Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

1Bestari.Net: SPRM Mula Siasat Muhyiddin?


Penulis tidak rasa syarikat YTL diberi hak menguruskan program 1Bestari.net oleh Muhyiddin Yassin semasa menjadi Menteri Pendidikan dulu adalah kerana merit, silap-silap ia adalah Mahathir yang suruh Muhyiddin lantik YTL untuk urus projek itu.

Hampir setengah juta guru dan lebih 5 juta pelajar tapi YTL dengan YES 4G nya yang dapat kontrak. Lain kalau nama besar macam Celcom ke, Maxis ke atau DiGi yang dapat, itu kita tak berapa hairan sebab liputan isyarat syarikat-syarikat ini dah meluas, pengalaman dah bertahun-tahun.

Paling tidak U-Mobile, boleh tahan jugak lajunya tu, ini YES!!

Dalam masa yang sama, Mahathir pun serah pada YES untuk pakej Internet percuma dalam kereta Proton baru. Tawaran macam hebat, 12 bulan percuma, tapi semua tertipu sebab hanya sebulan saja percuma, lagi 11 bulan dapat rebat yang hanya boleh digunakan kalau pembeli top-up dulu.

Kena kencinglah senang cakap. Tapi isunya yang nak dibincang disini sekarang, betul ke Mahathir yang arah Muhyiddin untuk serah projek ini kepada YTL?

Projek antara Kementerian Pendidikan yang pernah dikuasai beliau dengan YTL ini dilaporkan mengalami kegagalan secara total apabila kemudahan internet yang sepatutnya digunakan oleh semua sekolah di Malaysia ini tidak berjalan seperti yang diharapkan.

Masalah ini turut mendapat perhatian Parlimen yang sedang bersidang hari ini dengan beberapa orang Ahli Parlimen bersuara dan ingin tahu tentang perkembangan semasa 1BestariNet ini kerana PAC dalam satu laporannya menyebut, projek ini sebenarnya telah gagal dilaksanakan dengan berkesan.

Dalam hal ini, menurut satu sumber yang boleh dipercayai memberitahu, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilaporkan akan memberikan jawapan dan penilaian penuh terhadap projek yang beliau usahakan sebelum ini. Ini dilihat penting untuk membersihkan nama beliau dari terus terpalit dengan skandal ini.

Cubaan untuk beberapa media bagi menemubual beliau bagi mengulas tentang isu berkenaan juga menemui jalan buntu kerana beliau dilaporkan enggan mengulas tentang hal berkenaan. Jesteru berita ini pastinya di tunggu-tunggu oleh ramai pihak yang ingin mendapatkan penjelasan beliau berhubung status projek berkenaan.

Semua keraguan ni mewajarkan untuk SPRM masuk campur. Siasat dan tangkap Muhyiddin sekiranya terdapat unsur-unsur rasuah dan salahguna kuasa dalam projek bernilai lebih RM 4 billion ni. Apatah lagi difahamkan, menantu Muhyiddin pun ada saham juga.

Tujuan SPRM masuk campur ialah untuk membersihkan nama anak Tok Guru ni. Anak ulamak terkenal mana boleh terlibat dengan perkara-perkara syubahah, Mahathir lain, dia dah tua tunggu masa saja dah. (SUMBER)
Share this article

1 Komen:

  1. PECAT MUHYIDDIN DAN PECAT HALAU SAMPAH MUKHRIZ... TAK LAYAK JADI MENTERI BESAR IKUT BONTOT BELAKANG

    MAHATHIR REKA CIPTA KES LIWAT ANWAR MELAUI YUKTES.....MUKHRIZ JADI MENTERI BESAR IKUT JALAN BELAKANG, KETEPI SEMUA ORANG UMNO KEDAH

    INI TIDAK ADIL

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top