Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

AMEKKAU!!! Chauvanist Sangat, Cina Malaysia Disaman Di Singapura!!!




Kau ingat kau hebat sangat ker? Boleh maki hamun penjawat awam atau anggota beruniform sesuka hati. Kau ingat sebab di Singapura tu majoriti Cina kau boleh maki hamun rakyatnya macam yang selalu korang buat kat Malaysia.... Haha....kau silap beb.

Mungkin kalau di Malaysia, Lee Eng Soon boleh terlepas, bahkan akan dibantu oleh peguam-peguam seperti Latheefa Koya, N.Surendran dan sebagainya untuk turut memaki hamun anggota Imigresen kalau tidak pun keseluruhan Jabatan Imigresen yang kemudian dijangkitkan pula kepada Kerajaan Malaysia.

Tetapi di Singapura, Lee Eng Son yang memaki hamun Koperal Farmi Al Faqeh, 24, di pusat pemeriksaan di Woodland pada 14 Mei lalu telah didapati bersalah oleh mahkamah dan dijatuhi hukuman denda sebanyak RM8,060 atau S$3,000 kerana memaki hamun dan  mengeluarkan kata-kata menghina.

Lee Eng Soon yang merupakan seorang jurunilai telah memaki hamun Koperal Farmi Al Faeh termasuklah memanggilnya sebagai BODOH.

Kejadian berlaku ketika Lee yang memandu dari Johor bersama-sama kelaurganya pada jam 7:26 pagi untuk menghantar dua orang anaknya ke sekolah, apabila pasport anak perempuannya tidak dapat diimbas kerana masalah sistem.

Berasakan urusannya lebih penting, Lee kemudiannya mendesak agar Fahmi bekerja lebih pantas dan tidak membuang masa. Lee kemudiannya memanggil Fahmi sebagai BODOH apabila Fahmi menerangkan bahawa kelewatan itu adalah disebabkan oleh masalah sistem.

Dua orang pegawai Imigresen Singapura telah masuk campur dan Lee kemudiannya diarahkan melaporkan diriya ke balai polis di Jurong.

Peguam Lee, M.Kalidass dalam rayuan untuk hukuman lebih ringan berkata, pelanggannya hilang sabar dan menggesa mahkamah agar mengambil kira kelakuan baik Lee.

Pendakwaraya bagaimanapun, mendesak hukuman yang lebih berat dikenakan ke atas Lee kerana perangai hodoh Lee itu dilakukan ke atas penjawat awam yang sedang bertugas mempertahankan kepentingan awam selain mempertahankan polisi Imigresen di pintu masuk negara berkenaan.

Hukuman bagaimanapun diringankan sedikit. Sepatutnya Lee boleh didenda sehingga S$5,000 atau RM13,433 atau dipenjarakan sehingga setahun atau kedua-duanya sekali.

Keterlaluan berlagak!

Kat Malaysia, bolehlah sesuka hati maki penjawat awam, malahan merakamkan video dan kemudian berlagak seolah-olah penjawat awam mengemis gaji dari mereka. Di Singapura, tiada kebebasan atau sikap berlagak seperti yang ditunjukkan oleh cinabeng-cinabeng yang akan ditolak ansur, bahkan mereka akan dihukum.

Pelik juga kan, kalau kat Malaysia, Lee Eng Soon pastinya memekak. Silap-silap Lim Guan Eng dan bapanya, Lim Kit Siang akan masuk campur, mendesak kerajaan mengadakan Suruhanjaya Diraja selain campurtangan PKR yang kemudian menghasut para penyokong mereka untuk berdemonstrasi dan berguling-guling di jalanraya!!!

DAP tak teringin nak buat demonstrasi di Singapura ke?

Share this article

6 Komen:

  1. Stupid is as stupid does! Hahahshaha

    BalasPadam
  2. dia berani maki hamun pegawai singapura tu sebab pegawai tu orang Melayu. Bila lagi kita orang Melayu nak sedar?

    BalasPadam
  3. Knapa kta d malaysia tdak btindak sebegini.

    BalasPadam
  4. Berry Goat!
    Cepat Cepat Cepat.
    Faiti Faiti Faiti lor!
    Saya kereta u pun ta bolih beli tau !
    I dunt spik Malai .
    I am Chartererdd Valuer, I am most imprtant than you.my salarri is 5 times yours one.
    ex pasir panjang.

    BalasPadam
  5. Wah, tegas!

    Pihak berkuasa Malaysia patut contohi Singapura!

    BalasPadam
  6. Kat m'sia pun ramai dah kena tuduh kat mahkamah sebab maki penjawat awam spt polis. Tapi kurang di war-war dlm media.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top