Nuffnang

CHIN PENG : Lagi Posting "BANGANG" Makhluk Tuhan!!



Apa yang salah dengan gambar ini? Gambar tidak salah, ular itu pun tidak salah. Cuma apa yang SALAH ialah posting beliau berkenaan mendiang Chin Peng, Tun Razak dan agama yang dipersendakan.

Melalui posting-posting beliau, kita sudah pasti dapat mengagak parti mana yang disokong. Persetankan bab parti. Tapi yang menjadi isu adalah FAKTA sejarah dan agama dipermainkan "sesedap rasa".


Apakah perkataan "babi" dan "anjing" hanya digunakan oleh orang-orang UMNO? Ajaran siapa yang beliau ikut? Adakah puak-puak PR tidak pernah menggunakan perkataan-perkataan itu dalam menghina pemimpin-pemimpin dan tokoh negara?





Tepuk dada tanya selera. Penulis tidak mahu terikut-ikut dengan bahasa dan gaya beliau. Cuma nak tanya sikit, adakah juga Nas, dalil atau hadith yang mengajar manusia untuk saling mengeji, mengutuk sesama manusia?





Mungkin juga ini ajaran daripada Tok Guru yang didakwa bertaraf nabi Nik Aziz. Jom tengok video ini. 






Allah Yang Maha Kuasa, Maha Pengasih, dan Maha Penyayang, telah berfirman dalam al-Qur'an bahwa Dia dekat dengan manusia dan akan mengabulkan permohonan orang-orang yang berdoa kepada-Nya. Adapun salah satu ayat yang membicarakan masalah tersebut adalah:



"Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi-Ku, dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran." (Q.s. al-Baqarah: 186).



Dan mari kita dengar pula apa ulasan Ustaz Kazim terhadap satu kenyataan Nik Aziz berkaitan Nabi Muhammad SAW.






Share this article

1 Komen:

  1. Mohon warganegara pn Si Chin peng tu xprnh...makna nya dia xingin jd warganegara...apa yg dia nk ialah menjajah negara ini dn menyebarkan fahaman komunis nya!...Klu ko Melayu..ko la Melayu paling bangang aku prnh tngk!..klu diakhir kemamposan nya, tdk menyebut kalimah Allah!..mcm mana plk???..Bodoh bertambah bodoh aku tngk ko neh!!!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top