UMNO yang buat bayaran gaji pekerja awam.....masing2 ada hak nak memilih pemimpin politik. Jangan ingat kerajaan tu UMNO dan UMNO tu kerajaan.Sapa2 pun boleh memilih politik mana yg boleh memimpin kerajaan Malaysia.

    BalasPadam
  4. demokrasi mcmana yg ko nax wahai tanpa nama? demokrasi ala pakatan haram ke yg xbenarkan utusan malaysia, tv3 cover sidang akhbar mereka?

    BalasPadam
  5. Saya rasa lebih baik seseorang itu berhenti saja apabila kita tidak taat kpd organisasi tmpat kita kerja.Tak kira dimana saja.Kalau kerja dgn kerajaan Kelantan..taat pada dia la.Kerja dgn kerajan Selangor maka taat la kpd kerajaan Selangor.Kerja dgn kerajaan PP maka taat la kpd Kerajaan PP.Sama jgak..kalau kerja dgn kerajaan Mlaysia maka taat la dgn kerajaan Malaysia.Jngan sekali2 pecah amanah,buka rahsia dll yg telah kita bersumpah untuk taat setia dan pegang amanah.Kalau kita buat maka berdosa la kita.Kalau tak setuju dengan organisasi tmpat kita kerja....letak saja jawatan.Itu lebih adil.wasalam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu bebal tahap gaban, manusia haruslah bersyukur kepada Allah, bukannya kepada manusia atau kerajaan...Seseorang itu cuma bekerja, hak individu kepada siapa dia nak memihak jika seseorang itu merasakan adanya kebenaran dan kejujuran yang dia mahukan...pilihan dialah...kenapa admin perlu menayangkan wajah orang tu pulak...nanti kalau PR ambil alih kerajaan, mana-mana individu yang menyokong BN tak payah kerja dengan kerajaan yang baru, letak jawatan dan kerjalah dibawah organisasi BN aje amacam ada setuju...kalau bercakap biar habis sekolah dulu...lu cakap bolehlah...berapa ramai orang biru yang berkhidmat dalam kerajaan negeri Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan yang menjadi gunting dalam lipatan, berdosa ke tidak tuh...cakap jangan main sedap mulut..wa cabar lu supaya letak jawatan sekiranya lu kerja dengan kerajaan sekarang ni jika PR memerintah nanti..ada beran ka...

      Padam
  6. msa tmdga kerja kerajaan 2 ada kew tnya kta plh parti mana penulis oi?
    kta dpt keje brdsrkn klykn...bkn brdsrkn prti...
    undi hak msg2...jgn jd org x cerdik penulis oi

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top