Nuffnang

GAMBAR: Pembunuh Upahan Didedahkan. Tali Gantung Menanti!!



Jasrafveendeerjeet Singh, 25, mati dibunuh di depan kedai makanan dan minuman Sun Heng


IPOH: Seorang pembunuh upahan dihadapkan ke dua mahkamah di sini hari ini atas tiga tuduhan membunuh, cubaan membunuh serta mengedar dadah.



Lee Meng Boon, 37, dihadapkan ke Mahkamah Majistret atas tuduhan membunuh Jasrafveendeerjeet Singh, 25, di depan kedai makanan dan minuman Sun Heng di No 350, Lebuh 5, Kampung Simee di sini kira-kira jam 10.15 malam 28 Julai lalu. 

Dia didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan, di depan Majistret Nur Melati Diana Abd Wahab. 

Tertuduh juga menghadapi dua pertuduhan cubaan membunuh Kok Loo Kong, 55, dan Sarbit Singh Harder Singh, 28, di tempat dan masa sama.




Meng Boon didakwa mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun jika sabit kesalahan di depan Hakim Madihah Harullah.

Tertuduh juga bersama tiga yang lain didakwa mengedar dadah jenis Eramin 5 seberat 297 gram di rumah nombor 27, medann Bercham Selatan, Taman Syukur di sini, pada jam 12.30 tengah malam pada 24 Ogos lalu. 

Dia didakwa mengikut Seksyen 39B(1)(A) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan di depan Majistret Suhaima Mohd Nor. 

Semua kes berkenaan akan disebut semula di mahkamah terbabit pada 20 November ini. 

- HMetro
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top