Nuffnang

VIDEO : Namewee Dengan "Anak Indon Puk*Mak" Sindir Zahid?

Namewee cetus provokasi lagi. Kini video berdurasi 0.22 saat itu viral di media sosial terutamanya di fan page Facebook pro-pembangkang. Tak usah di sangkal lagi, individu yang dimaksudkan oleh Namewee dalam video berkenaan merujuk kepada Timbalan Perdana Menteri yang baru dilantik, DS Zahid Hamidi. 

Namewee bersungguh-sungguh menghentam DS Zahid Hamidi dengan mengelar DS Zahid Hamidi anak Indon dan seterusnya mendakwa DS Zahid Hamidi seorang yang Rasis ditambah pula dengan maki hamun carutan.

Apa yang penting sekarang ini pihak Polis harus mengambil tindakan tegas terhadap Namewee. Siasat siapa dalang dibelakang Namewee. Namawee tidak akan bergerak berseorangan. Jangan pula selapas ini panggil dan kemudian tutup kes.

Ini bukan pertama kali, Penyanyi Rap yang pernah menimbulkan kontrovesi dengan nyayian lagu yang diubah suai "NegaraKuKu" ini.

Malaysia tak perlu rakyat yang biadap dan kurang ajar seperti Namewee. Sudah sampai waktunya pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya terhadap media-media yang mengapi-apikan perkauman. 

Jangan biarkan menjadi barah dalam masyarakat. Kawal sebelum parah. Meskipun di Malaysia kita bebas menyuarakan pendirian kita tetapi kebebasan suara itu ada had nya.


Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top