Nuffnang

TERKINI : PESAWAT AIR ASIA DIKHUATIRI TERHEMPAS!!!



SEBUAH portal berita Indonesia, Kompas.com melaporkan sebuah pesawat AisAsia yang dalam perjalanan dari Surabaya ke Singapura gagal dihubungi pada pagi Ahad.

Dalam laporan yang diterbitkan pada 9.57 pagi itu, Kompas mendakwa pihak berkuasa Indonesia sedang berusaha menghubungi penerbangan QZ 8501 yang berlepas pada pukul 5.20 pagi dari Surabaya dan sepatutnya tiba di Singapura pada 7.30 pagi Ahad.

Kali terakhir pesawat di kesan di Teluk Kemui Kalimantan pada jam 5.17pagi (waktu Malaysia)

Sementara itu, portal berita detikNews pula melaporkan pesawat yang hilang membawa 130 penumpang dewasa, 24 kanak-kanak dan seorang bayi.

Jelasnya, pihak berkuasa Indonesia masih menunggu laporan penuh mengenai dakwaan tersebut.

Sumber berita Indonesia :

EMPO.CO, Jakarta - Pesawat AirAsia hilang kontak dalam penerbangan dari Surabaya menuju Singapura pada Ahad pagi, 28 Desember 2014.


"Wagon Air 8501 Surabaya-Singapura," kata Direktur Keselamatan dan Standar AirNav Indonesia, Wisnu Darjono, saat dihubungi Tempo. Wisnu menjelaskan, pesawat dijadwalkan tiba di Singapura pada 07.20 WIB.

Namun, pesawat tersebut hilang kontak sebelum perbatasan Indonesia dan Singapura. "Sampai saat ini belum ada kontak," ujarnya.

Pesawat jenis Airbus A320-200 ini membawa 155 penumpang, yang terdiri dari 138 penumpang dewasa, 16 anak dan satu bayi, dua pilot, empat awak kabin dan satu teknisi. Pesawat diterbangkan oleh Kapten Irianto.

Sementara itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan akan membantu untuk mencari pesawat Air Asia QZ8501 dari Surabaya, Indonesia ke Singapura yang dilaporkan hilang dari radar pagi tadi.

“Saya tidak dapat banyak maklumat pada masa kini dan cuma sudah disahkan bahawa sebuah pesawat Air Asia hilang.

“Kerajaan akan bantu untuk mencari pesawat itu,” katanya kepada media selepas melawat pusat pemindahan banjir di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Padang Tengku di Kuala Lipis.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

Networkedblog

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top