Nuffnang

Suara UMNO Paling Lemah!!!!! KHAIRY TEMPELAK SYED ROSLI




Gesaan pemimpin cawangan Umno Syed Rosli Syed Harman Jamalullail supaya Datuk Seri Najib Razak berundur hanya suara paling rendah dalam hierarki Umno, kata Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

Bercakap pada sidang media hari ini, Khairy berkata beliau hairan mengapa Malaysiakini memilih untuk menyiarkan surat Syed Rosli kerana dia tidak mempunyai jawatan tinggi dalam Umno.

Apatah lagi kata Khairy, Syed Rosli (kanan) pernah mencabarnya untuk jawatan ketua Pemuda namun tidak mendapat sebarang undi.



Khairy menegaskan laporan yang dibuat sekurang-kurangnya harus memetik seseorang yang mempunyai kewibawaan.

Dalam surat yang disiarkan Malaysiakini sebelum ini, Rosli yang juga ketua penerangan Umno Pusat Bandar Taman Chempaka, Pandan menganggap Najib "liabiliti teramat besar" kepada BN, selain kelemahan sokongan Cina dan India.

Khairy berkata akar umbi merasakan khidmat Najib "tidak diperlukan" dan "lebih baik berundur secara terhormat" sebelum pilihan raya umum ke-14 demi memberi nafas baru kepada Umno.

Sementara itu Media Umno melaporkan, Umno Pandan menafikan mempunyai kaitan, sama ada di peringkat bahagian atau cawangan, dengan kenyataan Syed Rosli itu.

Ketuanya Datuk Haniff Koslan berkata, Umno Pandan di setiap peringkat menyokong penuh kepimpinan Najib selaku presiden Umno dan juga perdana menteri.

Haniff juga menyerahkan kepada pihak cawangan untuk mengambil sebarang tindakan terhadap Syed Rosli berhubung kenyataannya itu.

Ini kerana, kata Haniff, Syed Rosli menggunakan kedudukan sebagai ketua penerangan Umno cawangan tanpa berbincang terlebih dulu.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top