Nuffnang

VIDEO : Ustazah Ekpress: Abby Abadi Kesal Dengan Mashitah!!!



Ketika berlangsungnya Perhimpunan Agung UMNO baru baru ini ucapan oleh Ketua Wanita UMNO Baling, Dr Mashitah Ibrahim berkaitan fenomena artis yang menjadi pendakwah agama mendapat perhatian dan ramai beranggapan kenyataan beliau seperti tidak sensitif.

Dr Mashitah menegur golongan pendakwah yang menyampaikan dakwah mereka tidak mengikut normal dengan menyanyi dan membuat lawak selain melabelkan artis yang berhijrah sebagai ustaz dan ustazah ekspress sebagai satu kenyataan yang pukul habis.

Salah seorang yang terkesan dengan kenyataan ini pastinya Abby Abadi yang berhijrah beberapa tahun dahulu sebelum menyertai gerakan PAS dan berdakwah di atas platform mereka. Bekas artis itu kesal dengan kenyataan yang dikeluarkan Dr Mashitah.

“Kesal bila beliau lebih risaukan wujudnya mereka yang berhijrah mengikut ajaran Islam sedangkan hiburan di televisyen yang semakin melalaikan beliau tidak ambil peduli. Jika berpendidikan agama beliau sepatutnya berbangga dengan penghijrahan golongan artis yang semakin ramai”

“Saya selalu mengikuti majlis ilmu yang disampaikan sama ada dalam bentuk hiburan, lawak atau sebagainya, bagi saya itu bukan satu kesalahan. Malah saya melihat lebih ramai mereka yang hadir mengikuti majlis ilmu kerana bagi mereka penyampaian tersebut memberi kesan kepada pemahaman tentang apa yang mereka ingin ketahui”

“Kalau kita tak mampu untuk mengajak orang lain kepada Islam kerana menjaga jawatan, kita tidak perlu hentikan usaha orang lain,” ujar Abby Abadi menerusi Harakah Daily. (rtky/m)

Share this article

1 Komen:

  1. Ustazah Masitah dengki la tu dia dah tak laku/tak glamour dah...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top