Nuffnang

SELAMAT TINGGAL PEMBANGKANG - Program Khas Umno Besut


Macam-macam program sekarang ni baik dianjurkan oleh BN mahupun PR dalam menghadapi PRU ke 13 yang tempoh eddahnya sudah semakin hampir.
Terbaru, Umno Bahagian Besut memperkenalkan program Selamat Tinggal Pembangkang (STP2) bagi memberi tumpuan kepada penyertaan anggota parti pembangkang ke dalam Umno, menjelang pilihan raya ke-13.
Naib Ketua Umno Bahagian Besut merangkap pengerusi penganjur STP2, Muhammad Pehimi Yusoff berkata program itu bagi mengantikan program Selamat Tinggal PAS (STP) yang dilaksanakan beberapa tahun lalu.
“Kalau sebelum ini kami hanya menumpukan penyertaan ahli-ahli PAS ke dalam Umno tetapi dengan penyertaan dari ahli-ahli PKR (Parti Keadilan Rakyat) kami mengubah program kepada Selamat Tinggal Pembangkang pulak,” katanya kepada pemberita di sini semalam.
Katanya ketika ini Umno bahagian sedang dalam proses mendaftar bekas anggota PAS dan PKR yang menyertai Umno, namun beliau tidak menyatakan jumlahnya.
Muhammad Pehimi berkata Ketua Umno Bahagian Besut Datuk Seri Idris Jusoh akan mengisytiharkan kemasukan anggota pembangkang ke dalam Umno di daerah ini pada majlis yang dijangka diadakan dalam waktu terdekat.
Menurutnya, kebelakangan ini ramai anggota PAS dan PKR yang mendakwa sudah bosan dengan kerenah pemimpin mereka terutama dalam isu Kalimah Allah dan penghinaan terhadap agama Islam, datang berjumpa ketua-ketua cawangan menyatakan hasrat untuk menjadi anggota Umno.
Hmm.... Tiada yang baru pun sebenarnya. Apa pun, "rebranding" ni diharap dapat mencapai objektif yang diharapkan, apatah lagi Terengganu sebenarnya merupakan "LUBUK" pengundi muda yang dijangka bakal menentukan menang atau kalah sesuatu calon parti tersebut.

Share this article

1 Komen:

  1. STP...Selamat Tinggal Pehemi
    STP....Selamat Tinggal Pok Yeh

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top