Nuffnang

GEMPAR!!! Video 2 Matahari Berjaya Dirakam!!!



Ini adalah fenomena cuaca yang sangat jarang berlaku dan mengelirukan. Matahari muncul seperti ada dua di langit Rusia. Pemandangan tidak biasa itu dirakam oleh kamera seorang pemandu kereta di Rusia.

Evgenii Kireev (43) sedang memandu kereta dan memesongkan keretanya di sebuah jalan, sementara di depannya matahari bersinar terang, sehingga membuat ia "silau". Namun setelah agak jelas, ia baru menyedari ternyata ada dua matahari yang bersinar. Ketika ia berkata kepada rakan-rakannya kembali ke rumah, mereka menuduhnya terlalu banyak minum vodka.


"Saya dalam perjalanan untuk bekerja dan merasakan hari ini panas yang sangat terik menyedari ada dua matahari bersinar di langit. pada mulanya saya tidak perasan kemudian saya melihat ada 2 matahari yang menyinari bumi  kemudian saya bertindak untuk merakamkan kejadian ini 

Menurut pusat kaji cuaca, fatamorgana begini sangat jarang berlaku yang disebabkan oleh cahaya yang dipesongkan setelah memasuki atmosfera. "Apa pun yang memutarbelitkan cahaya saat melewati atmosfera mempunyai keupayaan untuk menyebabkan fatamorgana, dan dalam hal ini adalah kemungkinan besar disebabkan oleh udara sejuk membuat kristal kecil ais yang telah dikenali untuk memberikan kesan bahawa ada bulan kedua atau matahari kedua," ujar Olga.


Dia berkata biasanya fanomena sebegini  boleh dilihat apabila bulan atau matahari berada pada titik yang sangat rendah. 

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top