Nuffnang

Phuiyooo!!!! Kedah Bakal Lahirkan "Valentino Rossi" Malaysia


Vrooommm.... Vroommmm... Vroommmm....... Kedah bakal mempunyai sebuah litar lumba, phuiyooo!!!. Khairul Fahmi? Syahrul Yuzy? Hmmm.... Sapa? Sapa? Sapa? Adakah Kedah bakal melahirkan pelumba motorsikal terkemuka dunia? Semuanya bakal terjawab tidak lama lagi.
Pembinaan sebuah litar lumba buat golongan muda di Kedah merupakan antara perkara yang akan dimasukkan dalam manifesto pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) khusus untuk negeri ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.
Perdana Menteri berkata, kerajaan negeri sedia ada pernah berjanji untuk membina litar lumba untuk orang muda tetapi sudah hampir lima tahun memerintah, litar itu masih belum dibina.
"Mana dia litar? Saya nak janji pada saudara saudari kita akan masukkan dalam manifesto di Kedah buat litar lumba. Janji kita janji ditepati bukan seperti janji pembangkang,” katanya pada Program Himpunan Orang Muda Negeri Kedah di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti di sini hari ini.
Beliau berkata, ada juga cadangan daripada Majlis Belia Negeri Kedah supaya kerajaan membantu golongan muda yang hendak berkahwin dalam hal kursus praperkahwinan.
"Kita akan masukkan dalam manifesto juga untuk tanggung RM100 bagi setiap kursus dengan syarat untuk perkahwinan pertama dan sekali sahaja. Saya akan luluskan peruntukan nanti,” katanya. 
Ha... Perkahwinan pertama sahaja tau, Bukan yang kedua atau ketiga noo.... Hangpa bakal dapat bantuan macam ni punya baguih... Syukur......syukur..... Alhamdulillah.
Tapi semuanya ni kalau hangpa pi keluaq pangkah Barisan Nasional ja tau.... Pangkah bulan aku tak tau la apa yang hangpa akan dapat.....
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top